تدابیر لازم برای مقابله با پیک زمستانی کرونا

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: همه محدودیت‌ها تا صبح شنبه آینده قابل اجرا است مگر اینکه تصمیمات جدید زودتر اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خصوص لزوم تدابیر لازم برای مقابله با پیک زمستانه کرونا اظهار کرد: به دلیل عدم رعایت صحیح شیوه نامه های بهداشتی وضعیت ۲۳ شهرستان  همچنان قرمز است.

رئیسی با اشاره به تبدیل وضعیت ۳۸ شهرستان از قرمز به نارنجی از روز چهارشنبه گفت: از روز چهارشنبه، وضعیت ۳۸ شهرستان قرمز کرونایی به نارنجی تغییر می‌کند و محدودیت‌ها در آن‌ها به صورت مناطق نارنجی اجرا خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه ۲۳ شهرستان قرمز شده اند افزود: متاسفانه در ۲۳ شهرستان با رعایت نکردن صحیح شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد صعود ابتلا به ویروس کرونا هستیم.

او با اشاره به ادامه اجرای محدودیت‌ها تا صبح روز شنبه خاطر نشان کرد: همه محدودیت‌ها تا صبح شنبه آینده قابل اجرا است مگر اینکه تصمیمات جدید زودتر اطلاع رسانی شود.

رئیسی با بیان اینکه سیر نزولی ورود به بیمارستان‌ها را شاهد هستیم گفت: چنانچه شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن است به وضعیت قبل بازگردیم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا به ساکنان استان‌های جنوبی کشور درباره شیوع دوباره کرونا با سرد شدن هوا و ادامه دورهمی‌های خانوادگی هشدار داد و افزود: چنانچه تردد‌های غیر ضرور و دورهمی‌ها افزوده شود وضعیت کرونایی کشور بهبود نخواهد یافت.

او خاطرنشان کرد: محدودیت سراسری از یکم آذر ماه شروع شد، با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت و درمان و رعایت مردمی میزان رعایت شیوه نامه‌ها به بالای ۹۰ درصد رسید، در یکم آذر صدو شصت شهر در وضعیت قرمز (هشدار سه) قرار داشتند و اکنون ۳۷ شهر قرمز هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه هشدار، بسیار جدی این است که نباید بر این وضعیت ایجاد شده حساب کنیم، زیرا اصلاً پایدار نیست افزود: به محض اینکه رعایت دستورالعمل‌ها را فراموش کنیم و یا برنامه‌هایی که ابلاغ می‌شود را رعایت نکنیم مجدداً بیماری افزایش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: فعلاً شهر تهران در وضعیت قبلی خود باقی است و شنبه وضعیت تهران را اعلام خواهیم کرد، بر اساس آخرین به روزرسانی اطلاعات، تصمیم گرفته می‌شود که چه تعداد از شهر‌ها وضعیتشان تغییر پیدا می‌کند، فعلاً تا اطلاع ثانوی محدودیت‌ها باید ادامه پیدا کند.

او افزود: با ایجاد محدودیت پایین آمدن آمار، خیلی مورد نظر ما نیست، اگر مردم خوب رعایت کنند، محدودیت ها کمتر می شود اما اگر رعایت نشود به شهر های قرمز اضافه خواهد شد.

رئیسی ادامه داد: سایت های معتبر بین المللی برای ما پیش بینی کرده بودند که در این ماه میزان مرگ ها از ۸۰۰ مورد عبور می کند ولی با اراده مردم و برنامه خوبی که وجود داشت پیش بینی ها محقق نشد اما به محض اینکه شیوه نامه ها را بشکنیم و زیر پا بگذاریم بلافاصله ویروس کار خود را می کند.

او تصریح کرد: با سرد شدن هوا در اروپا موجی از بیماری را شاهد هستیم لذا قضاوت کردن تا زمان پایان این اپیدمی کار نابخردانه ای است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد : چین و کره جنوبی تجربیات سارس و مرس را داشتند الان سبک جدیدی از زندگی در کشور ها شروع شده است و لذا هر کشوری سبک جدیدی از زندگی را ارائه کرده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار