دروازه بان سابق تیم ملی فوتسال:

مسئولان، فوتسال را جزء رشته‌های ورزشی حساب نمی‌کنند/ متمرکز برگزار شدن بازی‌های لیگ، بهتر از برگزار نشدن آن است

نظری، دروازه بان سابق تیم ملی فوتسال گفت: طبق سال‌های گذشته ظاهرا مسئولان، فوتسال را جزء ورزش‌های کشور حساب نمی‌کنند و این رشته در کشور ما همیشه مظلوم بوده است.

مصطفی نظری، دروازه بان سابق تیم ملی فوتسال و عضو باشگاه کراپ الوند در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تیم کراپ برای حضور در مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: ما حدودا نزدیک به ۳ ماه است که تمریناتمان را زیر نظر رضا لک، سرمربی تیم شروع کرده ایم. برادران نخ باف، به عنوان مالکان باشگاه کراپ که امسال اولین سال حضورشان در لیگ برتر فوتسال است؛ با جمع کردن بازیکنان بزرگ می‌خواهند یک حضور قدرتمند در مسابقات لیگ برتر داشته باشند و ما هم مترصد آن هستیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را در رقابت‌های لیگ به دست آوریم. به هر حال همه ما منتظر هستیم تا ببینیم در نهایت وضعیت مسابقات لیگ به کجا کشیده می‌شود و همان طور که گفتم ما تمریناتمان را طبق برنامه ریزی انجام می‌دهیم و هر زمان که تاریخ شروع مسابقات لیگ برتر مشخص شد، خودمان را برای حضور در این رقابت‌ها به خوبی آماده می‌کنیم.

دروازه بان تیم فوتسال کراپ در توضیح وضعیت نامشخص شروع رقابت‌های لیگ برتر گفت: نه تنها تیم ما، بلکه تمامی تیم ها این مشکل را دارند. اگر من بخواهم درباره تیم خودمان صحبت کنم، باید به این موضوع اشاره کنم که باشگاه کراپ تا الان هزینه‌های زیادی برای اسکان و امکانات بازیکنان فراهم کرده است. لیگ ما الان در یک بلاتکلیفی بسیار سنگین به سر می‌برد و مسئولان نمی‌دانند که مسابقات را تعطیل و یا این که برگزار کنند. ما حدودا ۲ ماه پیش یک اردوی بسیار خوب را در چابکسر برگزار کردیم و همان طور که گفتم این‌ها تمام هزینه‌هایی است که باشگاه برای بازیکنان پرداخت کرده است. سوالی که این روزها ذهن همه فوتسالیست‌ها را درگیر کرده، این است که چرا همه رشته‌هایی که می‌توانند در سالن بازی کنند لیگشان برگزار می‌شود، اما به فوتسال اصلا توجهی نمی‌شود. طبق سال‌های گذشته، ظاهرا مسئولان، فوتسال را جزء ورزش‌های کشور حساب نمی‌کنند و این رشته در کشور ما همیشه مظلوم بوده است.

نظری ادامه داد: به قول حسین شمس، فوتسال مثل طفل سر راهی برای فدراسیون فوتبال است. حدود یک سال از آخرین بازی ما در رقابت‌های لیگ گذشته و بازیکنان در این مدت هیچ درآمدی نداشته اند. بیشتر بازیکنانمان از راه فوتسال امرار معاش می‌کنند. در هر صورت سازمان لیگ فوتسال پیش از این اعلام کرد که مسابقات لیگ برتر از اول آبان ماه شروع شوند و بازیکنان طبق این برنامه قراردادشان را با باشگاه‌ها امضا کرده‌اند و برخی از آن‌ها پیش قرارداد‌های خود را نیز گرفته‌اند؛ اما هنوز هیچ خبری نیست و بازیکنان به خاطر همین موضوع ضربه سنگینی خورده اند. مطمئن باشید این شرایطی که برای فوتسال ما به وجود آمده نه تنها به لیگ برتر بلکه به تیم ملی کشورمان ضربه سنگینی وارد کرده است.

دروازه بان سابق تیم ملی فوتسال درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر به صورت متمرکز عنوان کرد: الان شرایطی که ویروس کرونا در دنیا به وجود آورده، باعث شده است بسیاری از مسابقات تحت تاثیر این ویروس برگزار شوند. به نظر من، مردم ما باید با این ویروس زندگی کنند. به هر حال این تصمیمی که دوستان گرفته اند مبنی بر متمرکز برگزار شدن مسابقات، به نظر من به خیلی از باشگاه‌ها ضربه بدی خواهد زد، زیرا بازی‌ها فشرده‌تر برگزار می‌شوند، اما من معتقدم متمرکز برگزار شدن بازی‌ها خیلی بهتر از آن است که اصلا هیچ مسابقه‌ای انجام نشود. شنیده ام که گویا برخی از باشگاه‌ها که در سازمان لیگ فوتسال نفوذ دارند، این زمزمه را به راه انداخته اند که بازی‌های لیگ بهتر است برگزار نشود که به نظر من خیلی حرف غیر حرفه‌ای است که ما یک سال لیگ فوتسال نداشته باشیم.

نظری درباره حضور تیم ملی فوتسال خاطر نشان کرد: من ۱۰ سال با افتخار پیراهن تیم ملی را بر تن کردم و تمام افتخاراتی که یک دروازه بان می‌توانست به دست آورد را با تیم ملی کسب کرده‌ام. متاسفانه بعد از چند سال، دیگر نمی‌توانستم با برخی از دوستان کار کنم و به همین دلیل تصمیم گرفتم از تیم ملی خداحافظی کنم. من همیشه دعاگوی تیم ملی هستم و هر کمکی که از دستم بر بیاید کوتاهی نخواهم کرد. به هر حال امیدوارم که تیم ملی کشورمان در مسابقات جام ملت‌های آسیا موفق باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار