برگزاری کارگاه آموزشی خشونت علیه زنان در اندیمشک

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک گفت: کارگاه آموزشی خشونت علیه زنان و پیامد‌های آن در این شهرستان برگزار شد.

فرحناز بیروم وند رئیس اداره بهزیستی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به روزجهانی خشونت علیه زنان گفت: کارگاه آموزشی در جهت فرهنگ سازی و آگاه سازی بانوان در رابطه با شناخت انواع خشونت و چگونگی برخورد با آن، در مناطق آسیب خیز و کم برخوردار برگزار شد.

او افزود: سازمان ملل متحد خشونت علیه زنان را اعمال هرگونه رفتار یا گفتار آزاردهنده از سوی مردان یا زنان که سبب آسیب‌های فیزیکی، جنسی، ذهنی یا رنج زنان شودتعریف می‌کند، و بر اساس آن استفاده از کلمات توهین آموز و وتحقیر کننده، فریاد کشیدن و رفتار‌های کنترل کننده، کتک زدن، اعمال زور برای برقراری رابطه جنسی و عاطفی و ... از جمله رفتار‌های خشونت آمیز هستند.

بیروم وند بیان داشت: به مناسبت این روز تهیه و توزیع بروشور با موضوع منع خشونت علیه زنان، معرفی انواع خشونت خانگی، راه‌های پیشگیری علیه خشونت از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی در سطح شهرستان اندیمشک به ویژه مناطق آسیب خیز صورت گرفت.

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک ادامه داد: مشاوره‌های فردی و تخصصی به زنان آسیب دیده از خشونت خانگی و راهکار‌های حل مسئله و همچنین مداخلات در موارد همسرآزاری و خشونت خانگی علیه زنان و آگاه سازی در مورد ویروس کرونا و آموزش نکات پیشگیری از ابتلا به این بیماری در مناطق مختلف اندیمشک انجام شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.