توقیف قریب به ۴ ونیم تن پسته قاچاق درمرزشمالی سیستان و بلوچستان

مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از کشف و توقیف ۴ تن و ۴۷۷ کیلوگرم پسته بسته بندی شده از یک دستگاه ترانزیت افغانی که قصد خروج از کشور داشت خبرداد.

حیدر میرزایی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: مأمورین مرزبانی مستقر در بازارچه مرزی گمشاد در حین کنترل خودرو‌های خروجی از مرز گمشاد به یک دستگاه ترانزیت افغانی که قصد خروج از کشور را داشته است مشکوک شده که پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی بعمل آمده مقدار ۴ تن و ۴۷۷ کیلوگرم پسته بسته بندی شده که بطور ماهرانه در میان دیگر بار‌های موجود جاسازی شده بود کشف و توقیف شد.

او اذعان داشت: به دلیل ممنوع بودن صادرات پسته از بازرچه مرزی گمشاد در همین راستا خودرو توقیف و پسته‌های کشف شده تحویل اموال تملیکی شهرستان زابل شد و متهم بهمراه پرونده تشکیل شده جهت رسیدگی و اعمال قانون به اداره تعزیرات حکومتی زابل معرفی شد.

میرزایی افزود: شعبه رسیدگی کننده به پرونده با توجه به اظهارات بلاوجه متهم و عدم ارائه مدارک قانونی، عدم ارائه پته سبز گمرکی و محل کشف اتهام قاچاق کالا را محرز دانست و متخلف را به استناد بند ب ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده به میزان پنج میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان در پایان خاطر نشان کرد: با عنایات به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند: مبارزه با قاچاق و منع جدی واردات و صادارت بی رویه یکی از حمایت‌های بسیار مهم است و قاچاق امروزه بصورت دو طرفه در آمده است و علاوه بر واردات قاچاق کالا، برخی از اجناس مورد نیاز مردم و بخش کشاورزی نیز بصورت قاچاق از کشور خارج می‌شود. بر همین اصل تعزیرات حکومتی بدون هیچ اغماضی با قاچاقچیان برخوردی جدی خواهد داشت و با این بلیعه با تمام توان خود مبارزه خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار