۱۲ شبکه ملی تلویزیون HD شد/ واکنش رئیس صداوسیما به لقب پدر تلویزیون دیجیتال ایران

رئیس رسانه ملی پخش برنامه‌های سیما با کیفیت HD را اقدامی در جهت حرکت صداوسیما در مرز دانش روز توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عسکری رئیس رسانه ملی ساعاتی پیش  از استودیو و اتاق فرمان شبکه‌های یک و سه سیما بازدید و در برنامه زنده سلام صبح بخیر شبکه یک حضور پیدا کرد.

دکتر علی عسکری در برنامه زنده شبکه یک سیما، پیش از آغاز مراسم رسمی پخش ۱۲ شبکه ملی و ۱ شبکه برون مرزی با کیفیت HD، پس از گرامیداشت دکتر فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان که روز جمعه به دست ایادی استکبار و رژیم صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید، درباره اهمیت این گام رسانه ملی در پخش باکیفیت شبکه‌ها گفت:رسانه همیشه باید از بالاترین سطوح فناوری‌ها استفاده کند تا بهتر با مخاطب در ارتباط باشد.

وی با اشاره به عزیمت رسانه ملی از پخش آنالوگ در تاریخ ۸/ ۸/ ۸۸ به دیجیتال و استفاده از فناوری MPEG۴ گفت: در آن زمان هم اولین شهر بزرگ در جهان که چنین خدماتی در آن ارائه شد، تهران بود. حدود یک دهه پس از آن تاریخ، همکاران من در رسانه ملی با مجاهدت فراوان، این سامانه را توسعه و ارتقا داده‌اند، به طوری که اکنون در این جایگاه ایستاده‌ایم. پخش HD مرز دانش امروز است.

 


بیشتر بخوانید:

شبکه‌های سیما از یکشنبه اچ دی می‌شود


رئیس رسانه ملی با قدردانی از زحمات همکاران معاونت توسعه و فناوری رسانه و ابراز امیدواری برای اینکه حوزه سیما به بهترین شکل از این فناوری پخش استفاده کند، گفت: حوزه فنی صداوسیما فعال و پویا است و جوانان دانشمند و ارزشمندی در آن فعال هستند.

وی افزود: هر کدام از بخش‌های مختلف معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی با شرکت‌های دانش‌بنیانی همکاری دارند که به فضل خدا، در مرز فناوری حرکت می‌کنند. خدا را شاکرم که با این در هم‌تنیدگی بین فعالیت‌های سازمان و شرکت‌های دانش بنیان، به کوری چشم دشمنان، توانسته‌ایم این خدمت را با وجود همه فشار‌ها و دشواری‌ها مثل تحریم‌ها و ... به ملت بزرگ ایران ارائه دهیم.

تلاش برای پخش بهترین محتوا با بهترین کیفیت/ UHD ۴K؛ قله بعدی برای فتح فنی

رئیس رسانه ملی در آیین آغاز رسمی‌پخش ۱۳ شبکه صداوسیما با کیفیت HD (تصویر با قدرت تفکیک بالا) گفت: پخش تصاویر تلویزیونی با استفاده از این فناوری، رویدادی مهم و پیشکشی به ملت بزرگ ایران است. به عنوان خادمان این ملت تلاش می‌کنیم بهترین محتوا را با بهترین کیفیت تصویری روی آنتن بفرستیم.

دکتر علی عسکری HD سازی را گام مهمی‌برای تحول عرضه محتوا دانست و گفت: ما در چرخه دائمی تحول قرار داریم و این مسیر روبه‌جلو، حوزه فنی سازمان را در قله‌های طلایی قرار خواهد داد.

وی HD شدن شبکه‌ها را حرکت روی لبه فناوری و رسیدن به قله فناوری روز دانست و متذکر شد: طی این مسیر را با حداکثر توان ادامه خواهیم داد و مخاطبان ازاین‌پس شاهد موفقیت‌های بیشتر رسانه ملی در حوزه فناوری رسانه خواهند بود.

دکتر علی عسکری با اشاره به مسئولیت شبکه‌های سیما در فضای HD سازی گفت: برنامه‌سازان سیما وارد کار عظیمی‌شده‌اند و ازاین‌پس باید بیش‌ازپیش بر آموزش و همچنین در حوزه ارتقای کیفیت فنی برنامه‌ها متمرکز شوند.

رئیس رسانه ملی ارتقای کیفی در حوزه چهره‌پردازی، نورپردازی، تصویربرداری و آرایه را لازمه ادامه مسیر HD سازی دانست و متذکر شد: کار شما امروز بسیار سخت‌تر از گذشته است و با تلاش شما دریافت محصول باکیفیت بالاتر روی آنتن برای مردم ایران محقق خواهد شد.

وی با اشاره به مسیر HD شدن در معاونت سیاسی و فضای خبرگزاری صداوسیما هم گفت: اکنون هم شبکه خبر و هم بخش‌های خبری HD شده‌اند و معاونت سیاسی هم باید برای افزایش کیفیت فنی در کل چرخه خبر تلاش کند.

دکتر علی عسکری فضای HD سازی در معاونت برون‌مرزی را مساعدتر از دیگر معاونت برشمرد و گفت: با توجه به اینکه HD سازی شبکه پرس‌تی‌وی پیش از این اتفاق افتاده بود، اکنون که شبکه العالم به این قابلیت دست‌یافته است، می‌توان گفت این رویداد موجب می‌شود مخاطبان در منطقه اسلامی و عربی باکیفیت بهتری برنامه‌ها را در اختیار داشته باشند.

وی بر نقش مهم تجربه HD سازی در راه‌اندازی کانال UHD ۴K تأکید کرد و آن را هموارکننده فناوری‌های آینده برشمرد.

دکتر علی عسکری به بار سنگین مسئولیت سازمان صداوسیما در برهه کنونی اشاره و تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا، این روز‌ها هم از جهت پرداختن به همه موضوعات و هم موضوع سلامت ملت ایران، بار سنگینی بر دوش سازمان است و باید با تلاش و دقت در مسیر آرامش و سلامت جامعه حرکت کنیم که الحمدلله به لطف خدا و تلاش همکاران تا اینجای کار موفق بوده‌ایم.

در ادامه، رئیس رسانه ملی با اشاره به شهادت دانشمند هسته‌ای، شهید دکتر محسن فخری‌زاده گفت: باید به‌طور ویژه از این شهید بزرگوار یاد کنیم که به اوج خواسته خودش رسید؛ وی درزمانی که زنده بود صادقانه تلاش کرد کشور را در جهت انرژی و فناوری‌های هسته‌ای و دفاعی به حداکثر توان برساند و اقتدار کشور را بالا ببرد؛ چه مقامی‌بالاتر از شهادت که اجر او برای خدمت به کشورش بود.

دکتر علی عسکری مسیر شهادت این شهید بزرگوار را ادامه راه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: همان طور که شهادت حاج قاسم به دست اشقی الاشقیای زمانه موجب برکات برای مردم ایران شد و وحدت ملی را تقویت کرد، شهادت شهید فخری‌زاده هم تبلوری جز جوشش غیرت و وحدت ایران اسلامی نخواهد داشت.

رئیس رسانه ملی صریح کرد: دشمنان بدانند دور از چشمان آن‌ها نهال‌های بزرگی در کشور رویش دارد که اگر یکی قطع شود، اما نهال‌های دیگری رشد می‌کنند و این حرکت مجاهدانه به هدف می‌رسد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز تلاش حوزه فنی به ثمر رسیده است و از همه همکارانم، به ویژه مهندسان زحمتکش در فرستنده‌های تلویزیونی که در سرما و گرما، ما را به قلل طلایی فناوری رساندند، تشکر می‌کنم.

در ادامه بازدید علی عسکری با حضور در پخش شبکه‌های یک و سه سیما و سپس در ارتباط‌های تصویری جداگانه با مدیران شبکه و پخش شبکه‌های نسیم (سیما)، نمایش (سیما)، العالم (معاونت برون مرزی)، خبر (معاونت سیاسی)، کودک (سیما)، افق (سیما)، ایران کالا (معاونت مالی و سرمایه انسانی)، ورزش (سیما)، مستند (سیما)، تماشا (سیما) و آی فیلم (برون مرزی) ضمن شنیدن گزارش وضعیت تبدیل سامانه‌های این شبکه‌ها به پخش HD، دستور آغاز پخش با استاندارد‌های جدید را صادر کرد.

گفتنی است امسال علاوه بر HD سازی، شبکه‌های امید، ایران کالا، تماشا وشما به ۱۷ شبکه سراسری دیگر با کیفیت پخش HD می‌پیوندند و همه ۲۱ شبکه با کیفیت بالا قابل دریافت می‌شوند.

در روند HD سازی شبکه‌های یک، سه، ورزش، خبر، نسیم، مستند، پویا، نمایش، افق، تماشا و ایران کالا ابتدادر مراکز استان‌ها به انجام می‌رسد. از شبکه‌های برون مرزی نیز شبکه العالم با این کیفیت قابل دریافت می‌شود.

مخاطبان برای دریافت این تصاویر دو راه خواهند داشت. اگر گیرنده آن‌ها قابلیت دریافت HD را داشته باشد کافی است از این تاریخ شبکه‌ها را روی گیرنده‌های خود دوباره جستجو کنند و اگر گیرنده آن‌ها فاقد این امکانات بود برای تهیه گیرنده‌هایی با این کیفیت به شرکت‌های مجاز ارائه این گیرنده‌ها مراجعه و آن را تهیه کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
اگه میشه ifilm عربی و انگلیسی رو بیارین رو سیستم dvb t2
پرس تی وی و الکوثر رو هم برگردونین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اگر شما واقعا خبرنگار هستین اینهمه شکایت مردم رو باید پیگیری کنید . . این چه اچ دی سازی هست . وقتی همون شبکه های قبلی هم قطع شده .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
از اینکه press TV و الکوثر هم قطع شده واقعا متاسفم
چجوری بچت عربی یا انگلیسی یاد بگیره؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۰۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
این چه فناوری هست که حتی جدیدترین تلویزیون‌های سونی هم نمیتونند اجراش کنند؟ خودتون رو مسخره کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۹:۲۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
برای شبکه دو سیما HD خواهد شد یا همه شبکه HD خواهد شد چیکارکنم HD خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
شبکه دو hd نداره
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۲۲:۴۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
الان ۹۸ درصد کدک hevc ندارن...
تو ایران زندگی میکنید یا از خارج برا اینجا تصمیم میگیرید ؟
کدک h264 چش بود مگه ؟ برا خودتون اینکارو کردین یا مردم ؟
اپدیت تلویزیون هزینه و ریسک داره اونم تو این وضعیت اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
h264 حجم بالایی داره در حقیقت با انتخاب کدک x265 یا همون hevc با حفظ کیفیت حجم فایل ویدیویی رو بسیار کاهش میدند اینطوری میتونند با ظرفیت فرستنده های موجود شبکه های بیشتری رو hd کنند در کشورهای اروپایی مثل المان هم از همین فرمت استفاده میشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۱۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
تلویزیون من اسنوا اندروید هستش، همچنان کانال های قبلی را دارم و hd های قبلی هم دارم، و یکسری کانال اضافه شده که فقط اسمشون هست نه صوت داره نه تصویر!!!!!!
واقعا افتضاحه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
محض اطلاع منم lg 2017 دارم اما هم صدا هست هم تصویر
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۲۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
فقط برا مراکز استان هاست؟ چون برای شهر ما HD نشده
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۷:۱۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
توی اصفهان همون 2-3 تا شبکه hd هم که داشتیم پرید.
ظاهرا مسئولین صدا و سیما شب قبل از 99/9/9 دور هم نشستن بعد یهو به ذهنشون رسیده فردا تاریخ رنده بریم یه افتتاحیه ای بزنیم، hd هم کی داده کی گرفته!
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۷:۱۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
سلام،ما در قائمشهر شبکه های اچ دی و رادیو نما رو نداریم و اینکه قبلا کانالهای اچ دی تماشا و مستند رو داشتیم که الان حذف شد،جستجوی مجدد هم کردیم که فایده ای نداشت،اینکه میگن فعلا تو مراکز استانها میگیره درسته یا نه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۴۰ ۱۷ دی ۱۳۹۹
اره درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
با سلام
بنده به نوبه خودم از صدا و سیما که باعث شد تلویزیون HD ما تبدیل به تلویزیون SD بشه تشکر میکنم !!! همون چند تا شبکه ای که قبلا HD بود هم پرید. الان تلویزیون های کمتر از FULL HD نمیگیرن. واقعا تو این اوضاع اقتصادی ایولا داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
با سلام
بنده به نوبه خودم از صدا و سیما که باعث شد تلویزیون HD ما تبدیل به تلویزیون SD بشه تشکر میکنم !!! همون چند تا شبکه ای که قبلا HD بود هم پرید. الان تلویزیون های کمتر از FULL HD نمیگیرن. واقعا تو این اوضاع اقتصادی ایولا داره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۵۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
من یه تلویزیون LG اسمارت تولید ۲۰۱۷ دارم و خب فقط صدا رو پخش میکنه و تصویر نداره.
اما بعد از مقداری سر و کله زدن باهاش تونستم کانالهای HD رو دریافت کنم.
اینجا به صورت کامل مراحل انجام این کار رو نوشتم.
شاید به درد بقیه مردم هم بخوره
https://vrgl.ir/PZa3Y
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۲:۳۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
تلویزیون وسیله ای نیست که بشه هر سال عوضش کرد
حداقل یک تلویزیون در خانواده ایرانی باید 15 سال استفاده بشه.
متاسفانه این اپدیت صدا و سیما بیشتر برای خانوادهای مرفه هست.
80 درصد ایرانیها تلویزیون اچ دی دارند که h264 رو ساپورت میکنه و الان با این بروزرسانی، عملا این مدل تلویزیون ها به یک تلویزیون معمولی تبدیل شده اند.
بهتر بود در کنار hevc از hd avc که همون h264 هست هم پشتیبانی میکرد صدا و سیما

بعید میدونم اکثر مردم حاضر باشند که برای شبکه های ایران برن یه تلویزیون 15 میلیونی بخرن یا ستاپ باکس 500 هزار تومنی بگیرن.
خود من که بی خیال شدم
دلم خوش بود که شبکه 3 اچ دی هست ، شبکه ورزش هم اچ دی میشه.
نه تنها ورزش نشد، شبکه سه هم عادی شد.
مرسی از کادوتون در 9 9 99
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا جعفری
۱۴:۰۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
90%مردم فقط میتونن با همون فرمت قدیمی تلویزیون تماشا کننh264
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
ما هیچ ۱۲ شبکه را نداریم چرا باید اینقدر ظالم باشیدبعد مراسم راآز کجا می دیدیم تورا به خدا کاری کنید مردم گناه دارن
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۰:۴۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
خدمت همه دوستان گلم بگم اگه کانال اچ دی می خواین باید زحمت بکشید برین تلویزیون و گیرنده جدید بخرین.دستگاه های شما هم مثل مال من این کدک رو نمی شناسه بی خود غرغر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۹
خطاب به اونایی که دستگاهشون h265 نیست و h264 فقط میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
اکثر مردم نمی تونن ببینن. دفعه بعد یه کاری کنین همین ها نگیره.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۴۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
غرب مازندران تلویزیون هم هوشمند ، یه شبکه مستند ما اچ دی بود که اونم sd شد ! هیچ شبکه hd نداریم چرا صداوسیما فقط به خاطر تهران تبلیغ می‌کنه ! وقتی سراسری کرد بعد اعلام کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۳ ۱۴ دی ۱۳۹۹
قربونت برم مال مراکز استانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
تومنطقه شمال برون مرزی اصلا قطعه presstv الکوثر کلا حذف شده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۹
منم همین طور
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
شبکه جدید که اضافه نشده press tv رو هم از لیست کانالا حذف شده هر چقدر جستجو میکنه نمیاره بقیه هستن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۵ ۰۲ دی ۱۳۹۹
منم مثل تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
راستی این بزرگوار که مسیر دانش رو توصیف میکرد خلاصه این وضوح بالا (hd) خیلی وقته که فراگیر شده و الان نزدیکه به استاندارد تبدیل بشه
این داستان خیلی در صدا و سیما اطلاع داده شده ولی خیلیا برای اینکه فرمت تصویر عوض شده کانال های hd رو دریافت نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
برا خیلیا شبکه های hd نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
سلام ازما فقط ۴ شبکه جدید اضافه شده ترو خدا مسئولین بیگیری کند
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۰:۵۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
سلام تو مشهد تلویزیون lg فقط صدا هست تصویر نیست
با گیرنده دیجیتال و تلویزیون صنام هم تست کردم اصلا شبکه های hd رو پیدا نمیکنه
تلویزیون صنام هم که کالای داخلی بعد هی میاید میگید از کالای داخلی حمایت کنید هیچی پیدا نمیکنه
با همون سیستم قبلی که شبکه tv3hd بود چرا راه اندازی نکردن که همه بتونن استفاده کنن؟
چه کاریه برداشتن کدک ها رو عوض کردن الان با این وضع گرونی از کجا پول بیاریم دستگاه جدید بخریم
همون ۴ تا شبکه که hd بودن رو هم از دست دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
دوست عزیز من سونی براویا 2019 دارم اونم هیچی پیدا نمیکنه. ربطی به کالای داخل و خارج نداره. مشکل از فرستنده است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۶ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام
منم ال جی led 2017 دارم همشو میگیره
United States of America
نیما
۰۹:۳۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
واقعااطلاع رسانی خیلی ضعیف بوددراین زمینه!ماتوشهرستانیم قبلا امیدوایران کالاوشماوتماشانداشتیم الان اضافه شدن وفقط مستنداچ دی بودکه الان اونم SD شد!۳تاشبکه درست حسابی روتوکل کشورHDمی کردیدبه جای ۱۲تاشبکه توتهران؟!آخه افق HDمیخوادچیکار؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
hd مستند و شبکه سه هم پرید
Iran (Islamic Republic of)
محمد از شیراز
۲۲:۲۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
سلام عزیزم منم متاسفانه press TV و الکوثر منم پرید
از این به بعد با رادیو یاد میگیرم انگلیسی رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
ما تو مرکز استان نیستیم اچ دی ها رو دریافت میکنیم، چه جوریه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
تلویزیون اچ دی میخواهیم که عکس مرغ و گوشت را در تبلیغات تلویزیونی شفاف تر ببینیم و بیشتر حوس کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
والا دیگه چی بگم...
Iran (Islamic Republic of)
nahid fathi
۰۵:۴۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
سلام برای بعضی ها کاش HDنمیشد چون تلویزیون ما قدیمیە HD رونمیدە منم مریضم وتوخونە همیشە تنها تلویزیون هم نباشە چکار کنم البتە پیشرفت همیشە خوبە تبریک میگم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
دمتون گرم
امید وارم شبکه های استانی رو هم اضافه کنن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سید رضا جعفری
۰۲:۳۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
سلام ازتون خواش میکنم شبکه های اچ دی تونو با همون کدکهای سابق پخش کنید الان ۹۰ درصد مردم دیجیتال هاشون توانایی پخش hvec رو نداره و توانایی خرید هم ندارن ما قبلا دو یا سه تا شبکه اچ دی داشتیم اونا هم پریدن لااقل همونا رو میزاشتین با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اگه از انگلیس هستی تیونرت dvb s2 هست
Iran (Islamic Republic of)
حکمت
۰۰:۵۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
افتضاح شدن نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
سلام ما چند ساله که فقط ۱۰ شبکه رو داریم به خاطر دوگانگی فرکانس شبکه ها ، اگه میشه تمام شبکه ها رو درون یک فرکانس ۷۱۴ مگاهرتز قرار بدید ممنون
United States of America
محمد
۰۰:۰۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
الکیه یه نفرم تا الان شبکه HD نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ادمین خبرگزاری yjc تو رو خدا به مسولین‌بگو 80% ایرانی ها شبکه ها رو نمبگیرن مشکلما رو به گوش شون برسونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ادمین خبرگزاری yjc تو رو خدا به مسولین‌بگو 80% ایرانی ها شبکه ها رو نمبگیرن مشکلما رو به گوش شون برسونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
من جستجو زدم او سه تا HD رفت تو رو خدا ما HD نمیخوایم شبکه ها مثل قبل بذارید حداقل فوتبال شبکه سه HD نگاه میکردیم امشب sd نگاه میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چکار کردین هر چی جستجو میکنم شبکه ها هستن فقط صداشون میاد بخدا چکار کردین با مردم حتی شبکه ها رو قاطی کردین قبلا شبکه سه HD داشتیم برای فوتبال اون هم از ما گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۲۳:۳۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ما که فقط حذف همون 3 شبکه hd سه و تماشا و مستند شدیم.هیچی که اضافه نشد تعداد شبکه ها کم هم شد.ده ها بار هم جستجو کردیم.کیفیت تصویر هم نویز داره و بدتر شده همون قبلیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام ببخشید هرکاری میکنیم نمیشه چندبار جستجو زدیم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۲۲:۵۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام. مجدد کانال یابی کردیم. تصویر نداریم فقط صدا داریم. مشکل چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۲ ۰۳ دی ۱۳۹۹
از DVB-T2 HEVC H265 پشتیبانی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
قبلاً سه‌تا‌شبکه‌hdبودند‌ اناروهم‌ازمون‌گرفتین‌ تورا‌خدا‌رسیدگی‌کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تمام شبکه ها رفتن دیه نمیتونیم هیچی ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
یادش بخیر یه زمانی نه دیجیتال بود نه کیفیت hd ولی سریالهای طنز شبهای برره ، نقطه چین ، زیر آسمان شهر ، خانه به دوش ، متهم گریخت و .... همه رو هرجابودن میکشوند پای تلویزیون
الان آقای عسگری چرا سریالها از زمان شما کشیده شدن به نمایش خانگی؟
چرا خرج نمیکنید دوتا سریال خوب پخش بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اوووووووه قبلا انالوگ بود
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۲۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چرا شبکه های hdفقط صدا داره،تصویر نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
مال منم میزنه no service
United States of America
ارش
۲۱:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
آیا روی ایر بردن با کیفیت hevc که محدود رسیورهای بازار قادر به دریافت اون هستند کاری جز دورریختن پول نیست؟۹۸ درصد رسیورها قادر به دریافت نیستند
نمیشد hd پخش شه تا همه دریافت کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۲۱:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
بالاخره بعد از چند سال یه حرکت خوب از صدا و سیما دیدیم
زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
کیفیت که بدتر شده بابا .قبلا که سه و مستند اچ دی بودن خیلی بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۱:۱۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
باسلام، از هر کسی می‌پرسیم با وجود اینکه انواع مختلفی از ال ای دی داشتند ولی هیچ کدوم این شبکه های hd را نمیگیرند،قبلا لااقل چند تا کانال hd داشتیم همون ها را هم دیگه دریافت نمیکنیم، حضرات میگند برید دستگاه ست آپ باکس جدید با سیستم HEVC بخرید آخه این هم شد خدمات رسانی؟؟ تو این اوضاع بد اقتصادی خرج رو دست مردم میذارید و تازه منت هم سرمون میذارید،واقعا که بی تدبیرید
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۱:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام آلان سه روزه جستجوی شبکه ها رو زدم نه تنها اچ دی نشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
این همه هیاهو واسه فقط مراکز استانها ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نورمحمد مومنی
۲۰:۲۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب خدمت همه عزیزان صدا و سیما ، دوستان عزیز اگر مقدور است بستری فراهم آورید که بدون نیاز به(ماهوار) بتوانیم کلیه شبکه های استانی را مشاهده کنیم ، باتشکر وسپاس از شما خدومین ملت، ممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۸ ۰۱ دی ۱۳۹۹
قربون شکلت برم بستگی به استان داره که توش ساکنی
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۲۰:۲۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
جستجو کردم همون فوتبال رو که HD نگاه میکردم از دست دادم واقعا متاسفم فکر کنم از این پروژه ای که ساختن فقط ۵ درصد مردم بهره ببرن که اون ها هم افراد مرفه جامعه هستن که تلویزیون گرون دارن
متاسفم متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۸ ۰۲ دی ۱۳۹۹
من فوتبال چه پرسپولیس باشه چه یوونتوس اینا رو دیگه sd میبینم البته شبکه ورزش خیلی وقته hd شده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۱۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ما تنها از یه شبکه استفاده می‌کنیم شبکه سه اونم فقط برا فوتبال...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۹ ۰۱ دی ۱۳۹۹
نگاه کن مگه چشه
من بازی پرسپولیس اولسان رو دیدمش
Iran (Islamic Republic of)
اللهم عجل لولیک الفرج
۱۹:۵۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
من که تلویزیون سامسونگ 3d دارم تفاوتی رو احساس نکردم و از اکثر کسانی که پرسیدم همینطور بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سرچ زدم همون ۲ تا قبلی هم پرید لطفا پیگیری کنین
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۹:۲۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
اصلا نمیاره چه اچ دی آخه از صبح تاحالا جستوجو کردم اصلا نیاورد جا اینکه پخش کنید همه جا اچ دی شدیم پیگیری کنید ببینید چرا پخش نمیشه و نمیاره اصلا
Iran (Islamic Republic of)
Iranvatanam
۱۹:۱۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام من مجددا سرچ کردم تمام شبکه های اچ دی قطع است لطفا راهنمایی کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ما پرندیم بیخ گوش پایتخت امید و تماشا و ایران کالا و شما و شبکه 3 و آی فیلم اچ دی رو نمیتونیم ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۹ ۰۱ دی ۱۳۹۹
بزن auto search
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ما قبلا 2 تا HD داشتیم الان دیگه همونارو هم با جستجوی جدید از دست دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
والا جست و جوی دباره کردم مستند hd و پرس تی وی کلا پرید
هیچ شبکه ی hd جدیدی اضافه نشده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
صد حیف که منم presstv ندارم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ما به همون کیفیت قبلی راضی بودیم و هستیم هرچند اصلا صدا و سیما فقط کانال اخباریش ارزش نگاه کردن داره. حالا بهانه جور کردین که سیستم بخریم تا بتونیم برنامه هارو ببینیم به والله قسم نداریم بخریم. کانالارو برگردونید دو روزه فقط داریم رادیو تهران گوش میدیم. مردم و با کارت ملی هوشمند و به به مسخره دنیا کردین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
منم مثل تو
Press TV و الکوثر منو حذف کردن منم دیگه از این به بعد با رادیو عربی و انگلیسی رو یاد میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
متاسفانه ما که در تهران و منطقه 3 هستیم، با جستجوی مجدد، کل شبکه های اچ دی پرید و همه اس دی شد. خبری هم از کانال های اچ دی شبکه خبر و نسیم و... نیست. گیرنده هم از hevc پشتیبانی میکنه. مردم عزیز. به نظرم فعلا اولشه. باید چندین روز صبر کرد تا ببینیم چی میشه. من خودم 10 بار سرچ کردم و حدود 70 کانال پیدا کرد ولی اکثرا کار نمیکنن. آخه ما کانال رادیونما میخوایم چکار؟ که 30 تا رادیونما زدید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
دستگات h265 نیست فک کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ما فقط شبکه مستندمان hd بود اونم الان شده sd چه شده راهنمایی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ما فقط شبکه مستندمان hd بود اونم الان شده sd چه شده راهنمایی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ما فقط شبکه مستندمان hd بود اونم الان شده sd چه شده راهنمایی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چطوری hd اش کنیم من هرچی جست و جو میزنم، کیفیتش تغییری نمیکنه و به hd نمیرسه، لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چطوری hd اش کنیم من هرچی جست و جو میزنم، کیفیتش تغییری نمیکنه و به hd نمیرسه، لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چطوری hd اش کنیم من هرچی جست و جو میزنم، کیفیتش تغییری نمیکنه و به hd نمیرسه، لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا صادقی لردگان
۱۷:۴۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
واسه ماشبکه هانمیاد مزخرف what faz
Iran (Islamic Republic of)
رضا صادقی لردگان
۱۷:۴۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
واسه ماشبکه هانمیاد مزخرف what faz
Iran (Islamic Republic of)
نان HD
۱۷:۳۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
پدر جان داری میای خونه نان هم بگیر خونه نان نداریم مادر از گرسنگی ناتوان شده چشمهایش SD را هم نمی‌بیند.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۳۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
حماسه ای دیگر از رسانه ی ملی! واقعا حتما باید hevc منتشر میشد که همون شبکه های HD با کدک h.264 رو هم از دست بدیم؟! لطفا شبکه های اچ دی سابق رو با همون کدک قبلی پخش کنید تا حداقل اونا رو بتونیم اچ دی دریافت کنیم. در توان مردم نیست که بخاطر سیاستهای خودخواهانه ی صدا و سیما، تلویزیون و دستگاه جدید بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
حرف حق
Iran (Islamic Republic of)
حاصلی
۱۷:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
کاری میکردید که بدون نیازبه ماهواره شبکه های استانی رومشاهده کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۰ ۰۲ دی ۱۳۹۹
بستگی به کسی که توی یه استان ساکنه هست مثلا برای من که ساکن فارس هستم شبکه فارس رو فقط میگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
شبکه اچ دی ما که کلا قطع شد وsd شد همش
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۶:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چرا ملتو سرکار میزارین از دیروز ۲۰ بار جستجو زدم هیچ فرقی نکرد علانم که آورده فقط صدا بدونه تصویر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
آغاز مراسم HDشدن تو خبر نبود ؟؟؟
چرا تیتر خبری همخوانی با پیج اصلی خبر را نداره؟
؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
amoo
۱۶:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
4تا شبکه hd داشتیم همونم با hevc ازمون گرفتید بعد میگید سورپرایز.
حتی واسه سورپرایز کردن مردم هم جیب ملتو میخواین خالی کنین
این hevc به درد شمایی میخوره ک تلویزیون 30 تومنی دارید
مرض داشتین h264 نذاشتین؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۴ ۰۳ دی ۱۳۹۹
والا منم به h264 راضیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
از ما که بدون هیچ تنظیم تلویزیون خود به خود دوروزی میشه شبکه ها بهم خورده و جا به جا شده یعنی از طرف اینا بوده!؟
Iran (Islamic Republic of)
hd
۱۶:۲۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تو مشهد که شبکه 3 و تماشا که اچ دی بود کلن پرید همه کانالا اس دی هستش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
مال منم فقط میزنه تماشا sd حالا خوبه من میبینمش
من از شیراز هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
هنوز اپ دی نشده دروغ به مردم نگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
من الان تحقیق کردم فهمیدم اصلا تکنولوژی hevc برای سال 2013 به بعد هست که یعنی تلویزیونتان باید برای سال 2015 به بعد باشه تا بشه گفت از این تکنولوژی پشتیبانی میکنه!
دیگه خودتان تا آخرش رو برید!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۱۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
فعلا که چند روزه کانالای دیجیتال ما نمیاد.
نمیشه یه کار مثبت بکنن بدون خرابکاری؟
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۶:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چرا دروغ میگید هنوز اچ دی نشده فقط صدا پخش میشه اصلا تصویر نداره لطفا خبز دروغ پخش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۵:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ما تو روستاییم فقط یه کانال hd داشتیم اونم مستند بود الان همه sdشدن hd نداریم اصلننننننن چیکار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
کی این القاب رو مرهمت کرده؟
مردم یا رفقا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چرا هنوزم شبکه ها HDنشده هر یه ساعت یه بار جست و جو میکنم بازم هیچ شبکه ایی HDنمیشه
البرز کرج
Iran (Islamic Republic of)
ناتور دشت
۱۵:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام..لطفا جواب بدین که شهرستان ها چه وقت HD میشن... و اینکه من جست و جو زدم ولی شبکا های HD فقط به صورت صدا هستند و تصویر ندارن(audio only)...استان ایلام...شهرستان آبدانان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تهران همون صدا رو هم نداره دوست عزیز. اچ دی های قبلی ام همه اس دی شدن:))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
به ایشان نباید گفت پدر دیجیتال سازی بلکه به مهندسان باسوادی که قبلا در سازمان بودند و باجدیت کار کردند این لقب را داد نظیر استاد آقای مهندس فهمی که بسیاری از نسل پرسنل فرستنده از شاگردان ایشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
حیف تجهیزات گرانقیمت که صرف این برنامه های مزخرف میشود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
والا برای ما که پخش نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
دیگه بورکینافاسو هم اچ دی شده این دزدافقط میدزدن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
بهر حال قدر دان زحمات همه دلسوزان هستیم اما لبه تکنولوژی در دنیا 8kشده و الان خیلی از کشور ها کلمه HDرا از پیشوند کانال های خود حذف می کنند و آن را حداقل استاندارد می دانند
Iran (Islamic Republic of)
سعید خان
۱۴:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
امکان تماشای همه شبکه استانی هم قرار بدید.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۴:۲۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
دستگاه ما HEVC نداره.
حالا از کل شبکه های تصویری و رادیو که حدود 40 تا بودند فقط 11 تا شبکه در دسترس ما هستند.
رادیو رو چرا حذف کردن؟
رادیو که دیگه فقط صدا هست چرا باید برا این دست گاه های ساده نیاد؟
واقعا به فکر مردم هستین؟ یا فکر فروش گیرنده های جدید با قیمت های گران؟
اگر عمدی نبود، الان کار درستی انجام دادید؟
خوبه پس منتظریم به حالت قبل برگردونید.
یا اگه نه پس قطعا نقشه این بود جیب مردم رو هدف بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
فوتبالم با کیفیت HDپخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
ورزش hd شده از همین شبکه ببینش
Iran (Islamic Republic of)
hkh
۱۴:۰۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چه فایده ای کاش کیفیت برنامه هاشون هم مثل سیستمشان بهتر میشد یک زمانی زمان پخش برخی برنامه ها مثل شب های برره حضرت یوسف و بسیاری دیگر از برنامه ها میخ کوب پای تلویزیون می نشستیم الان فقط شبکه پویا می بینیم اون هم فقط به خاطر کودکمان، تازه اون هم کارتون های تکراری می گذاره!!! از رییس صدا و سیما می خواهم مقداری مدیریت بازتری داشته باشند تا برنامه های زیبا پخش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ان شا الله برنامه ریزی برای 4K
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
شبکه ی 4k رو که ۷ ماهه افتتاح کرده
Iran (Islamic Republic of)
كريم
۱۳:۵۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
باسلام كاش ميشد تمام شبكه هاي استاني راتو تلويزيون ميديديم كه ديگه سراغ ديش ماهواره نمي رفتند مثلا يك نفر كرد يالر كه تو تهرانه بتونه بدون نصب ماهواره شبكه استاني خودش ببينه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
HD! هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
درهمه شهرها اچ دی شده یانه؟
معمولا فقط تهران اچ میشه
هروقت کل ایران اج دی شد اونوقت تعریف کنید
۱۲