طرح اضطراری جمع‌آوری آب‌های سطحی در اهواز تکمیل نشده است

عضو شورای شهر اهواز گفت: طرح اضطراری جمع‌آوری آب‌های سطحی که از سوی اعضای شورای شهر و با مشارکت کارشناسان شهرداری و آبفا تهیه شد، تکمیل نشده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدجعفر فلسفی عضو شورای شهر اهواز گفت: طرح اضطراری جمع‌آوری آب‌های سطحی که توسط اعضای شورای شهر و با مشارکت کارشناسان شهرداری و آبفا تهیه شد، تکمیل نشده است و قطعا اگر این طرح درست اجرا می‌شد حداقل بحران تا این حد و به این گستردگی رخ نمی‌داد.

او بیان داشت: پیش‌بینی‌ها برای انجام اقدامات قبل و بعد از وقوع بحران باید انجام می‌شد و طبق طرح ضربتی در زمان وقوع بحران باید تجهیزات لازم مانند پمپ‌های سیار و دستگاه‌های جنتکس با کمک مقامات استان خریداری و تهیه می‌شد و تیم‌های واکنش سریع شکل می‌گرفت، ولی ما چنین چیزی را شاهد نبودیم.

فلسفی تصریح کرد: طبق طرح اضطراری جمع‌آوری آب‌های سطحی باید همه دستگاه‌ها وارد میدان شوند، اما آیا همه در میدان بودند؟ همه از انجام وظایف شانه خالی می‌کنند که این وضعیت، برخلاف مدیریت بحران است و باید تلاش‌های مناسب و صحیح برای رفع این مشکلات انجام می‌شد. شهردار در هر هفته چندین جلسه در خصوص آب‌های سطحی تشکیل می‌داد.

عضو شورای شهر اهوازادامه داد: مدیریت این امر مهم را عهده‌دار می‌شد، اما مشاهده می‌شود که شهردار اهواز یک ماه پیش معاون خدمات شهری شهرداری را تغییر داد، آیا این کار در این وضعیت تاثیرگذار نیست؟

این مقام مسئول گفت: سرپرست فعلی معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز فاقد اطلاعات و تجربه لازم در این حوزه است و در این شرایط در حال کسب تجربه در معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز است. اگر شهردار در آستانه بارندگی قصد تغییر معاون خدمات شهری خود را دارد باید دلایل زیادی برای این امر داشته باشد. همچنین مدیران مناطق دو، سه و چهار شهرداری اهواز را در یک روز تغییر داد؛ این تزلزل و بی‌ثباتی قطعا در این شرایط تاثیرگذار است.

او اظهار داشت: آبگرفتگی پارسال در پی بارندگی حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیمتر در حدود دو ساعت بود. با اقدامات انجام شده قرار نبود با این میزان بارندگی در ۲۴ ساعت، چنین وضعیتی به این وسعت در اهواز رخ دهد.

فلسفی عنوان کرد: با توجه به اینکه احتمال آبگرفتگی وجود داشت باید از قبل وضعیت آبگرفتگی مناطق را به مردم اطلاع می‌دادند تا مردم مناطقی که منازل‌شان زیرآب می‌رود در جریان امر قرار گیرند و خود را از هر جهت آماده کنند. همچنین در زمان اوج بارندگی از تردد خودداری کنند، اما شاهد گرفتار شدن خودرو‌ها در پی آبگرفتگی‌ها بودیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.