پزشکان نهاوندی طرح ویزیت آنلاین و رایگان را اجرایی کردند

با همکاری پزشکان نهاوندی طرح ویزیت آنلاین و رایگان در این شهرستان اجرایی شد.

پزشکان نهاوندی طرح ویزیت آن لاین و رایگان را اجرایی کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ویروس منحوس کرونا نزدیک به یکسال است که در دنیا جا خوش کرده و به این زودی‌ها قصد رفتن ندارد ویروس کرونا این روز‌ها در همه مکان‌ها حاضر است بخصوص جا‌هایی که تجمع زیادی است مانند مطب پزشکان، داروخانه‌ها بازار و میادین اصلی شهر‌ها همه این‌ها دلایل بسیار روشنی برای افزایش مبتلایان و آمار مرگ و میر می‌باشد، اما چند وقتی است با دستور ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان نهاوند به حالت نیمه تعطیل در آمده و هرکس با طرح ابتکاری قصد مبارزه با این موجود کم ارزش و خطرناک را دارد.

در شهرستان نهاوند پس از قرمز شدن وضعیت این بیماری و پر شدن بیمارستان‌ها مسئولان در ستادکرونا جلسات زیادی برگزار کردند و شهر را به حالت تعطیل و نیمه باز در آوردند در این بین تعدادی از پزشکان با طرح ابتکاری دکتر غلامرضا مسعودی و عینعلی نوابی و چندین پزشک دیگر با کمک تعدادی داروخانه و آزمایشگاه مراحل اولیه ویزیت آن لاین و ویزیت رایگان درب منازل را اجرایی کردند.

پزشکان نهاوندی طرح ویزیت آنلاین و رایگان را اجرایی کردند

دکتر غلامرضا مسعودی مبتکر طرح ویزیت پزشک آن لاین در این مورد اظهار داشت: وضعیت نهاوند بسیار خطرناک بود و روز به روز بیمارستانهاو دیگر مراکز درمانی پر می‌شد از مبتلایان به ویروس کرونا به طوری که آنار فوتی‌ها چند برابر شد و نزدیک بود بیمارستان صحرایی در شهر احداث شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در این طرح که بیش از ۱۵ پزشک عمومی و متخصص حضور دارند، بیماران می‌توانند از طریق تلفن با پزشک معالج خود که در طرح حضور دارد تماس بگیرند و شرایط عمومی خود را توضیح دهند.

او افزود: پزشک هم با تجویز دارو نسخه را نوشته و تحویل پیک داده که در داروخانه طرف قرارداد این طرح اقدام به تهیه دارو و تحویل آن به بیمار در سطح شهر و یا روستا می‌کند و هزینه دارو از بیمار دریافت می‌شود.

مجری طرح ابتکاری پزشک آنلاین خاطر نشان کرد: پزشکانی که در این طرح هستند هیچ مبلغی بابت وزیت دریافت نمی‌کنند به همین دلیل این طرح مورد استقبال مردم قرار گرفته و موجب کاهش ازدحام بیماران در مطب‌ها هم شده است.

پزشکان نهاوندی طرح ویزیت آن لاین و رایگان را اجرایی کردند

او افزود: در کمتر از دو هفته هماهنگی و همکاری خوبی بین مسئولان و مردم بافرهنگ و فهیم نهاوند ایجادشد به طوری که از وضعیت فوق قرمز به نارنجی رسیدیم و این حاصل تلاش همه و از جمله پزشکان بود.

بازرس سابق نظام پزشکی کشور گفت: در این شرایط سخت با تعدادی از همکاران پزشک عمومی و متخصص و داروخانه و آزمایشگاه صحبت کردیم که طرح ویزیت و پزشک آن لاین را بلافاصله اجرایی کردیم و در یکی از شبکه‌های اجتماعی گروهی را تشکیل و با اطلاع رسانی مردم و اصحاب رسانه کار راشروع کردیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت و هرکسی که نیاز به پزشک دارد در گروه اعلام و برای او ویزیت نوشته و بر اساس کدی که با داروخانه تنظیم شده داروی وی تهیه و توسط پیک رایگان در هرنقطه نهاوند تحویل وی می‌گردد.

دکتر عینعلی نوابی مبتکر طرح ویزیت رایگان در مناطق محروم شهری و روستایی هم در این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: خیلی وقت است این کار را برای وجدان خودم انجام می‌دهم.

این پزشک مردمی و خیر افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد کمک به مردم و محرومان در شرایط کرونایی من و تعدادی از همکارانم وظیفه خودم دانستم که کمک بیشتری در این دوره بحرانی و سخت انجام دهم.

پزشکان نهاوندی طرح ویزیت آن لاین و رایگان را اجرایی کردند

او بیان کرد: افراد محروم و کم در آمد را توسط گروه عماریون و با همکاری خبرنگاران تسنیم و باشگاه خبرنگاران شناسایی و سپس به دنبال ویزیت رایگان آن در درب مناز لشان می‌فرستیم.

مسئول سابق درمانگاه سپاه اظهار کرد: امروز جبهه و جنگ تغییر کرده و باید در خط مقدم سلامت با کرونا و تحریم‌های ظالمانه دارویی ۰و اقتصادی بجنگیم و با حضور در منازل بیماران و افراد کم در آمد حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها را ویزیت و مداوا کنیم.

گزارش از علی سهرابی

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.