جلوی محموله ۱۱ تنی چوب جنگلی قاچاق در ملایر گرفته شد

فرمانده انتظامی ملایر گفت: از یک دستگاه کامیون در محور ملایر - حرم‌آباد، ۱۱ تن چوب جنگلی قاچاق کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ محمدباقر سلگی، فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: ماموران مبارزه با جرائم اقتصادی مستقر در ایست و بازرسی حرم‌آباد، حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

سرهنگ محمدباقر سلگی افزود: با بازرسی به عمل آمده توسط ماموران از این کامیون، ۱۱ تُن چوب جنگلی بدون مجوز قانونی به ارزش ۳۵ میلیون تومان کشف و راننده با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع قانونی شد.

او تاکید کرد: برخورد قاطعانه با حمل انواع کالای قاچاق و غیرمجاز، چون چوب‌های جنگلی به عنوان یکی از منابع طبیعی مهم و ثروت ملی کشور به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی شهرستان قرار دارد.

افراد سودجو و فرصت طلب با قطع درختان به منظور قاچاق آن و همچنین از بین بردن پوشش گیاهی، بستر و زمینه لازم را برای وقوع سیل و فرسایش خاک فراهم میکنند و بیابان زایی را نیز گسترش می‌دهند.

قطع درختان به منظور قاچاق چوب، بر پیکره طبیعت ضربه‌ای سخت و زیانبار وارد می‌آورد. تخریب جنگل‌ها که عمدتا به علت تهیه چوب و قاچاق آن صورت می‌گیرد زیستگاه و پناهگاه حیات وحش موجود در این مناطق را از بین می‌برد و باعث نابودی گونه‌های مختلف جانوری می‌شود.

پیش از این و در هفته گذشته نیز ماموران فرماندهی انتظامی نهاوند، دو تن چوب قاچاق از یک کامیون کشف کردند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.