طرز تهیه‌ آش تقویت کننده‌ سیستم ایمنی + دم نوش‌ها

یک متخصص طب سنتی، با تشریح جایگاه این طب در درمان بیماری‌ها، به تشریح طرز تهیه‌ی آش و دم نوش‌های تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی، پرداخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا باقر زاده کریمی با بیان اینکه مقالات و مستندات علمی نشان می‌دهند که برخی گیاهان اثرات ضد ویروس دارند و می‌توانند سیستم ایمنی را تقویت کنند، اظهار کرد: در مرحله‌ی پیشگیری تاکید بر سبک زندگی بوده که بر خواب کافی در زمان مناسب، ورزش و فعالیت بدنی حتی در شرایط کرونایی و دوری از استرس و آرامش روانی و نحوه‌ی خوردن و آشامیدن تاکید دارد.

وی اضافه کرد: دم نوش بابونه، دم نوش آویشن، دمنوش زوفا و چای کوهی در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند که مردم می‌توانند از این دمنوش‌ها استفاده کنند، به شرطی که در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نشود.

وی بیان کرد: محصولاتی مانند سیر و زنجبیل از دیدگاه طب سنتی داروی گیاهی محسوب می‌شوند، از این رو تاکید نمی‌شود که بیش از اندازه مصرف شوند، حتی افراد کرونا مثبت را از مصرف ادویه جات تند مانند سیر و زنجبیل منع می‌کنیم.

باقرزاده کریمی با اشاره به طرز تهیه‌ی آش تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی، گفت: محتوای این آش باید شامل سبزیجاتی مانند گشنیز، جعفری، شوید و حبوباتی مانند نخود، ماش و آب گوشت یا مرغ باشد، در تهیه‌ی این آش ابتدا پیاز را سرخ کرده و سپس بلغور و سایر مواد را اضافه می‌کنیم که مقدار آن‌ها بسته به ذائقه افراد می‌تواند متفاوت باشد.

وی ادامه داد: شغلم و کلم قمری و هویج نیز به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند، همچنین مصرف فست فود را توصیه نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه طب سنتی چه نسخه‌ای برای درمان کرونا دارد و میزان تاثیر گیاهان دارویی مانند سیر و زنجبیل برای پیشگیری از این بیماری، گفت: کرونا بیماری نوپدیدی است که نه طب نوین و نه طب سنتی راهکار و درمان تضمینی برای آن ندارند و باید تحقیقاتی در این زمینه انجام شود.

این متخصص طب سنتی متذکر شد: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا در طب سنتی هم رعایت فاصله‌ی اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک است؛ استفاده از طب سنتی به عنوان طب کمکی در کنار درمان‌های روتین بر اساس دستورالعمل‌های درمانی تلقی می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد مشاهده می‌شود که بیماران و یا افراد دیگر برای درمان این بیماری یا پیشگیری از آن درمان‌های دارویی و یا دریافت اکسیژن را رها کرده و به طب سنتی روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه استفاده از طب سنتی در سال‌های اخیر افزایش یافته است، گفت: آنچه که اهمیت دارد، طب سنتی آکادمیک و انجام کار‌های بالینی و علمی است که جزو بدنه‌ی طب نوین و وزارت بهداشت و درمان بوده که از سال ۸۶ آغاز شده و موفقیت‌های زیادی در این رشته به دست آمده است.

باقرزاده کریمی با اشاره به جایگاه ایران در طب سنتی در جهان اظهار کرد: با توجه به تعداد مقالات چاپ شده طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ در زمینه‌ی طب سنتی، ایران جایگاه پنجم را کسب کرد، به این معنی که ایران طی مدت کوتاهی کار‌های علمی زیادی انجام داده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: متخصصان طب سنتی در کلینیک‌های طب سنتی بیمارستان اسدآبادی، بیمارستان سینا و کلینیک شیخ‌الرییس تبریز حضور دارند و می‌توانند مراجعان را راهنمایی کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار