بسته اخبار حوادث نهم آذر ماه ۹۹؛

توقیف محموله سنگین کالای قاچاق در جنوب شرق کشور / کشف ۲۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاش

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه نهم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه نهم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف محموله سنگین کالای قاچاق در جنوب شرق کشور

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از توقیف یک محموله سنگین کالای قاچاق به ارزش بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال در عملیات پلیس استان در جنوب شرق کشور خبر داد.

 سردار" احمد طاهری" بیان داشت: در ادامه مبارزه جدی و قاطعانه با عناصر اصلی قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از ورود آن‌ها به بازار مصرف با اشراف اطلاعاتی و انتظامی ماموران پلیس استان موفق به شناسایی و کشف محموله سنگین از یک باند سازمان یافته قاچاق کالا شدند.

او خاطر نشان کرد: در همین راستا ماموران انتظامی شهرستان "راسک" با کنترل محور‌های مواصلاتی استان در بخش "پیشین و جکیگور"در یک اقدام منسجم و هماهنگ موفق شدند در عملیاتی محموله کالای قاچاق که سودجویان قصد داشتند توسط ۸ دستگاه کانتینر آن را جابه جا نمایند را ضمن شناسایی، متوقف کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: محموله قاچاق شامل ۱۲۵ تن و ۱۵۰ کیلو شیر خشک و ۶۸ تن و ۹۴۹ کیلو گرم روغن خوراکی بود که در این رابطه ۸ دستگاه خودروی سنگین نیز توقیف شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در این رابطه ۸ متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطر نشان کرد:کارشناسان ارزش این محموله‌ها را ۵۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون برآورد کرده اند.

سردار طاهری با تاکید بر استمرار طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان، از فعالیت گسترده قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری همه عوامل انتظامی و امنیتی استان وشهرستان‌ها خبر داد و افزود: نقش مردم و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در همکاری با پلیس برای مقابله با قاچاق کالا، بسیار سازنده است.

کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی بیان داشت: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت، ماموران "یگان امداد" در حین گشت زنی به ۲ دستگاه کامیون که در محور اصلی شهرستان خاش در حال حرکت بودند مشکوک و آنان را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون‌ها ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ۲ نفر متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش ضمن تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست، در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان کابل برق در " سیب و سوران "

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران از دستگیری سارقین سیم و کابل‌های برق و تجهیزات مخابراتی در حین سرقت و کشف ۲ فقره سرقت کابل برق خبر داد.

سرهنگ " غلامرضا توکلی گفت: در پی وقوع چندفقره سرقت سیم و کابل و تخریب خطوط انتقال برق تجهیزات مخابراتی در شهرستان "سیب وسوران"، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات و استفاده از شیوه و شگرد‌های پلیسی، ۲ نفر سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی کردند.

او بیان کرد: مأموران انتظامی، سارقان مذکور را هنگام سرقت با یک دستگاه پراید در یک عملیات غافلگیرانه در حین سرقت کابل برق در روستای سرسوره (پسکوه) دستگیر کردند که در بازرسی از آن‌ها مقداری سیم و کابل سرقتی و آلات سرقت کشف و تحقیقات صورت گرفته به ۲ فقره سرقت اعتراف نمودند.

فرمانده انتظامی سیب و سوران ابراز کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی وروانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی سوران به شهروندان در پایان توصیه کرد: مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار