برپا نشدن نماز جمعه در ایام کرونا صیانت از جان مردم است

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بر ترک هرکاری که منجر به نابودی ویروس کرونا می‌شود، تاکید کرد و گفت : در این شرایط حتی برپایی نماز جمعه و جماعات نیز به دلیل صیانت از جان مردم تعطیل شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمان مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در سطح کشور، تنها راهکار مصونیت از این ویروس را رعایت توصیه‌های بهداشتی دانست و گفت : در این شرایط همه ما باید تابع تصمیمات متخصصان و مسئولان در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باشیم.

او به تاکید دین مبین اسلام به مبحث بهداشت اشاره کرد و گفت : برای مقابله با کرونا باید به تاکیدات اسلام و توصیه‌های بهداشتی این دین الهی خطر ابتلا به این ویروس را کم کنیم.

او با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به نظافت و پاکی و بهداشت فردی و عمومی بسیار اهمیت می‌دادند و بر آن تاکید داشتند، افزود: از شاخصه‌های خاص شناخت پیامبر بوی خوش و فرح پخش و نظافت و تمیزی حضرت بود که ایشان را از دیگران از لحاظ ظاهری هم متمایز می‌نمود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: پاکی بدن، مرتب و پاکیزه کردن موی سر، شستن دست‌ها قبل و بعد از غذا که از سلمان فارسی، از پیامبر (ص) نقل شده که برکت خوراک در شستن دست قبل و بعد از غذا است.

ماموستا مرادی ادامه داد: شستن دست‌ها قبل از خواب و بهداشت بدن اعم از غسل واجب و وضو از مقدمات انجام نماز هستند که به نقش بهداشت فردی اهمیت می‌دهد، مستحبات وضو، آب بر بینی و دهان کشیدن، وضو گرفتن، لباس پاک و پاکیزه، محل اقامه نماز پاک و تمیز همه این فاکتور‌ها در همه حال کمک کننده ما مسلمانان برای رعایت بهداشت در طول زندگی شبانه‌روز است.

او افزود: همه این فاکتور‌ها الان در این دوره از زمان ایجاد ویروس کشنده کرونا بسیار حایز اهمیت بیشتری شده است.

او گفت: در روایت داریم شخصی که بیماری واگیری داشت پیامبر او را از حضور بسیار نزدیک به سایر افراد منع فرمودند و حرمت آن شخص را هم نگه داشتند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، رعایت کامل بهداشت فردی، استفاده از ماسک از خانه تا خانه، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مکرر و مستمر دست‌ها را از نیاز‌های اصلی در شرایط فعلی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دانست و از همه مردم خواست این موارد را برای مصونیت خود و جامعه از این ویروس رعایت کنند.

ماموستا مرادی گفت: هر کاری منجر به دور شدن و نابود شدن این ویروس باشد بر ما لازم بلکه واجب است انجام دهیم حتی مجوز ترک نماز‌های جمعه و جماعت که بندرت در طول ۱۴ قرن اسلام سابقه داشته است که این واجبات در کل عالم اسلامی ترک شود، ولی در ایجاد ویروس کرونا بالاتفاق کل علمای اسلام در هر شهر و کشوری با هر مذهب و ملتی برای رعایت جان مسلمانان فتوا بر جواز ترک نماز جمعه دادند که یک حرکت بسیار مهم در این قرن بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.