کاهش نرخ مرغ در یزد تا هفته آینده

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد گفت: نرخ مرغ در یزد ظرف یک هفته آینده به حدود ۲۰ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سیدجمال سجادی‌پور رئیس جهاد کشاورزی استان یزد در دیدار مشترک روسای جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به وضعیت بازار به ویژه بازار مرغ، گفت: یزد از جمله استان‌هایی است که در زمینه تولید مرغ مشکل چندانی ندارد و همواره تولید مازاد بر نیاز داشته و اکنون نیز شرایط استان یزد نسبت به سایر استان‌ها مناسب‌تر است.

او با اشاره به اینکه در استان یزد ظرفیت حدود ۵۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در سال وجود دارد، افزود: در شرایط معمولی سالانه حدود ۳۴ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می‌شود.

سجادی‌پور ادامه داد: از پنجم آبان تا پنجم آذر نیز در یزد با توجه به کمبود مرغ، ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه در استان یزد روزانه بین ۷۰ تا ۹۰ تن مرغ تولید می‌شود، اظهار داشت: در مقطعی ۲.۵ میلیون نهاده مورد نیاز مرغداران تامین ارز نشد و از اول تیرماه تا نیمه شهریور ماه نتوانستیم کنجاله سویا به مرغداران برسانیم بنابراین جوجه ریزی بسیار کاهش یافت و تبعات آن امروز در بازار هویداست.

سجادی‌پور با اشاره به تلاشی که برای تامین امنیت خاطر مرغداران صورت گرفت، افزود: از اول مهرماه برای واحد‌های مرغ تخمگذار و از اول آبان ماه برای واحد‌های مرغ گوشتی تامین نهاده شد و تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا جوجه ریزی در استان یزد به حالت اولیه خود باز گردد.

او با اشاره به اینکه قیمت مرغ روند نزولی پیدا کرده است، یادآور شد: مرغ گرم به هر کیلو ۳۲ تومان هم رسید، اما روند نزولی قیمت آغاز شده و اکنون به ۲۷ هزار تومان رسیده و برآورد ما این است که با توجه به میزان جوجه ریزی انجام شده، ظرف یک هفته آینده قیمت مرغ به حدود ۲۰ هزار تومان برسد.

سجادی‌پور عنوان کرد: تلاش ما این است که سفره مردم کوچک نشود و حداقل در زمینه خرید مرغ با مشکل چندانی مواجه نباشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار