همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موثرترین راه مقابله با بیماری کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موثرترین راه مقابله با بیماری کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تولید واکسن‌های موفق برای ایمنی در مقابل بیماری کرونا اظهار داشت: اگر تنها در انتظار واکسیناسیون بمانیم و از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غافل باشیم، در آینده با تلفات زیادی روبه رو خواهیم شد.

او افزود: از این هفته یا هفته آینده تزریق واکسن کرونا در کشور‌های خارجی انجام می‌شود، اما اینکه واکسن در دسترس همگان قرار بگیرد زمان بر است.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه با تزریق واکسن تا ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌شود اضافه کرد: ایجاد ایمنی بالا و ریشه کنی بیماری نیازمند، تزریق واکسن برای درصد انبوهی از جامعه است.

او با ابراز امیدواری از اینکه طی ماه‌های آینده واکسیناسیون در کشور انجام شود، برای بازگشت زندگی به روال عادی واکسیناسیون را اقدامی کمک کننده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان در صدر اقدامات پیشگیرانه و کنترلی برشمرد.

شیرانی با بیان اینکه خوشبختانه کاهش نسبی در حجم مراجعات سرپایی، بیماران بستری در مراکز درمانی و بیماران تحت مراقبت ویژه و بدحال کرونایی را طی روز‌های اخیر شاهد هستیم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خودداری مردم از تشکیل و شرکت در تجمعات را لازمه تداوم این روند دانست.

او گفت: بی توجهی به خطر تجمعات و ازدحام جمعیت در یک محل، باعث رشد تصاعدی آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا خواهد بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.