اعمال قانون ۳ هزار و ۸۸۷ خودروی متخلف در معابر شهری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت : از آغاز اجرای طرح محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونا تاکنون ۳ هزار و ۸۸۷ خودروی متخلف در معابر شهری استان اعمال قانون شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فضل الله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت : طرح محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونا در سه وضعیت ممنوعیت تردد خودرو‌های با پلاک غیر بومی در شهر‌های قرمز و نارنجی، ممنوعیت ورود خودرو‌های غیر بومی به شهر‌های قرمز و نارنجی و ممنوعیت تردد همه خودرو‌ها از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد از اول آذر ماه آغاز شده است.

او با بیان اینکه اجرای این طرح در معابر شهری استان کرمانشاه با بکارگیری ۲۲۰ نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی و دوربین‌های ثلبت و سیار در دست اجراست، گفت : تاکنون از ورود ۱۳ هزار و ۲۰۴ خودرو با پلاک غیر بومی در مبادی ورودی شهرستان‌های استان جلوگیری و خودرو‌ها به مبداهایشان بازگشت داده شده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود: در این مدت ۳۱۰ خودرو در طرح ممنوعیت ورود به شهر‌های قرمز با جریمه یک میلیون تومانی و ۱۷۲ خودرو در طرح ممنوعیت تردد به شهر‌های نارنجی با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال قانون شده اند.

 شیری افزود: در طرح ممنوعیت تردد خودرو‌ها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیز ۲هزار و ۷۷۱ خودوری متخلف با صدور جریمه ۲۰۰ هزار تومانی اعمال قانون شده اند.

او ادامه داد: علاوه بر این ۴۷۵ پیامک اخطار به رانندگان خودرو‌ها در طرح ممنوعیت تردد به شهر‌های قرمز ارسال شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از برخورد با خودرو‌های پلاک مخدوش یا فاقد پلاک خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح تا کنون ۳۵۶ خودرو فاقد پلاک و ۲۷۸ خودروی پلاک مخدوش اعمال قانون و ۱۵۳ خودرو نیز در این رابطه توقیف شده اند.

 شیری با بیان اینکه خودرو‌های پلاک مخدوش توقیفی با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی می‌شوند، افزود: مالکان این وسایل نقلیه علاوه بر پرداخت خلافی خودرو باید جریمه اعدادی را که مخدوش کرده اند نیز پرداخت کنند، همچنین ۱۴ روز در توقیف گاه هستند و برای بررسی سوابق جرایم احتمالی به آگاهی معرفی می‌شوند.

او با قدردانی از مشارکت خوب شهروندان کرمانشاهی در اجرای طرح محدودیت‌ها افزود: تردد‌های روزانه در این مدت ۵۰ درصد کاهش یافته و تردد‌های شبانه در مرکز شهر‌ها نیز تقریبا به صفر رسیده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار