رئیس مرکز بهداشت خوزستان:

کنترل ایذر با آموزش و اطلاع رسانی میسر می‌شود

علوی آموزش و اطلاع رسانی را مهم‌ترین و موثرترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به ایدز عنوان کرد و گفت: همگی ما در کنترل این بیماری سهیم هستیم.

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شعار روز جهانی ایدز را "همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک" عنوان کرد و گفت: همگی ما در کنترل HIV سهیم هستیم و باید در این زمینه همکاری و مشارکت داشته باشیم.

او آموزش و اطلاع رسانی را یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های پیشگیری از ابتلا به HIV عنوان کرد و افزود: روز جهانی ایدز فرصتی برای پرداختن به این امر مهم و جلب حمایت سیاستگزاران، مسئولان و جامعه برای حرکتی تاثیرگذار جهت کنترل این بیماری است.

علوی بیان داشت: در این روز با حرکتی همسو در اطلاع رسانی عمومی، جلب همیاری، بازتاب فعالیت‌های انجام شده و اجرای برنامه‌های ابتکاری جدید در رابطه با سیاست‌ها و برنامه‌های کشوری کنترل ایدز همگام و همراه می‌شویم و اول دسامبر هر سال که به نام روز جهانی ایدز نامگذاری شده، بنا به اهمیت موضوع در کشور ما هفته اطلاع رسانی از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ آذر مدنظر قرار است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: امسال توجه جهانی بر اپیدمی کووید-۱۹ و تاثیر آن بر زندگی و معیشت افراد متمرکز شده و حذف انگ و تبعیض، توجه به عموم افراد جامعه جهت دریافت خدمات سلامت براساس رویکرد‌های عدالت محور از کلید‌های اصلی مواجه با اپیدمی‌هایی از قبیل کرونا ویروس و HIV است و باتوجه به این موارد، موضوع روز جهانی ایدز امسال GLOBAL SOLIDARITY,SHARED RESPONSIBILITY که به "همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک" ترجمه شده است.

او اطلاع رسانی مناسب در خصوص HIV و ایدز و اهمیت پیشگیری از گسترش آن، جلب حمایت سیاستگزاران، مسئولان و سازمان‌ها از برنامه‌های اطلاع رسانی و کنترل این بیماری و افزایش همکاری بین بخشی، معرفی اقدامات، دستاورد‌ها و چالش‌های موجود در زمینه برنامه‌های ایدز در کشور و جلب مشارکت انجمن‌های غیر دولتی و عموم مردم در برنامه‌های پیشگیری و کنترل بیماری را از اهداف هفته اطلاع رسانی ایدز عنوان کرد.

علوی در تشریح روز شمار هفته اطلاع رسانی ایدز اظهار داشت: امروز سه شنبه ۱۱ آذر به عنوان اولین روز جهانی ایدز به موضوع افزایش تاب آوری سازمانی و افزایش دسترسی به خدمات و اطلاعات در شرایط بحران اختصاص یافته است، همچنین چهارشنبه ۱۲ آذر به عنوان خانواده، HIV و ایدز، پنجشنبه ۱۳ آذر به نام رسانه و HIV، جمعه ۱۴ آذر با عنوان جوانان، نوجوانان و HIV، شنبه ۱۵ آذر با عنوان مسئولیت اجتماعی و HIV، یکشنبه ۱۶ آذر با موضوع نقش سازمان‌ها و HIV و در نهایت جمعه ۱۷ آذر ماه به نگاه مثبت، زندگی مثبت تعیین شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار