نیاز بیماران نیازمند به خون در روز‌های کرونایی

رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد با توجه به کاهش ذخایر خون از مردم این شهرستان درخواست کرد تا برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، داوود نصر ارکن رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد اظهار کرد: سازمان انتقال خون کشور در فراخوانی از مردم خواست که با حضور بیشتر و مستمر خود میزان ذخایر خون را افزایش دهند تا از قدرت پاسخگویی شبکه ملی خون رسانی کاسته نشود، شهروندان می‌توانند با هر گروه خونی به اداره انتقال خون مراجعه و با اهدای خون خود به یاری نیازمندان بشتابند.

نصر ارکن با بیان اینکه بحران جهانی کرونا باعث کمبود خون و ذخایر خونی شده است، افزود: در مراکز انتقال خون اصول بهداشتی کاملا رعایت می‌شود و هیچگونه نگرانی از بابت سرایت بیماری کرونا در زمان اهدای خون وجود ندارد.

رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد در خصوص شرایط اهدای خون نیز گفت: داوطلبان اهدای خون باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آن‌ها نیز حداقل ۵۰ کیلوگرم باشد.

او اضافه کرد: خون اهدایی شهروندان مهاباد علاوه بر تامین نیاز بیماران به خون این شهرستان، برطرف کننده نیاز درمانی شهر‌های جنوب استان و سایر مراکز است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.