تولید گوشت مرغ در لرستان بیشتر از میزان مصرف است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: میزان مصرف گوشت مرغ در این استان به طور میانگین روزانه ۱۰۰ تا ۱۱۰ تن است در حالیکه هر روز ۱۸۰ تن از این ماده پروتیینی تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،  بختیار رازانی،سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت:آمار نشان می‌دهد لرستان برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم مشکل ندارد، اما فروشندگان باید آن را با قیمت مصوب عرضه کنند.

او تصریح کرد: کرونا و تحریم‌های اقتصادی ۲ شاخص اصلی افزایش قیمت‌ها هستند، اما در هر صورت مردم نمی‌توانند گرانی و گرانفروشی را تحمل کنند و باید از سواستفاده برخی جلوگیری کرد.

او اظهار داشت: درخصوص کالایی همچون گوشت مرغ، دلیل اصلی افزایش قیمت بحث نهاده‌های مورد نیاز برای تغذیه مرغ است که وارداتی بودن این نهاده‌ها و تغییرات نرخ ارز، منجر به افزایش قیمت نهایی می‌شود.

رازانی اضافه کرد: قیمت گوشت مرغ طی ۱۰ ماهه اخیر از ۱۰ هزار تا ۳۲ هزار تومان بوده است و هم اکنون براساس اعلام ستاد تنظیم بازار و طبق تحلیل‌های صورت گرفته، قیمت تمام شده آن در کشتارگاه ۱۶ هزار و دست مصرف کننده تا ۲۴ هزار تومان است.

او  فروش گوشت مرغ با بیشتر از این نرخ را تخلف دانست و گفت: اصل تنظیم بازار ۲ بر مقوله عرضه و تقاضا استوار است و توزیع نیز باید مویرگی و دقیق باشد تا مرغ به دست اقشار ضعیف هم برسد.

او اظهار داشت: در حال حاضر صمت لرستان ۵۲ ناظر بر تنظیم بازار دارد که ۳۲ نفر آنان در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌ها هستند که به دلیل کمبود نیرو‌های نظارتی این سازمان، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه هم وارد کار شدند.

رازانی ادامه داد: هم اکنون اصناف و بازاریان شهر خرم آباد به ۶ منطقه تقسیم شده اند و با حضور ۲۰ تیم نظارت می‌شوند.

او با اشاره به پیش رو بودن شب یلدا گفت: باید نظارت‌ها دقیق و مداوم باشد چراکه اگر توزیع کننده بداند زیر ذره‌بین ناظران است هیچ وقت قیمت‌ها را به صورت غیرمنطقی افزایش نمی‌دهد.

سرپرست سازمان صمت لرستان همچنین با اشاره به محدودیت‌های شیوع کرونا اظهار داشت: تا پایان هفته جاری مشاغل سطح ۲، سه و چهار شهر‌های با وضعیت قرمز تعطیل است و ناظران بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند.

رازانی ادامه داد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای و توزیع کالا باید برچسب قیمت را نصب کنند و اگر واحدی در این شرایط اقتصادی بحرانی تخلف داشته باشد به طور قطع پلمب می‌شود.

او  به انبارداران نیز توصیه کرد: این افراد باید کالا‌ها را در سامانه جامع انبارداری ثبت کنند در غیر اینصورت احتکار محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار