بسته اخبار حوادث دهم آذر ماه ۹۹؛

دستگیری ۲ سارق مسلح در چابهار / کشف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در نیکشهر

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه دهم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه دهم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ سارق مسلح در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از شناسایی و دستگیری ۲ سارق و کشف ۵ فقره سرقت مسلحانه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه موتور سیکلت، منزل و موبایل در سطح شهرستان چابهار، موضوع شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان ادامه داشت تا اینکه چندی پیش، ماموران "پاسگاه کچو "شهرستان چابهار پاتوق یک نفر از سارقان را در یکی از روستا‌های اطراف این شهرستان، شناسایی و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مرحله اول یک نفر را دستگیر و از مخفیگاه وی یک قبضه کلت کمری و یک تیغه خشاب کشف کردند.

او ادامه داد: متهم که پس از انتقال با رو به رو شدن ادله پلیس چاره‌ای جز اعتراف به فعالیت بزهکارانه خود نداشت، در تحقیقات تکمیلی به ۵ فقره سرقت مسلحانه منزل، موبایل و موتورسیکلت با همدستی یک نفر دیگر اعتراف کرد.

سرهنگ کیخائی مقدم خاطر نشان کرد: با تلاش ماموران پاسگاه کچو و با همکاری پلیس آگاهی شهرستان مخفیگاه همدست سارق شناسایی و با هماهنگی قضائی طی یک عملیات منسجم، هماهنگ و ضربتی در مخفیگاهش در شهرستان چابهار دستگیر شد.

او با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی بر عزم جدی نیروی انتظامی در برخورد با سارقان و بر هم زنندگان امنیت عمومی تأکید و از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در نیکشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه خودروی پژو پارس و ۴۰۵ در شهرستان نیکشهر خبر داد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی  گفت: تیمی از مأموران یگان تکاوری و پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر هنگام ایست و بازرسی در سه راهی پلیس راه نیکشهر-چابهار به ۲ دستگاه خودروی پژو پارس و ۴۰۵ مشکوک و با دستور ایست آن‌ها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها، ۲ دستگاه تلویزیون ۵۰ اینچ، ۲ دستگاه اسپلیت، ۴ عدد چرخ خیاطی، ۴ عدد دینام چرخ خیاطی، ۶۳ عدد قوری، یک هزار و ۵۰ متر برچسب دودی شیشه خودرو، ۴ سرویس دیگ و قابلمه، ۱۲۰ عدد فلاسک، ۶ دستگاه آبمیوه گیری، ۱۶ عدد باند خربزه ای، ۱۱ طاقه سفره، ۲۲۸ عدد چراغ قوه، ۸ طاقه پارچه، ۹۰ دستگاه ترازوی دیجیتال، ۱۰۰ عدد دم باریک، ۴۰ عدد صفحه فلزی برش، ۵۰عدد میخ کش،۵۰ عدد انبردست و ۴۸۰ عدد نوشابه انرژی زاقاچاق که داخل این ۲ خودرو بارگیری شده بودند، کشف شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نیکشهر با بیان اینکه ارزش ریالی کالای‌های کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: ۲ فرد متخلف در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق تهدیدی جدی برای بخش تولید و صنعت کشور بوده و موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود ازعزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده خبر داد و از شهروندان خواست کلیه اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

واژگونی پژو پارس در محور"هامون–زاهدان"

فرمانده انتظامی "هامون" از واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس و فوت ۳ نفر و مصدومیت ۲ نفر از سرنشینان آن در محور"هامون –زاهدان" بر اثر این حادثه خبر داد.

سرهنگ"غلامرضا شهرکی" گفت: شب گذشته در پی گزارش مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس در محور "هامون-زاهدان" حوالی "تپه طالب خان" بلافاصله ماموران پاسگاه "تاسوکی" به همراه عوامل امدادی در محل حادثه حاضر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با حضور عوامل اورژانس، متاسفانه راننده و ۲ نفر از سرنشینان خودرو فوت و ۲ نفر دیگر از سرنشینان آن مجروح و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان "زابل" منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان عدم توجه به جلو و سرعت بالای خودروی پژو پارس اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان "هامون" در پایان از عموم مردم خواست: در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بپرهیزند و با سرعت مطمئن حرکت کنند و تمام توجه خود را به رانندگی معطوف دارند و از حرکاتی که باعث شود توجه آن‌ها از رانندگی منحرف شود خودداری کنند.

دستگیری سارق حرفه‌ای در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل وکشف ۴ فقره سرقت دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی  گفت: روز گذشته با تماس یکی از شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت از منزلش واقع درخیابان فردوسی شهرزابل، تیمی از ماموران کلانتری ۱۱ به محل اعزام شدند.

او  افزود: بلافاصله ماموران با هماهنگی صاحب خانه وارد منزل شده و در یک اقدام ضربتی سارق مذکور را که بی خبر از حضور ماموران در حال سرقت اموال و اشیای منزل بود، دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: متهم ۲۳ ساله پس از دستگیری در تحقیقات اولیه و بازجویی بعمل آمده به ۴ فقره سرقت لوازم منزل درسطح شهر زابل اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل درپایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی به شهروندان در خصوص نصب حفاظ مناسب و دیگر عوامل بازدارنده برای منزل، هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا مراتب را با شماره تلقن ۱۱۰ به پلیس اعلام نمایند.

دستگیری سارقان در سراوان 

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از دستگیری ۳ نفر به جرم حمل و جابجایی موادمخدر صنعتی و سرقت منزل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "داریوش سرگلزایی گفت: ماموران انتظامی شهرستان سراوان درحین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۳ نفر مشکوک و آنان را مورد بازرسی قرار دادند.

این مقام این انتظامی ادامه داد: طی بازرسی به عمل آمده از متهمان مقدار ۸۸ گرم مواد مخدر از نوع شیشه، حشیش و هروئین و ۲ عدد پایپ استعمال شیشه کشف شد.

"سرهنگ سرگلزائی" گفت: یکی از متهمان دستگیر شده در بازجویی بعمل آمده به سرقت منزل در شهرستان اعتراف کرد که افراد دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروان خاطرنشان کرد: در ریشه یابی مواد مخدر عوامل متعددی شامل انگیزه و زمینه‌های ارتکاب جرم برای مجرمان مواد مخدر وجود دارد و سهل انگاری شهروندان و بی توجهی آن‌ها به توصیه‌های پلیسی و نکات مراقبتی نقش موثری دارد که شرایط وقوع سرقت را به راحتی فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.