در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه کارگران مزایای غیر مستمر خود را از کارفرما طلب کنند؟

یک کارشناس اختلافات کارگری و کارفرمایی درباره چگونگی دریافت مزایای مستمر و غیرمستمر کارگران از کارفرمایان توضیحاتی داد.

وحید حاجی زاده کارشناس اختلافات کارگری و کارفرمایی در گفت‎وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: علاوه بر حق و حقوق مزایایی به کارگران مشمول قانون کار پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه این مزایا شامل دو دسته مزایای مستمر و مزایای غیر مستمر می‌شود، افزود: مزایای مستمر مزایای هستند که باید الزاماً به کارگر پرداخت شود و کارگر در ازای ۴۴ ساعت کار کرد در هفته علاوه بر پایه حقوق این مزایا را دریافت می‌کند.

حاجی زاده گفت: اگر کارگر مستمر در یک کارگاه به صورت یک سال کار کرده باشد این مزایا به آن تعلق می‌گیرد که شامل حق اولاد، بن مسکن و بن کارگری و ... است.

او با بیان اینکه در این میان اگر اختلافی بین کارگر و کارفرما پیش آید، پس از شکایت مطرح شده کارگر میتواند با اثبات اینکه یک سال در آن کارگاه کار کرده است مزایای خود را دریافت کند، تصریح کرد: در این میان لازم نیست کارگر مدارکی را دال بر اثبات ارائه کند.

این کارشناس با بیان اینکه دریافت مزایای غیر مستمر به واسطه اثبات و ارائه مدارک صورت می‌گیرد گفت: کارگری که به واسطه اضافه کاری ماموریت شب کاری و ... درخواست مزایای غیر مستمر داشته باشد باید مدارک و اسناد خود را به هیات رسیدگی ارائه کند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۴۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
کارگران اگر طلبی کنند اخراج می شوند با هزار یک دلیل مندرآوردی کارفرمایان فراعنه عصر جدید چرا که کارفرمایان را کسی بازرسی و بازجویی و بازخواستشان نمی کند به صورت مداوم و در امور کار گر داریشان تحقیق و برسی دقیق نمی شوند چرا اگر موردی یک نفر کارگر ازشون شکایت کند اداره کار ای اندکی رسیدگی می شود در زمان طولانی برای همینه که شرکتهای خصوصی هم هر طوری که دلشون بخواد کارگر جذب می کنند و طبق قوانین مندرآوردی داخلی شرکتهای خودشون با کارگران برخورد می کنند و از جو بوجود آمده بیکاری زیاد در مملکت سوءاستفاده های مختلف می کنند
Iran (Islamic Republic of)
m
۰۰:۵۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
کی داده کی گرفته
آخرین اخبار