آبگرفتگی معابر در شمال استان بوشهر/ سه موج بارشی در راه است

سامانه بارشی که از پنجشنبه گذشته وارد استان بوشهر شده تا ظهر فردا فعال خواهد بود؛ سامانه‌ای که تا کنون بیشتر شمال و مرکز استان را تحت تاثیر قرار داده و باعث آبگرفتگی معابر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  در چهارمین روز از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد در شمال و برخی نقاط مرکزی استان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر به خبرنگار ما گفت: تداوم بارندگی در روزهای اخیر باعث آبگرفتگی معابر در شمال استان شده است.

جهانگیر دهقانی افزود: جاده ساحلی بوشهر-گناوه به همین علت از دیشب بسته شده و هنوز هم مسدود است.

او ادامه داد: از ابتدای امروز تا کنون شدت بارش‌ها در گناوه و خارگ بوده است.

معاون توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بارش‌ها تا ظهر دوشنبه در استان ادامه دارد و بیشتر مناطق شمالی و مرکزی استان را در بر می‌گیرد.

زهرا راستگو افزود: از پنجشنبه تا ساعت ۰۹:۳۰ امروز، در ایستگاه بهرگان (بندر امام حسن دیلم) ۱۵۸/۵، خارک ۱۲۱/۸، گناوه ۱۰۷/۴، دیلم ۸۹/۹، دریایی بوشهر ۶۸/۹، فرودگاهی بوشهر ۶۸/۱، برازجان ۴۹/۵، عسلویه ۳/۵، دیر ۲/۵، جم ۲ میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.

او با اشاره به اینکه خلیج فارس نیز همچنان مواج است، ادامه داد: ظهر فردا همزمان با خروج سامانه بارشی، وزش باد شمالی آغاز می‌شود و دریا همچنان متلاطم خواهد بود چنان که در این روزها به علت وزش باد جنوبی مواج بوده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: سه موج بارشی دیگر در پیش داریم به طوری که موج اول سه‌شنبه وارد غرب کشور می‌شود و چهارشنبه استان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد که شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


راستگو افزود: موج دوم بارشی پنجشنبه و موج سوم نیز جمعه وارد استان خواهد شد. موج سوم تا یکشنبه فعالیت خواهد داشت.

او از دریانوردان به ویژه صاحبان شناورهای کوچک خواست با توجه به وزش باد، تا جایی که ممکن است به دریا نروند و در صورتی که قصد رفتن به دریا را داشتند، وضعیت هوا را بررسی کنند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.