آخرین یکشنبه لاکچری قرن/ در جامعه ما رِندی ارزش بیشتری دارد یا رُندی؟

۹/۹/ ۹۹ تاریخی است که هنوز نرسیده بسیار مشهور شده و خاطرخواه‌های بسیاری را شیفته خود کرده است که همه به‌ دنبال ثبت این تاریخ در شناسنامه‌ هایشان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اعداد همیشه در زندگی بشر مهم و تاثیر گذار بوده گاهی برای مبادلات اقتصادی، گاهی شماره تلفن، گاهی پلاک ماشین و البته گاهی تاریخ های رُند.

در سالیان اخیر دستکاری، جابجایی و انتخاب تاریخ رُند برای مناسبتهایی مانند ازدواج و تولد به یک ارزش اجتماعی تبدیل شده است! اساساً، توجه به هر رویکرد یا رفتاری در جامعه به ارزش اجتماعی آن در فرهنگ جامعه بر می گردد. آنچه که تبدیل به ارزش می شود گرایش عمومی هم به آن سمت تمایل پیدا می کند. گرایش عمومی سبب شکل گیری گرایش فردی در جامعه می شود.

سعید نوروزی کارشناس ارشد جامعه شناسی  با توجه به عوامل موثر افزایش موضوع، بالا رفتن آمار دستکاری یا جابه جایی تاریخ تولد رُند در ایران گفت: اساسا توجه به هر رویکرد یا رفتاری در جامعه به ارزش اجتماعی آن در فرهنگ جامعه بر می گردد. آنچه که تبدیل به ارزش می شودگرایش عمومی هم به آن سمت تمایل پیدا می کند که باعث شکل گیری گرایش فردی در جامعه می شود.


بیشتر بخوانید:


او افزود: وقتی سبک زندگی مادی گرا و مصرف گرایی برای جامعه ارزش باشد. افراد بر اساس ظاهرشان قضاوت می شوند و برای آنها شان و ارزش قائل  می شوند که به این نحو شخصیت لوکس لاکچری برای آنها با ارزش می شود.

کارشناس ارشد جامعه شناسی با بیان اینکه افزایش دستکاری یا جابه جایی تاریخ تولد رند موجب چه مشکلاتی می‌شود ادامه داد: به عنوان مثال افزایش سزارین و خطرات زایمان غیر طبیعی که به سلامت نوزادان  آسیب می زند، همچنین باعث پیک و سونامی تولد در روز های خاص می شود.

نوروزی با اشاره به راهکار های کنترل و جلوگیری از دستکاری یا جابه جایی تاریخ تولد رند بیان کرد: آموزش صحیح و نهادینه ساختن ساده‌زیستی به عنوان ارزش در جامعه، انتقال فرهنگ بومی، ممنوعیت ثبت تاریخ های خاص و جایگزینی روز قبل و یا بعد از آن و سایر اصلاحات قانونی مورد نیاز می تواند روش های کنترل و جلوگیری از  جابه جایی تاریخ تولد رند باشد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۱۶:۵۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
عالی بود مطلب
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۱۶:۵۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
عالی بود مطلب