عشایر استان سمنان هفت هزار تن گوشت قرمز تولید کردند

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: هفت هزار تن گوشت قرمز دام سبک به همت عشایر این استان در نیمه نخست امسال تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: عشایر استان سمنان سال گذشته ۹ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز تولید کردند.

او ادامه داد: عشایر با حضور دلال و واسطه در فروش محصولات خود دچار ضرر می‌شوند، اما با اجرای زنجیره تولید گوشت و پرداخت تسهیلات به عشایر، تلاش می‌شود دست دلالان کوتاه شود.

خادم بیان کرد: فرآوری، بسته‌بندی، برندسازی و بازاریابی محصولات عشایر در ایجاد ارزش‌ افزوده و فروش محصولات اهمیت زیادی دارد و اداره‌ کل امور عشایری استان سمنان به دنبال تحقق این راهبرد است.

او اظهار داشت: سمنان قطب صنعتی کشور است و افزایش سهم عشایر از مالیات بر ارزش افزوده، افزایش تولید را رقم خواهد زد.

مدیرکل امور عشایر استان سمنان اضافه کرد: برای ارائه خدمات بهتر به عشایر استان سمنان پنج دستگاه کامیون آب‌رسان و ۶ دستگاه خودروی خدمات‌رسان از محل فاینانس اختصاص داده شده است و ۶ نفر هم در سال گذشته جذب و در امور عشایر این استان استخدام شدند.

مراد خادم ابراز داشت: ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را عشایر تشکیل می‌دهند که این سهم از جمعیت نقشی مهم در تامین گوشت قرمز و محصولات لبنی استان دارند.

انتهای پیام / گ 

برچسب ها: عشایر ، خدمت رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار