پیام تسلیت مسئولان فارس در پی ترور شهید فخری زاده

مسئولان استان فارس، در پیام‌هایی جداگانه شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر محسن فخری زاده را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمعی از مدیران و مسئولان، شخصیت‌ها و نهادهای استان فارس در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت شهید محسن فخری‌زاده شهید صنعت دفاعی را تبریک و تسلیت گفتند.

در متن پیام آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ - سوره توبه آیه ۱۱۱

شهادت برای آنکه شهید می‌شود سعادت است و برای ملت انقلابی ما چراغ هدایت

یکی دیگر از زمینه‌سازان ظهور حضرت مهدی موعود (عج)، شهید جاویدان، دانشمند هسته‌ای و صنعت دفاعی کشورمان محسن فخری زاده اعلی‌الله‌مقامه الشریف به شهادت رسید و به لقاءالله پیوست.
 
این‌جانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این عزیز به پیشگاه حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران، این سخن سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) را یادآور می‌شوم که " هیهات مِن أن تُؤثِرَ طاعَةَ اللِئامِ عَلى مَصارِعِ الکِرامِ "

آری مقاومت ادامه دارد و این شهادت‌ها جبهه مقاومت را در مقابل استکبار جهانی استوارتر و ما را در نابودی استکبار جهانی مصمم‌تر خواهد ساخت.

سردمداران استکبار و عُمّال داخلی آنان این آرزو را که پیروان خمینی کبیر و سربازان امام خامنه‌ای عزیز تسلیم در مقابل ظلم را، بر شهادت درراه خدا و ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان حق ترجیح دهند به گور خواهند برد.

این‌جانب از مسئولان امنیتی و ذی‌ربط کشور به جد خواستارم راه رخنه بر خفاشانِ شب زده و تروریست را سد کنند و انتقام خون مقدس این شهید و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت را وجهه عمل خویش قرار دهند و آگاه باشند که هرگونه کوتاهی در این امر، خزی و سرافکندگی دنیا و خذلان و خواری آخرت را به دنبال خواهد داشت.
 
در متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس آمده است:
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
"سوره آل عمران ایه ۱۶۹"
شهیـد در تفکر شیعی برترین کامیابی، والاترین مقام و رفیع‌ترین مرتبت است و رسیدن به این فیض بالاترین سعادت دنیوی و اخروی است همانگونه که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: "هرگز مپندارید که شهیدان راه خدا مرده اند بلکه زنده و حیات ابدی شده اند و در نزد پروردگارشان متنعم خواهند بود" در حالی که دانشمندان و فرهیختگان ایرانی به پشتوانه ایمان و تلاش، پیشتاز شده و از حصار تحریم و تهدید به فراز توانمندی دست یافته‌اند، بار دیگر استکبار جهانی و ایادی مزدور آن آرمان‌ها و منافع ملی ملت مسلمان ایران را نشانه گرفتند و برگی دیگر بر اوراق سیاه پرونده تبهکاری و جنایت خود افزودند و دستان خبیث خود را به خون پاک دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان شهیـد محسـن فخـری زاده آلودند.
 
ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل و تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی بدانند راهی را که شهید فخری زاده هـا آغاز کرده اند، با همت و تلاش جوانان فرهیخته و انقلابی هرگز متوقف نخواهد شد و درخت تنومند نظام مقدس جمهوری اسلامی با خون مطهر شهیدان وطن روز به روز مستحکم‌تر و دشمنان اسلام بیش از پیش به اضمحلال و نابودی نزدیک‌تر خواهند شد.
 
اینجانب به نمایندگی از قضات و کارکنان دادگستری و اعضای شورای قضایی استان فارس شهادت استاد و دانشمند برجسته هسته‌ای شهیــد دکتــر محسـن فخـری زاده را به محضر حضرت بقیه اللّه الاعظم (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری حضرت آیت اللّه العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ریاست معظم قوه قضائیه حضرت آیت اللّه رئیسی، فرماندهان و پرسنل غیور و جان برکف وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، خانواده معظم شهدا و بازماندگان مکرم آن شهید عزیز و عموم مردم انقلابی ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

در متن پیام جامعـه روحانیت شـیراز آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

 شهادت شخصیت نخبه شهید والا مقام دکتر محسن فخـری زاده دانشمند هسته‌ای ایران اسلامی موجب تأسف و تأثر فراوان گردید و اندوه دیگری بر دل مردم صبور و دوستداران جمهوری اسلامی گذاشت.

این ترور بزدلانه که با دستان جنایتکارانه شبکه‌ی صهیونیستی تروریزم بین‌الملل دولتی صورت گرفت نشانه‌ی به بن بست رسیدن استکبار جهانی در مقابل پیشرفت‌های علمی کشور بوده و صرفاً جهت انتقامجویی از ملت عزیز ایران است.

جنایتکاران تصور میکنند با ترور دانشمندان کشور می‌توانند مانعی در برابر رشد و بالندگی فرهیختگان و نخبگان این مرز و بوم ایجاد نمایند، ولی با حول و قوه الهی انشاءالله در این رفتار شنیع و قساوت‌آمیز نیز شکست خواهند خورد و به اغراض پلید و شریرانه‌ی خود دست نخواهند یافت.
 
استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار و دولت نامشروع اسرائیل و اذناب خود فروخته در منطقه و وابستگان دل بسته داخلی بدانند که با ترور و به شهادت رساندن دانشمندان نه تنها مانعی برای رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش ایجاد نخواهند نمود بلکه عزم و اراده جوانان را برای تداوم افتخار آفرینی در میدان‌های علمی چندین برابر خواهد نمود و در راهی که با همت و عزم این شهداء عزیز رونق یافته خللی وارد نخواهد شد و به فرمایش امام راحل عظیم الشأنمان هر چه ما را بکشید ملت ما بیدارتر میشود، و این اطمینان را به آنان خواهیم داد که این جنایت بی جواب نخواهد ماند.
 
جامعـه روحانیت شیـراز ضمن محکوم نمودن شدید این جنایت ناجوانمردانه و خصمانه، شهادت این دانشمند هستـه‌ای را به محضـر مقام معظم رهبـری حضـرت آیت الله العظمی امـام خامنـه‌ای مدظله العالـی، خانواده معزز این شهید والامقام، جامعه علمی و هسته‌ای کشور و عموم مردم انقلابی کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال جهت شهید عزیزمان علو درجات و حشر با اولیاء الهی را مسئلت می‌نماید.

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس با صدور پیامی، شهادت شهید دکتر فخری‌زاده را تبریک و تسلیت گفت و جنایت ترور این دانشمند هسته‌ای را محکوم کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرّحیم
خبر ترور و شهادت استاد مجاهد، شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان، باعث تاسف و تاثر گردید.

فقدان چهره‌های برجسته و دانشمندان فرهیخته، ضایعه ای سنگین و غمی جانکاه است گرچه به فرمایش مقام معظم رهبری: شهدای ما زنده اند؛ همچنان که خدای متعال خبر داده است که: ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون. 

اینجانب، ضمن محکومیت تروریسم، شهادت آن عزیز به خداپیوسته را به خانواده محترم ایشان، همرزمان و همسنگران عزیزش در دفاع مقدس و جهادگران علمی حوزه انرژی هسته ای، تسلیت عرض می‌نمایم.

  امید است به برکت نام بلند شهدای عزیز و تلاش برای اجماع جهانی علیه ترور و تروریسم، شاهد دنیایی عاری از ترور و خشم و خشونت، باشیم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس نیز با صدور بیانه‌ای ترور دانشمند صنعت دفاعی شهید فخری‌زاده را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این ترور خباثت آلود نشان از عمق ترس و استیصال دشمنان مرعوب و سرسپردگان داخلی و خارجی از پیشرفت‌های چشمگیر کشور در صنایع نوین و دست یابی به مدارج بالای علمی و فناوری و نشان از اوج حقد و حقارت آمریکا و اسرائیل و اذنابش از سیلی دانشمندان نخبه و فرزندان برومند این مرز و بوم است.   

پدیدۀ خارق العاده انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی تا به امروز در طول حیات بیش از چهل ساله خود  افتخار دارد، آن چنان آسایش را  از چشمان مستکبران و زورمداران عالم ربوده و دستان طمع ورزانه و زیاده خواهانۀ آنان را از منابع و نفوس مسلمین و آزادگان و دیگر کشورهای آزاده کوتاه نموده و آن چنان بزرگ مردانی را در مکتب قرآن کریم و پیر جماران پرورش داده،که دشمنان زبون را به استیصال بکشاند.

این بار دستان جنایتکارانۀ مستکبران که تا مرفق غرق در خون انسان های بی گناه است، از آستین دجالان روباه صفت تحت سلطۀ استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل بیرون آمده  و یکی از همین مردان بزرگ تربیت یافتۀ مکتب انقلاب اسلامی و از دانشمندان پیشرو در صنعت دفاعی را از ملت ایران گرفت.

ترور ناجوانمردانه دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که از دانشمندان برجسته و پیشتازان علمی  و صنعتی کشور محسوب می شد، بار دیگر دشمنی بدخواهان این ملت و دشمنان عنود وحسود پیشرفت کشور را آشکار کرد که برای دستیابی به اهداف پلید خود، از هیچ اقدامی، حتی ترور وحشیانه و به شهادت رساندن دانشمندان علمی دریغ نمی‌کنند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس ضمن تبریک و تسلیت این ضایعه تاسف بار اعلام می دارد که دشمنان انقلاب اسلامی با این گونه اقدامات وقیحانه و ترورهای ناجوانمردانه نمی‌توانند جلوی حرکت ها و پیشرفت های سریع و درخشان ملت بزرگ و شهید پرور ایران را گرفته، بلکه موجب تسریع در روند جهاد علمی و صنعتی بیشتر ایران شده و تمامی آمران، مسببان و عاملان این جنایت بزرگ، بایستی تاوان سخت و سنگین آن را به بزرگی جنایتی که کردند، بپردازند.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، شهادت دکتر "حاج محسن فخری زاده "را خدمت حضرت ولی عصر (عج)، فرمانده معظم کل قوا و امت شهید پرور ایران اسلامی تسلیت گفت.

در متن این پیام تسلیت آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا.

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

این نخستین بار نیست که مظلومیت و حقانیت ایران اسلامی و آرمان‌های انقلابمان با جاری شدن خون بزرگمردان این سرزمین بر جهانیان آشکار و بر صفحه تاریخ این عصر غریب نقش می‌بندد.

شهید دکتر "محسن فخری زاده" که سال‌ها در مسئولیت سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، گمنام بر عرصه‌های پدافند، پزشکی، هسته‌ای و ... پدری می‌کرد و حتی در نبرد همه گیر با بیماری منحوس کرونا دغدغه نابودی آن را در دل داشت؛ این چنین پس از سال‌ها جهاد در راه خدا، با شهادت او جایگاهش بر مردم ایران آشکار شد و در دل‌ها جای گرفت.

شهادت او که عصر جمعه اتفاق افتاد، یادآور غم سردار شهیدمان "حاج قاسم سلیمانی" بود که هنوز داغی از یاد نرفته، داغ دیگری بر دل‌ها نشاند.

هر شخص یا حکومتی که در سر رؤیای نابودی ایران اسلامی را می‌پروراند باید نیک بدانند که این اوهام با چنین رفتار‌های خصمانه‌ای به وقوع نخواهد پیوست؛ بلکه هر روز بیش از پیش دست چدنی پوشیده با دستکش مخملی شما را بر همگان عیان می‌سازد و این نفرت افکنی شما در جهان باعث رویش فخری زاده‌هایی بیشتر و تازه نفس‌تر در این خاک و بوم خواهد شد که حقاً دلیل ریزش‌های آینده شما خواهند بود.

اینجانب از طرف خود و تمامی همکارانم، شهادت این مرد دانشمند و این سردار علمی را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و ضمن ابراز تأثر و همدردی با خانوده و نزدیکان این شهید بزرگوار از خداوند علیم، علو درجات را برای آن برادر گرانقدر خواستارم.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز با صدور پیامی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید محسن فخری‌زاده، اقدام تروریستی دشمنان انقلاب در شهادت این دانشمند هسته‌ای کشورمان را محکوم کرد.

در پیام اتاق بازرگانی فارس آمده است: بار دیگر ترور ناجوانمردانه، جنایت جنایتکاران بین المللی علیه ملت ایران را آشکار ساخت و ضمن محکوم کردن این اقدام، شهادت جناب آقای محسن فخری زاده دانشمند صنعت دفاعی و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان را تسلیت می گویم.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس شهادت محسن فخری زاده را به مردم شهید پرور ایران و خانواده ایشان تسلیت می گوید و برای عموم بازماندگان ایشان صبر و اجر از درگاه خداوند بزرگ مسالت دارد.

محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز در پیامی ترور ناجوانمردانه شهید دکتر محسن فخری زاده مهابادی را تسلیت گفت.

بسمه تعالی

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت پرچمدار پژوهش هسته‌ای ایران شهید دکتر فخری زاده مهابادی را با دلی سرشار از اندوه، توأم با انزجار از این اقدام غیر انسانی و تروریستی، به محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، خانواده معزز شهید و ملت شهید پرور ایران تسلیت عرض می‌نماییم و برای روح متعالی آن شهید سربلند، علوّ درجات آرزو داریم.

شهرستان شیراز، همسو و همصدا با ملت بزرگ ایران اسلامی، داغدار این شهادت مظلومانه است و رجاء واثق داریم، خون هر شهیدی که بر این خاک گلگون ریخته شود، گام‌های جوانان سلحشور و پژوهشگر و رهروان دلیر جهاد هسته‌ای را شتاب و استحکام خواهد بخشید.

بی شک فرزندان شایسته ملت ایران این اقدام ددمنشانه را بی پاسخ نگذاشته و پرچم شهدای هسته‌ای ایران بر زمین نخواهد ماند.

یادشان جاوید، راهشان پر رهرو باد.

شهردار شیراز در پیامی شهادت دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفت.
در پیام حیدر اسکندرپور آمده است:

وَالَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ

ایران اسلامی بار دیگر در سوگ یکی از فرزندان دانشمندش شهید والامقام دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از متخصصان برجسته حوزە هسته ای کشور که درطول عمر پرثمرش منشاء خدماتی ارزنده بود نشست. این جنایت و ترور ددمنشانه نشان از عمق پلیدی دشمنان کوردل مردم ایران زمین دارد.

شهید والا مقام دکتر محسن فخری زاده در حالی به دست کوردلان جنایتکار به شهادت رسید که مجموعه تحت مدیریت ایشان تا فاز یک آزمایش‌های انسانی در حوزه واکسن کرونا پیش رفته و تلاش برای حفظ جان انسان‌ها در مقابل این ویروس منحوس پروژه ای ارزشمند، گرانقدر و مایه فخر و مباهات هر انسان نوع دوستی بود. بی‌شک تلاش‌ها و دستاوردهای ارزشمند آن شهید ارجمند در حوزه علمی و عرصه دفاعی و تحقیقات هسته ای در حافظه تاریخی ایرانیان ماندگار است و الهام‌بخش رهروان و شاگردان ایشان خواهد بود.

این جانب از سوی شهروندانِ شیراز شهادت دانشمند سرافراز وطن محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری را به خانواده آن عزیز سفر کرده و تمام ایرانیان از صمیم قلب تسلیت عرض می کنم و امید دارم در سایه عنایت حضرت ولی عصر(عج)، دانشمندان ایران برای فتح قله های علم و دانش و قطع زنجیرهای وابستگی موفق تر و مصمم تر از گذشته قدم بدارند.

مهرداد خائف رئیس انجمن انبوه سازان ساختمان فارس و رئیس هیئت اسکیت فارس در پیامی شهادت دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفت

وقوع حادثه تروریستی و شهادت دانشمند برجسته، مجاهد و نخبۀ دفاعی کشور، شهید دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بار دیگر چهره رژیم غاصب صهیونستی و دشمنی و کینه توزی آن را برای ملت بزرگ ایران و جهان اسلام آشکار تر کرد و نشان داد که دشمنان ملت ایران با اقدامات خشونت بار و بزدلانه به دنبال اهداف و نیات شوم خود هستند و در طول این سالها عزم قوی و اراده ملت بزرگ ایران ثابت کرده است که این نیات و اهداف دشمن با پاسخ کوبنده مردم همراه بوده است و به شکست منجر می شود.

اینجانب ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه دانشمند مجاهد، برجسته و نخبه دفاعی کشور؛ محسن فخری زاده را به ملت بزرگ ایران و جهان اسلام تسلیت و تبریک عرض نموده و از درگاه حق تعالی برای این شهید بزرگوار علو درجات را خواستارم.

شورای اسلامی شهر شیراز نیز با صدور پیامی، ضمن تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده، ترور این دانشمند هسته‌ای کشورمان را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: بار دیگر درِ شهادت برای فرزند رشید و دانشمند این مملکت باز شد و دکتر «محسن فخری‌زاده» با تیر کین دشمنان به یاران و دوستان شهیدش پیوست.

بدون شک دستاورد‌های عظیم مردم ایران در این شرایط دشوار که به دست دانمشندانی همچون شهید دکتر محسن فخری زاده رقم خورده است، برای دوستان غیر قابل باور و برای دشمنان غیر قابل تحمل است، بنابراین استکبار جهانی، صهیونیسم خونخوار و ایادی آنان در منطقه با ترور یکی از فرزندان رشید و دانشمند ایران زمین، عصبانیت خود از رشد و پیشرفت این کشور در شرایط سخت تحریم را به نمایش گذاشته است.

شهید فخری‌زاده نمونه مدیر خدوم و زحمتکش و در عین حال دانشمندی کم نظیر در عرصه‌های دفاعی، هسته‌ای و موشکی کشور بود که وجودش پیشرفت، عزت و استقلال کشور را تضمین می‌کرد و البته مزد چنین مردانی چیزی جز شهادت در راه خدا نیست.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز شهادت این دانشمند و مدیر والامقام را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و به پیشگاه مردم شریف ایران تسلیت عرض نموده و ضمن محکوم نمودن این جنایت ضد انسانی، انتظار دارند مسئولان مربوطه ضمن حراست بیشتر از ظرفیت‌های علمی کشور نسبت به شناسایی عوامل این حادثه تلخ و انتقام از مسببان اصلی آن اقدام نمایند تا دیگر کسی جرات نداشته باشد به حریم ذخائر ارزشمند علمی کشور نزدیک شود.

سیدتقی سهرابی مدیرکل صدا وسیمای مرکز فارس در پیامی شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان را تسلیت گفت.

ومنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
الاحزاب آیه 23

شهادت هنر مردان خداست و شهید روزی خوار درگاه باری تعالی است پس خوش به سعادت شهید عزیز و عطیم الشأن دکتر محسن فخری زاده که پاداش عمری خدمت صادقانه به اسلام و مسلمین و ایران عزیز را هدیه ای این چنین ارزشمند دریافت کرد.
هرچند فقدان حضور این دانشمند انقلابی برای ما ثلمه ای محسوب می شود اما چه باک که ایشان همانند شهید سلیمانی عزیز راه نورانی خود را با تربیت شاگردان فراوان پر رهرو کرده است و این یعنی هراس همیشگی دشمنان خبیث ملت ایران عزیز.
شهادت این مرد خداباور و خدامحور را به رهبر عظیم الشأن انقلاب (مدظله العالی) و مردم انقلابی ایران اسلامی بویژه جامعه علمی کشور تبریک وتسلیت عرض می کنم.

حمید ایزدی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به مناسبت شهادت دکتر محسن فخری زاده پیامی صادر کرد.

«بســم الله الـرحـمن الـرحیـم»
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا. (احزاب /۲۳)

با سلام و احترام
یک بار دیگر دست استکبار جهانی به خون یکی دیگر از فرزندان و دانشمندان این سرزمین آلوده شد تا نشان دهد که تروریسم، این بار به شکل دولتی و با پنهان شدن در پشت شعار‌های بشردوستانه، توسط ابرقدرت‌های جهان در سراسر دنیا رقم می‌خورد.

بی شک حرکت بزدلانه تروریست‌ها و دولت‌های حامی آن‌ها در ترور شهید دکتر محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان نمودی از خواری دشمنان در برابر روند موفق توسعه دانش هسته‌ای و دفاعی در ایران است.

اینجانب با رجای واثق به آیه شریفه "وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ" ایمان دارم که با یاری خداوند بزرگ مکر دشمنان به خودشان باز خواهد گشت؛ لذا ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، شهادت "محسن فخری زاده" رئیس سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی (سپند) را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جامعه علمی و هسته‌ای، وزارت دفاع، خانواده وی و ملت شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت می‌گویم و برای این شهید بزرگوار اجری عظیم و همنشینی با اولیا و اوصیا الهی خواستارم و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران، برای دفاع از خون به نا حق ریخته تمامی دانشمندان و سربازان مخلص ولایت، همراه با تمامی کارکنان خدوم صنعت نفت در جهت پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، همچون سربازی صدیق در تمامی عرصه‌ها پیش قدم و فرمانبردار خواهیم بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز با صدور پیامی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید محسن فخری‌زاده گفت: این دانشمند نخبه صنعت دفاعی و علمی ایران از مفاخر جهان اسلام و یکی از شخصیت‌های علمی دنیا بود که عمر خود را هم در راه صلح جهانی و هم در راه تامین امنیت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وقف کرد.

سهراب مختاری افزود: فعالیت و تلاش این شهید بزرگوار میراثی گرانبها برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به یادگار گذاشته که خواب راحت را از چشمان کوردلان و دشمنان قسم خورده کشور عزیزمان ربوده است.

دفتر نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه پیام نور فارس نیز با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن ترور شهید فخری‌زاده، شهادت او را سرمنشاء رویش‌های بزرگی در نظام اسلامی دانست.

متن بیانیه دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور فارس بدین شرح است: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (احزاب-۲۳)

دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته فیزیک و مجاهد خستگی‌ناپذیر کشور در عرصه‌های علم و فناوری به فیض عظیم شهادت نائل شدایشان منشائ بسیاری از پیشرفت‌های هسته ای، موشکی و یکی از پیشروان مبارزه با کرونا بودند، ایشان با اخلاصی کم نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های علمی موجبات تربیت دانشمندان جوان هسته‌ای و متعهد بودند که پس از سال‌ها مجاهدت‌های علمی توسط تروریست‌های بزدل به شهادت رسیدند.

در طول این سالیان بار‌ها و بار‌ها به تجربه اثبات شده است، ترور و به شهادت رساندن فرزندان این انقلاب، نه تنها خللی در حرکت عظیم این ملت ایجاد نکرده بلکه باعث سرعت بخشیدن به این نهضت نورانی شده است.

ترور با منشاء و حمایت نظام صهیونیزم و به طور مشخص دولت جعلی اسرائیل و حامیان آن مغایر با تمام موازین حقوق بشر است، که سال‌ها توسط دشمنان انقلاب مورد استفاده قرار گرفته است و نهاد‌های به‌ظاهر حقوق بشری بین‌المللی با سکوت و عدم توانایی خود برای محکومیت عاملان تشدید فضای جنگ و ترور، زمینه گسترش دامنه ناامنی را فراهم می‌کنند. به طور حتم بدون باز مهندسی نظام حقوق بین الملل و اصلاح ساختار‌ها و نهاد‌های جنگ طلب و خشونت آفرین شاهد نا امنی‌های گسترده‌تر برای مردم و به طور خاص دانشمندان جهان خواهیم بود.

در پایان از نهاد‌های قضائی کشور، پیگرد حقوقی و از نهاد‌های نظامی و امنیتی اقدام متقابل و صیانت و حفاظت از دانشمندان راهبردی کشور را خواستاریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیامی، شهادت شهید «محسن فخری زاده» دانشمند والامقام هسته‌ای ایران را تبریک و تسلیت گفت.

مهرزاد لطفی در این پیام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید ارزشمند، نقش او را در توسعه دانش ملی بسیار ارزنده خواند و تاکید کرد: هیچ اقدامی سد راه توسعه دانش ملی در میهن اسلامی نیست.

در این پیام آمده است:

خاک پرگهر ایران اسلامی، سراسر گلگون از خون مردان و زنانی است که به آرمان‌هایی والا آراسته بودند و هر کدام سرمشقی بی انتها برای تاریخ به یادگار نهادند. آنان که تعالی بخش معنای انسان بودند و هر لحظه حضورشان، درسی از شرافت و اخلاق بود؛ و ما همه مفتخریم به هم میهنی با این دلاوران عرصه خدمت که همواره با همت والا و دانش روزآمدشان، حتی به بهای جان، میهن اسلامی را از گزند دشمنی‌ها و عداوت‌ها مصون داشتند و همین همت و اندیشه ورزی این انسان‌های ارزشمند، کینه دشمنان را برانگیخته و هر روز دسیسه‌ای دیگر برای ایران تدارک دیدند تا این مرز و بوم از آرمان‌های متعالی مردمانش فاصله گیرد.

اما این تنها خیالی خام بود که سبب شد هر قطره خون شهیدی، درختی پربار شود از دانش و معرفت و انسانیت که ایران و ایرانی را در سراسر دنیا سربلند ساخته و پرچم پرافتخار وطن اسلامی بر فراز عرصه‌های پیشرفت دنیا، همواره در اهتزاز باشد.

شهید «محسن فخری زاده» نیز از چهره‌های شاخصی بود که سراسر حیاتش به تلاش برای توسعه ایران آراسته بود و شهادت مظلومانه اش، برگی زرین در تاریخ این میهن به یادگار نهاد.

آن شهید والامقام که در کنار دانش غنی، همتی عالی داشت و در بسیاری عرصه‌ها پیشتاز بود و از جمله برکات حیات ارزشمندشان می‌توان به تلاش برای تولید کیت تشخیصی کروناویروس و برداشتن گام‌های رفیع در زمینه واکسن کرونا اشاره کرد که نمود همراهی ایشان با ملت سرافراز ایران در تمامی برهه‌های حساس تاریخ کشور است.

گرامی می‌داریم یاد و خاطره ارزشمند تمامی شهدای غیور ایران اسلامی و به ویژه این شهید والامقام را که در تاسی به مولایش حسین (ع)، راه شهادت را از مسیر حریت و آزادگی ادامه داد.

با تاکید بر این نکته که اینگونه تلاش‌های سخیف تروریستی و هیچ اقدامی سد راه توسعه دانش ملی در میهن اسلامی نیست و با تبریک و تسلیت شهادت آن بزرگوار به محضر مقام معظم رهبری، خانواده شریف فخری زاده و تمامی ملت شهیدپرور ایران اسلامی، از پروردگار منان برای ایشان علو درجات را مسالت داشته و امید است ما را از رهروان صدیق شهدای میهن قرار دهد.

روابط عمومی سازمان انتقال خون فارس در پیامی ترور شهید دکتر محسن فخری زاده از دانشمندان بنام کشور را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

میان مؤمنان، مردانی هستند که برسر پیمانی که با خدا بستند، صادقانه ایستادند؛ برخی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

شهادت سردار سرافراز پژوهش و نوآوری، شهید دکتر محسن فخری زاده مهابادی که سالیان عمر پربرکت خود را در راه توسعه دانش و فناوری و خدمت به امنیت مردمان سرزمینش گذراند، موجی از اندوه همراه با خشم از این اقدام تروریستی و غیرانسانی را به همراه داشت و بی تردید بر انگیزه دانشمندان و پژوهشگران ایرانی و ملل آزادیخواه و تحت ظلم و ستم در مبارزه با جرثومه استثمار و استکبار جهانی و تروریسم دولتی افسارگسیخته و حامیان پیدا و نهان آن خواهد افزود.

اعضای خانواده بزرگ سازمان انتقال خون ایران در کنار ملت بزرگ ایران اسلامی، در این مصیبت، داغدار و عزادار هستند و البته با گام‌هایی بلندتر و موثرتر، مسیر مقاومت، رشادت و فداکاری شهدای مظلوم و دانشمندان شهید خود را با انگیزه و سرعت دوچندان ادامه خواهند داد.

سنت و مشیت الهی بی تردید نشان از آن دارد که خون پاک شهدا، الهام بخش جوانان این مرز و بوم و ملل مظلوم جهان و محرّک قلوب مومنین درجهت اعتلا و سرافرازی همه جانبه میهن اسلامی و مقاومت ملل مظلوم و مستضعفان خواهد بود.

خداداد رحیمی مدیر کل گمرکات استان فارس در پیامی شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان را تسلیت گفت.

بسم رب الشهداء و الصدیقین
خبر ترور ناجوانمردانه دانشمند برجسته کشور و رئیس فقید سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شهید محسن فخری‌زاده، توسط عوامل رژیم منحوس صهیونیستی و سازمان‌های تروریستی موجب تاسف و تاثر فراوان شد.

اینجانب ضمن محکوم‌کردن اقدام تروریستی، این ضایعه عظما را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت شریف ایران و خانواده معظم و معزز آن شهید گرامی تبریک و تسلیت عرض می‎نمایم و از خداوند متعال برای این شهید عزیز علو درجات را خواستارم.

مهوش خرمی‌نژاد مدیر روابط عمومی هیات بدمینتون استان فارس با صدور پیامی، شهادت شهید دکتر فخری‌زاده را تبریک و تسلیت گفت و جنایت ترور این دانشمند هسته‌ای را محکوم کرد.

بسم رب الشهدا وصدیقین

بی شک ترور ناجوانمردانه دانشمند بزرگ هسته‌ای ایران عزیزمان شادروان سردار شهید دکتر حاج محسن فخری زاده ریٔیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که سال‌های طولانی از عمر پر برکت خویش را صرف مجاهدت و ارتقاء توان دفاعی کشور نمود، که خار چشم دشمنان بود ضایعه‌ای دردناک برای همه مردم ایران است موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.

روابط عمومی هیأت بدمینتون استان فارس ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سردار شهید دکتر حاج محسن فخری زاده به مقام معظم رهبری، مردم قهرمان کشورمان و خانواده بزرگوار ایشان، از خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه برای این شهید سرافراز و صبر برای بازماندگان ایشان مسئلت می‌نماییم.

رئیس دانشگاه پیام نوراستان فارس: روند موفقیت های علمی و دفاعی ایران با ترور متوقف نمی شود

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با صدور بیانیه ای، ترور کوردلانه و ناجوانمردانه مهندس محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را محکوم کرد و یادآور شد: این تلاش مذبوحانه دشمنان قسم خورده ایران اسلامی ، بار دیگر موجب افزایش اتحاد و همبستگی ملی و پافشاری بر آرمانهای انقلاب اسلامی خواهد شد.

دکتر محمدحسین صیف دراین بیانیه افزوده است: دشمنان کوردل از ابتدای انقلاب اسلامی ایران به دنبال ترور شخصیت ها، نخبه ها و دانشمندان این مرز و بوم بوده اند اما این جنایتکاران باید بدانند با ترور دانشمندان و نخبه های علمی کشور همچون شهیدان فخری زاده، شهریاری، علی محمدی، رضایی نژاد و احمدی روشن و...مسیر رشد و توسعه ایران و مقاومت اسلامی در برابر استکبار متوقف نخواهد شد بلکه با حضور نیروهای تربیت شده توسط این شهدای والامقام، موفقیت های نظامی وهسته ای ایران با سرعت به پیش خواهد رفت.

ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده، بار دیگر عجز و ناتوانی دشمنان قسم‌خورده در برابر حرکت های مهم علمی ، پژوهشی و موفقیت های بزرگ دانشمندان کشورمان را نشان داد و ثابت نمود که اسکتبار جهانی در طول 42 سال حیات انقلاب اسلامی نتوانست در عزم و اراده ملت بزرگ ایران علیرغم تحریم های همه جانبه،جنگ اقتصادی و تحرکات نظامی خللی وارد کند.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور استان فارس اعم از مدیران، اساتید ،کارکنان و دانشجویان، شهادت سرافرازانه دانشمند هسته ای مهندس محسن فخری زاده را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا،جامعه علمی کشور، خانواده معزز شهدا و همه دلسوزان انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

مطمئناً راه این دانشمندان بزرگ با همت جوانان پرتلاش کشور با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

پیام تسلیت علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و‌حمل و نقل جاده ای استان فارس به مناسبت ترور ناجوانمردانه یکی دیگر از دانشمندان هسته ای کشور - شهید محسن فخری زاده

وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ
و‌ آنان كه ظلم و ستم كردند به زودی خواهند دانست كه به چه كیفرگاهی باز می گردند.
(سوره شعرا - آیه ۲۲۷ )

داستان تیر و ترور برای ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی ناشناخته نیست . این فخر « فخری زاده » هاست که در مقابل دشمنان ایران و اسلام تا مرز شهادت پیش می روند و تا بوده چنین خواهد بود به وعده ای که معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند : “ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.”

در این بین مکر و حیلت و کینه دشمنان قسم خورده این ملت سلحشور ؛ ولایی و انقلابی در راس آن تروریسم دولتی آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب قرار دارند که همواره ننگ نقض های مکرر حقوق بشر را بر پیشانی خود به یدک می کشند و ما مانده ایم و پرچم انتقام خون یا ثار ا... (ع) شهداء و روزهایی که دور نخواهد بود .

یادمان باشد که ترور و تروریسم ، شیوه درماندگان مستکبری است که توان مقابله با پیشرفت های یک ملت آزاده را ندارند . شهید محسن فخری زاده ، هم نامش بزرگ بود و هم کارش سترگ ؛ خون پاکش دامن ناپاکان را خواهد گرفت.

روح اله بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس نیز با صدور پیامی، ضمن تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده، ترور این دانشمند هسته‌ای کشورمان را محکوم کرد.

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا (احزاب /۲۳)

باز هم جمعه ای خونین از راه رسید و باز هم دشمنان واداده این مرز و بوم یکی از فرزندان خلف این خاک را ددمنشانه ترور کردند.

دشمنان زبون ملت ایران بار دیگر یکی از دانشمند هسته ای و از مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور را مزبوحانه به شهادت رساندند تا چهره و خوی وحشیانه خود را به نمایش بگذارند.

ترور دکتر حاج محسن فخری زاده مبین نهایت استیصال استکبار جهانی از مقاومت ملت ایران و ایستادگی بر روی آرمان والای خویش است.

اینجانب به نمایندگی از عشایر غیرتمند فارس ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی و ناجوانمردانه، شهادت این یار شهدا را محضر حضرت ولیعصر(عج ) و مقام معظم رهبری و تمامی دلسوزان این نظام مقدس جمهوری اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به دنبال شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده، بیانیه ای صادرکرد.

در متن پیام رجبعلی راهی آمده است:

بسم رب شهدا و الصدیقین
شهادت هنر مردان خداست. انقلاب اسلامی ایران مفتخر است که در طول حیات با عزت خود، آن چنان مردان بزرگی پرورش داده که آسایش را از چشم دشمنان ربوده و آنان را به درماندگی کشانده است.

دشمنان نظام مقدس اسلامی ایران نیز هر از چندگاهی با انجام عملیات های کور تروریستی به ترور شخصیت های بزرگ علمی، پژوهشی و نظامی این مملکت اسلامی روی می آورند.

تقدیم این شهدای گرانقدر، نشانه حقانیت و مظلومیت انقلاب و نظام مقدس اسلامی است و دشمنان خار و زبون این سرزمین باید بدانند که با این کار، نه تنها جوانان این مرز و بوم را نا امید نکرده بلکه آن ها را مصمم تر از پیش می سازد. بی تردید راهی که جوانان این مملکت اسلامی در پیش گرفته اند با تهدید و ترور متوقف نمی شود.

اینجانب به نمایندگی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان فارس، شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده، این پژوهشگر و مدیر برجسته را محضر حضرت آیت الله خامنه ای، ملت شریف ایران اسلامی به خصوص جامعه بزرگ ایثارگری کشور و استان فارس تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم و شهادت او را تبریک و تسلیت گفت.

دکتر فرهاد لطفی مدیرکل بیمه سلامت فارس با صدور پیامی ضمن تبریک و تسلیت، شهادت دانشمند هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده، بیان داشت: شهادت هنر مردان خداست.

بسم الرب الشهدا و الصدیقین
خبر شهادت دانشمندی بزرگ توسط دشمنان کور دل ایران اسلامی، جامعه ایران را در غم از دست دادن این عزیز خدمتگذار نظام فرو برد. شهید والا مقام، "محسن فخری زاده" با شهادت خود نهال سربلندی نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان هدیه داد.

اینجانب اقدام ناجوانمردانه ترور این مدیر متعهد و متخصص کشور را به محضر مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با صدور پیامی شهادت دانشمند هسته ای استاد دکتر حاج محسن فخری زاده را تسلیت گفت .

حاجی زاده مدیر کل ورزش وجوانان فارس در پی شهادت دانشمند فرهیخته دکتر حاج محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی وزارت دفاع و از دانشمندان هسته ای ، دفاعی کشورمان، پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:
بسم رب الشهدا وصدیقین
شهید سعید است وشهادت سعادت
ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود خون دلها خورده ایم.

بی شک ترور ناجوانمردانه دانشمند بزرگ هسته ای ایران عزیزمان سردار حاج محسن فخری زاده که خار چشم دشمنان بود ضایعه ای دردناک برای همه مردم سرزمینم است.

اما در ایامی که به نام هفته بسیج مزین است، گلی از بوستان رشادت به دست صهیونیسم کور دل ترور شد و به شهادت رسید تا این انقلاب قدرتمند تر از پیش شود.

وچه زیبا فرمود امام شهیدان که : مارا بکشید ملت ما بیدار تر میشود. این شهادت بر مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران و خانواده محترم و همرزمان سردار فخری زاده تبریک و تسلیت باد.

مدیرکل و روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس  در پی شهادت دانشمند فرهیخته دکتر حاج محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی وزارت دفاع و از دانشمندان هسته ای ، دفاعی کشورمان، پیام تسلیتی صادر کرد.

بسم رب الشهداء و الصدیقین
منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

میان مؤمنان، مردانی هستند که برسر پیمانی که با خدا بستند، صادقانه ایستادند؛ برخی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

شهادت سردار سرافراز پژوهش و نوآوری، شهید دکتر محسن فخری زاده مهابادی که سالیان عمر پربرکت خود را در راه توسعه دانش و فناوری و خدمت به امنیت مردمان سرزمینش گذراند، موجی از اندوه همراه با خشم از این اقدام تروریستی و غیرانسانی را به همراه داشت و بی تردید بر انگیزه دانشمندان و پژوهشگران ایرانی و ملل آزادیخواه و تحت ظلم و ستم در مبارزه با جرثومه استثمار و استکبار جهانی و تروریسم دولتی افسارگسیخته و حامیان پیدا و نهان آن خواهد افزود.

مردم ایران در این مصیبت، داغدار و عزادار هستند و البته با گامهایی بلندتر و موثرتر، مسیر مقاومت، رشادت و فداکاری‌ شهدای مظلوم و دانشمندان شهید خود را با انگیزه و سرعت دوچندان ادامه خواهند داد.

سنت و مشیت الهی بی تردید نشان از آن دارد که خون پاک شهدا، الهام بخش جوانان این مرز و بوم و ملل مظلوم جهان و محرّک قلوب مومنین درجهت اعتلا و سرافرازی همه جانبه میهن اسلامی و مقاومت ملل مظلوم و مستضعفان خواهد بود.
والعاقبه للمتقین

سیروس پاک فطرت رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس با صدور پیامی، شهادت شهید دکتر فخری‌زاده را تبریک و تسلیت گفت و جنایت ترور این دانشمند هسته‌ای را محکوم کرد.

بِسم الله الرَحمن الرَحیم
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.

راه مجاهدان عمل و علم، شهید سلیمانی‌ها و شهید فخری زاده‌ها هرگز بدون رهرو نخواهد ماند.

اقدامات بزدلانه نظام سلطه در به شهادت رساندنِ بهترین فرزندان این آب و خاک، ذره‌ای در همت مردم شریف ایران جهت صیانت از انقلاب و استقلال کشور تاثیر نخواهد گذاشت.

اقدام ناجوانمردانه دشمنان در ترور دانشمند برجسته کشور شهید فخری زاده را بشدت محکوم کرده و شهادت دکتر فخری زاده مدیرمجاهد و فرزندخدوم ایران که در ارتقاء توان دفاعی کشورمان نقش موثر و ماندگاری بجای گذاشت را خدمت مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت گفته برای آن شهیدوالامقام علو درجات مسئلت دارم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار