همکاری ۹۵ درصدی اصناف در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی

استاندار زنجان بابیان اینکه ۹۵ درصد اصناف در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی همکاری داشته اند، گفت: برخی اصناف نیز با مغازه های نیمه باز به فعالیت خود ادامه می دهند که لازم است سازمان صمت باهمکاری دستگاه قضایی اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در جلسه ستاد کرونا با بیان اینکه همکاری اصناف استان زنجان در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی بسیار خوب بوده است، گفت: ۹۵ درصد اصناف در اجرای این طرح همکاری داشتند.

او با بیان اینکه برخی از اصناف با مغازه‌های نیمه باز فعالیت می‌کنند، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بایستی نسبت به برخورد قضایی با این افراد با همکاری دستگاه قضایی برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

استاندار زنجان بر لزوم توجیه اصناف استان زنجان در خصوص همکاری با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در استان تاکید کرد و گفت: اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت جلسات توجیهی برای اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی برگزار کنند.

حقیقی تاکید کرد: خوشبختانه دراستان زنجان همکاری دستگاه قضایی در برخورد با اصناف متخلف بسیا ر خوب است.

او بر لزوم تشدید بازرسی‌ها از اصناف و بازار در استان زنجان تاکید کرد و افزود: دراین وضعیت کرونایی باید بر نحوه عرضه اقلام اساسی مردم و قیمت کالا‌ها باید به جد توجه شود و مدیران ذی ربط برتحقق این امر مهم تلاش کنند.

استاندار زنجان گفت: تنها راه قطع زنجیره کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است و اصناف در قطع این بیماری بسیار تاثیر گذار هستند.

حقیقی با بیان اینکه هیچ مدیری حق ندارد اداره‌ای را تعطیل کند، گفت: تعطیلی ادارات منوط به مصوبه ستاد کرونا است.

او افزود: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستری‌های کرونا دراستان کاهش یافته و امیدواریم بیشتر از این شاهد کاهش این بیماری در استان باشیم.

حقیقی با بیان اینکه وضعیت سالمندان مبتلا به کرونا در زنجان ساماندهی شود، افزود: بیشترین آمار مرگ و میر کرونا در استان زنجان مربوط به سالمندان می باشد.

استاندار زنجان  بابیان اینکه توزیع اکسیژن اولویت اصلی استان زنجان است، گفت: ما به چند استان دیگر هم این دستگاه را ارسال می‌کنیم.

او ادامه داد: هتل سپهر استانداری زنجان و هتل‌ها و مهمانسرا‌های ادارات باید برای نقاهتگاه بیماران کرونایی در زنجان اختصاص یابد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.