آخرین اخبار از آبگرفتگی ها در خوزستان/ تخریب خانه های روستایی در ایذه/ تلاش برای دفع آب‌های سطحی ادامه دارد + فیلم و تصاویر

خوزستان از پنجشنبه گذشته بارندگی شدیدی را تجربه کرد و داستان آبگرفتگی ها گویا در این استان نقطه پایان ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بارندگی شدید در خوزستان، داستان تکراری آبگرفتگی معابر شهری و سرریز فاضلاب را در برخی شهرهای خوزستان دوباره به میان آورده است.

بر اساس گزارش‌ها در این بارندگی شهرهای اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، شادگان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و ایذه شاهد آبگرفتگی شدید بودند که واکنش کاربران فضای مجازی و انتقاد شهروندان را نیز در پی داشته است.

 

اعزام تجهیزات لجستیک پتروشیمی به مناطق دچار آبگرفتگی بندر ماهشهر

مهرزاد غیبی رئیس HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در‌پی بارندگی آبگرفتگی مناطق مسکونی بندر ماهشهر، این سازمان چندین دستگاه پمپ صنعتی را برای رفع آبگرفتگی در اختیار شهرداری‌های مناطق شهرستان قرار داد.

او افزود: چند دستگاه الکترو پمپ و دیزل پمپ ۶ و ۸ اینچ و تجهیزاتی مثل بارانی و چکمه به درخواست فرمانداری شهرستان، تحویل شهرداری‌های بندرامام خمینی(ره) و چمران شد.

تلاش برای تخلیه آب از مناطق مختلف شهر بندر امام خمینی (ره)

فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: بارندگی‌های دیروز در شهر بندر امام خمینی (ره) بیش از انتظار پیش‌بینی شده بود که منجر به آبگرفتگی اکثر مناطق این شهر شد که در بحث جمع آوری آب‌های سطحی با مشکلات متعددی همچون نبود شبکه دفع آب‌های سطحی روبه‌رو است که باید در این زمینه حتماً پروژه‌هایی کاربردی و متناسب با شرایط تعریف و اجرا می‌شد.

او بیان داشت: درحال حاضر از اکثر مناطقی که دچار آبگرفتگی شده‌اند بازدید صورت گرفت و حجم بالای آبگرفتگی باعث ورود آب به منازل مردم و ایجاد زحمت برای اهالی این منطقه شد که در حال حاضر تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران در حال خدمت‌رسانی هستند تا مسائل و مشکلات مردم مورد رسیدگی قرار بگیرد.

آخرین اخبار از آبگرفتگی ها در خوزستان/ تخریب خانه های روستایی در ایذه/ تلاش برای دفع آب‌های سطحی ادامه دارد + فیلم و تصاویر

تلاش همه جانبه برای رفع مشکلات به وجود آمده ناشی از بارندگی در ماهشهر

محسن بیرانوند فرماندار و رئیس ستاد بحران بندر ماهشهر در جلسه کمیته مدیریت بحران که با حضور استاندار خوزستان، معاون عمرانی استاندار و پس از بازدید میدانی از مناطق بحرانی در بخشداری بندر امام خمینی (ره) برگزار شد، آخرین وضعیت و شرایط تعطیلی در شهرستان را تشریح کرد.

محسن بیرانوند فرماندار بندر ماهشهر گفت: از روز پنجشنبه گذشته و با اعلام وضعیت هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر سامانه بارشی بسیار فعال و پُر باران، ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور سایر اعضا جهت هماهنگی‌ها و آمادگی لازم تشکیل جلسه داده و تمهیدات لازم را جهت مقابله با شرایط اضطراری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آخرین اخبار از آبگرفتگی ها در خوزستان/ تخریب خانه های روستایی در ایذه/ تلاش برای دفع آب‌های سطحی ادامه دارد + فیلم و تصاویر

انجام ۱۴۱ عملیات امدادی با تلاش آتش نشانان اهوازی طی دیروز

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شهروندان اهوازی یک هزار و ۶۰۰ تماس در ۲۴ ساعت گذشته با سازمان آتش نشانی داشته اند که از این تعداد ۱۴۱ مورد منجر به عملیات امدادی شد.

او با اشاره به مهار ۳۸ مورد حریق کنتور برق منازل مسکونی با تلاش آتش نشانان در مناطق مختلف شهر اهواز افزود: عمدتا حریق‌ها به علت نفوذ آب باران به کنتور برق رخ داده بود و از شهروندان تقاضا داریم نسبت به ایمن بودن کنتور برق ساختمان اطمینان حاصل کنند تا دچار حادثه نشوند.

لزوم توجه شورای شهر اهواز به مشکلات فاضلاب

غلامحسین بابایی، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به بارش باران طی ۲ روز اخیر در خوزستان، گفت: این رخداد طبیعی نوید بخش خیر و برکت و همچنین مایه شادمانی کشاورزان و مردم عزیز، در جای جای گستره‌ی ایران همیشه سرفراز گردید.

او افزود: می‌طلبد به جهت این لطف بیکران خداوند هزار باره سر به سجده شکر نهیم و شکرگزار توجهات خداوند رحمان باشیم.

بابایی ادامه داد:، اما این بارش روی دیگری هم داشت و مع الاسف، در شهر اهواز، علیرغم تدابیر «به اصطلاح» کارشناسانه و صرف هزینه‌های هنگفت، سال‌ها است که همواره شنیده ایم، کام شهروندان عزیز، در اغلب مناطق و محلات در کلان شهر اهواز، از اتفاقات ناگواری که ناشی از آب گرفتگی معابر و ورود آن به منازل به خاطر عدم پیش بینی خروجی، متناسب با حجم بارش‌ها است، تلخ گردیده.

راه ارتباطی ۳ روستا با شهر بهبهان قطع شد

 روستا‌های سه کنار، تیله کوه و امام‌زاده محمد روستا‌هایی هستند که در سالیان اخیر هنگام بارندگی و یا حتی قبل از آن با مشکلاتی اعم از دسترسی نداشتن به آب شرب و آب‌نمای روستا به جاده اصلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

با توجه به بارش‌های اخیر در شهر بهبهان علاوه بر آبگرفتگی در سطح معابر، ارتباط ۳ روستا با راه‌های مواصلاتی منتهی به شهرستان قریب به ۷۲ ساعت قطع شده است.

افزایش دبی آب در پشت سد تنظیمی رامشیر

سالم عبادی فرماندار رامشیر گفت: درپی بارندگی در و مناطق بالا دست رودخانه جراحی و شهرستان رامشیر، حجم قابل توجه‌ای از آب‌های روان و سیلاب وارد روخانه جراحی شد و افزایش دبی آب در پشت سد تنظیمی رامشیر به حد کنترل رسیده است.

او با بیان اینکه هیچ خطر سیلابی روستای‌های شهرستان رامشیر را تهدید نمی‌کند، افزود: در پشت سد تنظیمی شهدای شهرستان رامشیر حدود ۲۲۰۰ متر مکعب آب در حال خروج از سد است.

تلاش شهرداری اهواز برای دفع آب‌های سطحی ادامه دارد

ذبیح اله خدامرادی مدیر شهرداری منطقه ۸  اهواز گفت: با اعلام خبر بارش باران از سوی اداره هواشناسی، نیرو‌های اجرایی و خدماتی و هم چنین نیرو‌های پاکبان از زمان بارش رحمت الهی به صورت مستمر در این منطقه حضور داشته و نسبت به رفع آبگرفتگی‌ها اقدام کردند.

او بیان داشت: همچنین این منطقه با شناسایی نقاطی که در بارندگی‌های قبلی دچار آبگرفتگی شده بودند بلافاصله اقدامات لازم درخصوص رفع مشکل آن را به عمل آوردند.

خوزستان غرق در آب، مسئولان در خواب ناز

قصه غم انگیز بارش باران در استان خوزستان هر سال نه تنها باعث خوشحالی مردم نمی‌شود، بلکه بسیاری از افراد را ناراحت و نگران می‌کند. آبگرفتگی معابر و منازل، پس زدگی فاضلاب، ماندن آب‌های سطحی در معابر، خسارت دیدن ساکنان مناطق مختلف و به ویژه محروم، تنها گوشه‌ای از مشکلات است.

آخرین اخبار از آبگرفتگی ها در خوزستان/ تخریب خانه های روستایی در ایذه/ امدادرسانی به یک هزار خانوار + فیلم و تصاویر

طی روز‌های گذشته نیز بارش باران به میزان بی سابقه بازهم منازل و معابر را در خود غرق کرد و همچون سال‌های گذشته خساراتی وارد کرد، یکی از مناطق درگیر آبگرفتگی شهرستان کارون است که جزو مناطق محروم استان خوزستان محسوب می‌شود.

رضا محمد زاده یکی از ساکنان شهرستان کارون به خبرنگار ما گفت: هر سال هنگام بارش باران با مشکل آبگرفتگی مواجه هستیم و حتی وقتی بارش باران به مقدار کمی باشد، سرتاسر خیابان دچار آبگرفتگی شده و به دلیل اینکه خیابان‌ها آسفالت مناسبی ندارند، گِل و لای وارد خانه‌ها می‌شود.

او افزود: امسال هم مثل پارسال دچار آبگرفتگی شدیم، شدت باران به حدی بود که حیاط خانه را پُر کرد و هرچه تلاش کردیم نتوانستیم جلوی ورود آب را بگیریم.


بیشتر بخوانید

محمدزاده اظهار داشت: درِ خانه را باز کردیم که آب‌ها را به بیرون هدایت کنیم، ولی آب با شدت زیاد وارد حیاط شد و اتاق‌ها را فرا گرفت، مبل‌ها و یخچال و میز تلویزیون تا نیمه در آب هستند، پارسال هم همین مشکل برای ما به وجود آمد، همه وسایل برقی سوخت و به صورت اقساط توانستم دوباره وسایل برقی بخرم.

این شهروند کارونی بیان کرد: پارسال مسئولان به منطقه آمدند، قول دادند تا قبل از آغاز بارندگی‌ها مشکل را حل کرده و سیستم دفع آب‌های سطحی را راه اندازی کنند، نه تنها من بلکه سایر همسایه‌ها هم دچار آبگرفتگی شده اند و فریزر یکی از دوستان سوخت. ما کارگر روزمزد هستیم و توانایی خرید وسایل نو نداریم، با این شرایط کرونا، کار و کاسبی تعطیل شده است.

خسارت باران به تعدادی از روستاهای شهرستان شوش 

عدنان غزی فرماندار شوش گفت: بارندگی اخیر به تعدادی از روستاهای این شهرستان در بخش‌های فتح المبین ، شاوور و بخش مرکزی شوش خسارت وارد کرد.

 غزی با اشاره به بارندگی ۲روز گذشته و آبگرفتگی برخی مناطق این شهرستان اظهار داشت: بارندگی موجب آبگرفتگی بسیاری از معابر شهری در شهر شوش شد همچنین حدود ۲۰ روستا در بخش های مختلف این شهرستان با مشکل آب گرفتگی معابر مواجه شدند.

او گفت: در برخی مناطق روستایی شهرستان شوش همچنان مشکل آبگرفتگی معابر وجود دارد و با بسیج امکانات تلاش برای رفع این مشکل ادامه دارد.

فرماندار شوش افزود: در پی بارندگی اخیر همه دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری شوش برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر وارد عمل شدند.

باران ۱۰ خانه روستایی را در ایذه تخریب کرد

بخشدار سوسن از توابع ایذه گفت: در جریان بارندگی‌های ۲ روز اخیر سقف ۱۰ خانه روستایی در این بخش فرو ریخته است.

او افزود: هماهنگی‌های لازم با هلال احمر برای امدادرسانی به خانواده‌هایی که دچار تخریب منزل مسکونی شده‌اند انجام شده‌است.

بخشدار سوسن از آبگرفتگی چندین خانه در روستاهای دیگر سوسن مانند پیرانشاه، شهرک منجفکه و پلم سرداب خبر داد و تصریح کرد: در برخی از این مناطق لزوم احداث سیل بند در بالا دست روستاها احساس می‌شود که متأسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

آخرین اخبار از آبگرفتگی ها در خوزستان/ تخریب خانه های روستایی در ایذه/ امدادرسانی به یک هزار خانوار + فیلم

امدادرسانی به بیش از یک هزار خانوار متاثر از بارش‌های اخیر در خوزستان

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادرسانی به یک هزار و ۲۱۲ خانوار در ۲۴ ساعت گذشته به همت تیم‌های عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان انجام شد که ۱۰۸ امدادگر و نجاتگر این جمعیت بی وقفه در حال ارائه خدمت و امداد رسانی به مردم هستند.

او افزود: با توجه به شدت بارش‌ها در شهرستان بندر ماهشهر ۴ مرکز اسکان در شهر‌های ماهشهر، شهید چمران و بندر امام برپا شده و ۲۵۵ نفر نیز تاکنون در این مراکز اسکان یافته اند.

آخرین اخبار از آبگرفتگی ها در خوزستان/ تخریب خانه های روستایی در ایذه/ امدادرسانی به یک هزار خانوار + فیلم

خدادادی با اشاره به توزیع اقلام اولیه زیستی و موادغذایی در بین خانوار‌های متاثر از آبگرفتگی‌های اخیر، بیان کرد: این اقلام زیستی شامل پتو، موکت، چادر و والر، بسته‌های مواد غذایی جیره‌ی یک ماه و ۷۲ ساعته و بسته‌های بهداشتی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: تلاشگران داوطلب جمعیت هلال احمر استان خوزستان تا پایان رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی‌ها در کنار مردم خواهند ماند و عملیات‌های امداد رسانی ادامه دارد.

 

آخرین اخبار از آبگرفتگی ها در خوزستان/ تخریب خانه های روستایی در ایذه/ امدادرسانی به یک هزار خانوار + فیلم و تصاویر

آخرین اخبار از آبگرفتگی ها در خوزستان/ تخریب خانه های روستایی در ایذه/ امدادرسانی به یک هزار خانوار + فیلم و تصاویر

آخرین اخبار از آبگرفتگی ها در خوزستان/ تخریب خانه های روستایی در ایذه/ امدادرسانی به یک هزار خانوار + فیلم

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
هم مردم وهم مسئولین،بی عرضه هستن ،بابا وقتی که بارون نمی یاد تابستان یه فکر اساسی به حال دفع آبهای اضافی بکنید ،
من از وقتی یادم میاد مشکل سیلاب در جنوب داشتیم مسائل اینچنینی را یک بار برای همیشه باید حل کرد
مردم و مسئولین باهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
دولت بی تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
مگرنباید درتابستان اقدامات پزیشگیرانه راانجام داده باشند!؟! تاسیسات انحراف سیل، ساخت سیل بند وبانکت کاری و... !؟!؟ چرامسؤلین کاری نمی کنند!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
قوه قضایی محترم باید به جدپیگیر قضیه خوزستان باشند نه فقط اهواز .خرمشهر ابادان ووو ...واینکه دوره های گذشته هم بدقت بررسی شود چون درتمام این سالها که دولت بودجه های کلان پرداخت کرده وخیلی جاها اصلا مشخص نیست وهیچ کس پیگیرنشده وخیلی شرم اوره بعدازسی سال پایان جنگ متاسفانه تغییری نسبت به سی سال گذشته نیست هیچ پیشرفت هیچ وپاسخگو هیچ وزمان جنگ ازالان وضعیت شهر بهتربوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
آقا به خداوندی خدا قسم الان دو روزه زندگیمون رفته زیر آب هیچ جیره غذایی یا حتی کمکی نکردن به منطقه کوی علوی آب بیشتر میشه ولی کمتر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
آقا به خداوندی خدا قسم الان دو روزه زندگیمون رفته زیر آب هیچ جیره غذایی یا حتی کمکی نکردن به منطقه کوی علوی آب بیشتر میشه ولی کمتر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۳۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
اینجا نوشته است بارندگی شدید در صورتی که فقط بیست دقیقه باران زده بود الان چند ساله که اهواز اینجوری شده و با کوچکترین بارانی خیابان ها پر از اب میشن .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
مسولین تا کی میخواهند سرکار باشند و هیچ اقدامی برای رفع مشکلات مردم خوزستان انجام دهند چرا استعفا نمیدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
دستگاه قضا لطفا اون شهردار و مسئولین احمق که کمکاریشون باعث این وضع شد را مورد پیگرد و مجازات قرار بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
چه خاصیتی داره این استاندار خوزستان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
استاندار خوزستان باید بر کنار بشه اینهمه بلا سر مردم خوزستان میاد استاندار میاد فقط تسبیح گرفته دستش ذکر میگه بجای جانماز آب کشیدن بداد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
برکناری کافی نیست باید محاکمه و مجازات بشه
Belgium
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
اینبار پوشش خبری این آبگرفتگی از صدا و سیما بسیار بسیار کم بود بابا منزل مردم آب گرفته خونه و وسایل خراب شده اونم تو شرایط کرونا به دادشون برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
یاد سردار دلها بخیر اگر الان بودند قطعا به یاری سیل زدگان خوزستان می شتافت چون عاشق مردم این منطقه و مناطق فقیر نشین کشور بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
داداش سیل کجا بود ما خوزستانیا با هر بارش معمولی این بدبختیا رو داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
آتش سردار دلها بر دلهایمان روز به روز شعله ور میشود آخ که جایش خیلی خالیست ،مردم خوزستان همه عشاق سردار دلها، قهرمان و شجاعترین سردار ما حاج قاسم سلیمانی یاد وخاطرش گرامی باد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
خدا سرشاهد فقط باید بیاید وببینید اینا تازه گوشه ی از بدبختیهای ما اهوازی ها وخوزستانیهاست تا یکمی بارون بزنه اوضاعمون وحشتناک ،بیشتر وقتا هم که بدون باران فاضلاب ها خود به خود میزنن بالا و طوری که خیابونها از اینکه دیدین بدتر میشه وارد خانه هامیشه ،ما الان خیابان فرحانی هستیم به صرحات میگم که اینجا باید با قایق رفت وامد کرد ،بوی بد فاضلاب به طور وحشتناکی مارو داره اذیت میکنه وبه هیچ چیزی دسترسی نداریم ماشالله هم مسئولینی داریم بی تدبیر و بی مسئولیت ،حیف پول نفت وگاز خوزستان .....
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۵۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
وقتی مسئولان شهری و اکثر سازمانهای مربوط از روی روابط و غیر تخصصی انتخاب میشوند . وفاقد هیچ گونه تخصص و آگاهی هستند : همیشه شاهد اینگونه حوادث و خسارات خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
اگر درد م یکی بودی چه بودی از یک طرف کرونا از یک طرف تعطیلی ازیک طرف آبگرفتگی خدایا به حق خون به ناحق ریخته شهید فخری زاده مشکلات را از سر را مردم ایران بردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
آقا چی میگید ما تو منطقه پردیس شهر اهواز زندگی می کنیم، از تاریخ ۲۵ آبان تا همین لحظه لوله ما توی خیابون دچار شکستگی شده از لحظه اول هم تماس گرفتیم و اطلاع دادیم تقریبا هر روز زنگ زدیم وقتی ناامید شدیم پدرم توی این شرایط و علی رغم اینکه بیماری خاص داره حضوری رفت عملیات آبفای منطقه ولی هنوز که هنوزه آب توی خیابان جاریه همین امروز هم مجدد تماس گرفتیم میگه باید منتظر بمانید. مگه آب سرمایه نیست؟ ما تاوان چی رو داریم توی این استان پس میدیم تاوان اینکه هشت سال جنگ و بدبختی رو تحمل کردیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
ثروتمند ترین استان کشور !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
افسوس وصدافسوس .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
تنها گناه خوزستان داشتن نفت و گاز و محصولات متنوع کشاورزی است ،خوزستان مانند شتری است که بارش خرما است و خوراکش خوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
وواقعاااا