بهره‌برداری ۷۵۰ واحدمسکونی درقالب طرح اقدام‌ملی‌مسکن درنجف‌آباد

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف گفت: مشارکت در طرح اقدام مسکن ملی در سازمان اوقاف و در این زمینه بهره برداری از ۷۵۰ واحد در نجف آباد در دستورکار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی پندار معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در حاشیه سفر یک روزه به اصفهان و بررسی ظرفیت‌های اقتصادی موقوفات این استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجام هماهنگی‌های مورد نیاز برای همکاری سازمالن اوقاف در اجرای طرح ملی اقدام مسکن از اهداف این سفر است، اظهار داشت: باید توجه داشت که سازمان اوقاف در این زمینه ۴۵۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده است.

او با تاکید بر اینکه هنوز سهمیه‌ای برای استان‌های کشور در زمینه مشارکت در این پروژه تعیین نشده است، ابراز داشت: در نخستین گام و با اعلام همکاری اوقاف شهرستان نجف آباد و هماهنگی نماینده مجلس این شهرستان ودیگر نهاد‌ها بهره برداری از ۷۵۰ واحد در این شهرستان در قالب این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه اداره اوقاف مدیر اجرای این طرح خواهد بود و با نظارت وزارت راه و شهرسازی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: البته باید توجه داشت در این زمینه سند عرصه برای متقاضیان خرید این واحد‌ها صادر نمی‌شود و تنها اعیان واگذار خواهد شد.

او در خصوص نحوه مشارکت اوقاف و واگذاری زمین برای اجرای طرح اقدامی مسکن ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشت که زمین‌هایی که در اختیار منابع طبیعی و راه و شهرسازی وجود دارد در اولویت استفاده برای طرح اقدام ملی مسکن است و چنانچه دولت زمین مناسب نداشته باشد اوقاف در این زمینه همکاری خواهد کرد.

پندار بازدید از پروژه‌های میراثی و گردشگری اوقاف را نیز از دیگر اهداف سفر خود به اصفهان اعلام کرد و افزود: در این زمینه از موقوفاتی مانند کاروانسرا‌های بلا آباد، کوهپایه و ظفرقند بازدید داشتیم و مجوز همکاری بخش خصوصی با این پروژه را نیز صادر کردیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.