درخواست عراق از سازمان ملل برای ارسال ناظر ویژه انتخابات

وزیر خارجه عراق در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه اعلام کرد که به سازمان ملل برای اعزام ناظر ویژه برگزاری انتخابات آتی نامه ارسال کرده‌اند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازبغداد الیوم، «فواد حسین» وزیر خارجه عراق با «جیمز کلورلی» وزیر مشاور در امور خاورمیانه و شمال آفریقا انگلیس در ساختمان وزارتخارجه در بغداد، پایتخت عراق دیدار کرد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: فواد حسین با وزیر مشاور انگلیس و هیئت همراه او دیدار و درخصوص راه‌های پیشبرد روابط دوجانبه میان بغداد و لندن و اهمیت مشاوره درباره مسائل مورد توجه دو کشور گفتگو کردند.

گفتگو درباره سفر نخست وزیر عراق به آمریکا، اهمیت برداشتن گامی جدید در راستای ایجاد توافق مشارکت و همکاری میان عراق و انگلیس و برگزاری نشست‌هایی در این خصوص در ژانویه سال آینده از محور‌های این دیدار بود.

فواد حسین با اشاره به پیشرفت ملموس نیرو‌های عراقی در بیرون راندن تروریست‌های داعش و تحمیل شکست‌های روزانه به گروهک‌های تروریستی، بر اهمیت تداوم همکاری امنیتی میان بغداد و لندن و تداوم آموزش نیرو‌های عراقی و تبادل اطلاعات برای ممانعت از فعالیت مجدد تروریست‌ها تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه عراق تحولات سیاسی عراق و تصمیم دولت برای برگزاری انتخابات در ژوئن ۲۰۲۱ را با وزیر مشاور انگلیس بررسی و تاکید کرد: دولت تلاش دارد انتخابات آتی آزاد، پاک و با جلب اعتماد مردم باشد و عراق نامه‌ای به سازمان ملل فرستاده است که در آن حمایت و اعزام ناظران ویژه اجرای انتخابات در زمان معیین شده را درخواست کرده است.

دو طرف در این دیدار چندین مسئله منطقه‌ای و بین المللی مورد توجه طرفین را بررسی کردند و بر کاهش تنش و تحقق آرامش در منطقه تاکید کردند.

وزیر مشاور انگلیس ضمن تقدیر از موضعگیری متعادل عراق در حوادث جاری منطقه تاکید کرد: انگلیس از لحاظ سیاسی و اقتصادی از عراق حمایت می‌کند و تمایل دارد روابط دو جانبه در تمامی عرصه‌ها پیشرفت داشته باشد.

او تلاش‌های دولت عراق در عرصه مبارزه با گروه تروریستی داعش را ستود و بر حمایت لندن از بغداد در مسیر مبارزه با تروریسم تاکید کرد و در خصوص موفقیت دولت عراق در برگزاری انتخابات شفاف و بازگرداندن اعتماد به رای دهندگان ابراز اطمینان کرد.

وزیر مشاور انگلیس همچنین با «مصطفی کاظمی» نخست وزیر عراق دیدار و درباره مسائل مشترک و دوجانبه رایزنی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار