شناسایی عامل ورود غیر مجاز به سایت گردشگری در اردبیل

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: فردی که اقدام به ورود غیر مجاز و مخدوش کردن یک سایت گردشگری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی قهرمان طالع، رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: در پی مراجعه نماینده حقوقی یکی از شرکت‌های گردشگری مبنی براینکه شخص یا اشخاصی اقدام به از دسترس خارج کردن سایت این شرکت کرده اند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او از دستگیری متهم خبر داد و افزود: با اخذ اظهارات و مستندات دیجیتالی متهم در مخفیگاهش مورد شناسایی قرار گرفت و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: متأسفانه اهمیت ندادن به مقوله امنیت سایبری توسط شرکت‌های دولتی و خصوصی و عدم ایجاد گروه‌های تخصصی امنیت سایبری جهت در امان نگه‌داشتن سرورها باعث حملات و نفوذها مجرمان سایبری به سایت های داخلی می شود که در صورت ادامه این روند ممکن است با چالش‌های به‌مراتب بزرگ‌تری مواجه شویم.

قهرمان طالع با اشاره به اشرافیت کارشناسان پلیس فتا به جرائم سایبری، تصریح کرد: هم‌وطنان می‌توانند جهت دریافت هرگونه مشاوره، گزارش هرگونه اخبار سایبری و موارد مشکوک، از طریق سایت پلیس فتا اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.