چه غذا‌هایی منجر به سردرد‌های میگرنی می‌شوند؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص سردرد‌های میگرنی و نقش تغذیه در بروز آنها، اظهار کرد: برخی از سردرد‌های مکرر و میگرنی ناشی از حساسیت به برخی مواد غذایی طبیعی یا مصنوعی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این که در طب سنتی حدود ۲۸ نوع سردرد وجود دارد، گفت: یک نوع از سردرد با نوع میگرنی دارای قرابت، علامت و نشانه است و بیشتر در افراد با مزاج سرد و خشک بروز می‌‎کند که معمولاً چنین افرادی از عارضه یبوست رنج می‌برند.

دکتر «کاظم کاظمینی»، در خصوص سردرد‌های میگرنی و نقش تغذیه در بروز آنها، اظهار کرد: برخی از سردرد‌های مکرر و میگرنی ناشی از حساسیت به برخی مواد غذایی طبیعی یا مصنوعی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به استفاده از غذا‌های دارای تیرامین برای جلوگیری از ابتلا به سردرد تذکر داد و گفت: تیرامین شریان‌های مغزی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و منجر به سردرد می‌شوند. وی در مورد غذا‌های دارای تیرامین نیز تصریح کرد: ترامین در غذا‌هایی مانند اسفناج، گوجه فرنگی، سیب زمینی، ماهی‌های کوچک مانند ساردین، ماهی تن، جگر، شکلات‌های تیره رنگ وجود دارد.


بیشتر بخوانید


این متخصص طب ایرانی با تاکید بر پرهیز از مصرف خوراکی‌هایی مانند ترشیجات، سرکه و غذا‌هایی که دارای هضم مشکل هستند، گفت: مصرف مکرر مواد غذایی دارای مقادیر زیاد مس نیز باعث سردرد می‌شوند چرا که مس باعث حرکت تیرامین در بدن شده و سردرد ایجاد می‎شود.

کاظمینی در این باره افزود: میوه‌های خشک، جوانه گندم و مرکبات باعث جذب مس در بدن می‌شوند. این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خستگی، بی‌خوابی، نامنظمی در مصرف غذا و مصرف برخی غذا‌ها را باعث تشدید این نوع سردرد‌ها دانست و گفت: با اصلاح سبک زندگی و اصلاح مزاج، بسیاری از بیماران با سردرد میگرنی به زندگی عادی خود بر می‌گردند.

منبع: روزنامه آفتاب یزد

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار