با تهویه هوا در مکان های سربسته از کرونا پیشگیری کنید

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی استان همدان گفت: تهویه هوا حداقل ۳ تا ۵ بار در منزل، محیط کار باید انجام شود تا از کرونا ویروس پیشگیری شود.

با تهویه هوا در مکان های سربسته از کرونا پیشگیری کنیدسیدجلال الدین بطحایی، رئیس گروه پیشگیری و مبارزه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: تهویه هوا در محیط‌های بسته با باز کردن درب یا پنجره یکی از راه‌های پیشگیری با بیماری ویروس کرونا است.

او گفت: سرد شدن هوا نباید مانع باز کردن درب یا پنجره شود.

بطحایی با بیان اینکه ماسک را در زمان خیس شدن باید تعویض کرد گفت: در اثر بارندگی و خیس شدن ماسک، صحبت کردن‌های مکرر که منجر به بخار کردن ماسک می‌شود، کارایی ماسک را از بین می‌برد و باید تعویض شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی استان همدان گفت: استفاده از ماسک‌های معمولی حداکثر ۲ تا ۳ ساعت است.

بطحایی در ادامه با اشاره به اینکه برخی افراد شال گردن را به جای ماسک استفاده می‌کنند گفت: شال گردن نمی‌تواند جایگزین خوبی برای ماسک باشد زیرا که ماسک قابل تعویض است و شال گردن احتمال سرایت ویروس را می‌تواند از بیمار به دیگران انتقال دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.