راهداری قم به استقبال زمستان رفته است

اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای قم آمادگی کامل خود را برای اجرای طرح راهداری زمستانی در سطح راه‌های استان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم، اکبر نوروزپور،معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم عنوان کرد: طرح راهداری زمستانی ازمهم ترین و درعین حال ماموریت‌های ذاتی راهداری است که هر سال در فصول بارش و در سطح راه‌های برون شهری به اجرا در می آید.


اوافزود: تمهیدات این امر از تابستان و اوایل پاییز با اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای شامل: بهسازی راه‌ها، تعمیر و تعویض علایم، خط کشی و همچنین تجهیز راهدارخانه‌ها، اورهال ماشین آلات، تهیه و دپو مخلوط ماسه ونمک و...عملیاتی می شود.


نوروزپور در ادامه از آمادگی کامل جهت اجرای طرح راهداری زمستانی خبر داد و گفت: امسال  به منظور اجرای هرچه موفق‌تر طرح راهداری زمستانی نسبت به تجهیز ۹ راهدارخانه و مرکز اداره شهرستان، اورهال یک صد دستگاه ماشین الات، تهیه و دپو ۲۳ هزار تن مخلوط ماسه و نمک اقدام شده است.


معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم عنوان کرد: یکصد وچهل نفر از عوامل راهدار در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار ساماندهی و آماده استقرار در راهدارخانه‌ها و سطح راه‌های استان شده‌اند.

او تجهیز راهدارخانه‌ها و دیگر اماکن استقرار فصلی عوامل راهدار به مواد بهداشتی و ملزومات ضدعفونی را از اقدامات تمهیدی جهت جلوگیری از ابتلا و شیوع ویروس کرونا برشمرد و تاکید کرد: طی جلسات مستمر با مسئولین و عوامل راهدار و برگزاری دوره‌های آموزشی، بررعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید شده است.


نوروز پور درادامه خطاب به هموطنانی که قصد سفر دارند ،گفت: همان گونه که مکرراً در رسانه‌های جمعی نیز تاکید شده است، جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس منحوس باید از سفر‌های غیر ضروری جدا اجتناب ورزید.


او تصریح کرد: با این حال، آن دسته از هموطنانی که ناچار به سفر‌های اضطراری هستند پیش از اقدام به این امر، ضمن تماس با تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت حمل ونقل راه‌ها، که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی است، از وضعیت ترافیک، شرایط جوی و راه‌ها اطلاع حاصل نمایند.


نوروزپور، اطمینان از سلامت خودرو (به خصوص سیستم گرمایشی) و تجهیز آن به ملزومات زمستانی شامل زنجیر چرخ، لاستیک یخ شکن و…را درایام زمستان ضروری خواند و افزود: همراه داشتن پوشاک گرم، پتو، اغذیه خشک و همچنین سوخت گیری به موقع خودرو، از جمله نکات حیاتی در سفر‌های زمستانی است که باید نسبت به رعایت آن‌ها جدی بود.


او در پایان بیان کرد: با توجه به تردد پرحجم ماشین آلات برف روب و نمکپاش راهداری به هنگام بارش برف، از رانندگان گرامی درخواست می‌شود ضمن رعایت حق تقدم این خادمان عرصه جاده، از توقف بیجا در مسیر‌های برف روبی جدا خودداری فرمایند. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار