معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام مطرح کرد؛

افزایش ۳ برابری انجام تست‌های کرونا در استان ایلام

صادقی فر از افزایش سه برابری انجام تست‌های کرونا در استان ایلام طی هفته اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در هفتمین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در ایلام با اشاره به اینکه در وضعیت پایین آمدن آمار مبتلایان هم باید مراقبت‌ها مستمر و مدام بود، اظهار کرد: هرگونه رهاشدگی در رعایت نکات بهداشتی عواقب جبران ناپذیری دارد.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به افزایش سه برابری ظرفیت انجام تست‌های کرونا در استان اضافه کرد: در کشور به ازا هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور هفت هزار و ۲۴۰ تست گرفته می‌شود، ولی در همین میزان در استان هفت هزار و ۷۵۳ تست انجام می‌شود که از نرخ کشوری بالاتر است.

صادقی فر عنوان کرد: غربالگری تلفنی، بیماریابی، رصد مبتلایان سرپایی‌های علامت دار به همراه اطرافیان، مادران باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و کل افراد محله و خانواده‌ها، جامعه هدف طرح هستند.

او اضافه کرد: در این طرح آموزش محله و خانواده محور، استان به ۱۵ منطقه و ۶۵ بلوک تقسیم شده که تیم‌های مراقبتی، نظارتی، حمایتی، مراقبت در منزل همزمان وظایف ذاتی خود را انجام خواهند داد.

صادقی فر اعلام کرد: مراقبین سلامت حتماً برای پیگیری وضعیت افراد دارای علائم با شماره ۴۰۳۰ با آن‌ها تماس خواهند گرفت.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.