برنامه اعضای اتحادیه اروپا برای تولید سلاح ضد هواپیمای بدون سرنشین

اتحادیه اروپا با تاکید بر نقش هواپیما‌های بدون سرنشین در جنگ‌های اخیر قصد دارد اعضای خود را به سمت تولید سلاح برای مقابله با این نوع هواپیما سوق دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا کشور‌های عضو را به سمت تولید سلاح ضد هواپیمای بدون سرنشین سوق می‌دهد.

به گزارش آژانس دفاع اروپا درگیری‌های اخیر در خاورمیانه و قفقاز ثابت کرده است که هواپیما‌های بدون سرنشین در میدان جنگ چقدر می‌توانند خطرناک باشند. همین موضوع  باعث شده  که کشور‌های اروپایی و آمریکا برای مقابله با آنها به دنبال فناوری جدید باشند.

 آژانس دفاع اروپا در مورد نیرو‌های نظامی کشور‌های عضو خود، نقص عمده‌ای را در سلاح‌های ضد هواپیمای بدون سرنشین پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش توسعه توانایی دفاع اروپا برای مقابله با سیستم‌های هوایی بدون سرنشین، بهبود حفاظت از نیرو و همچنین کمک به ایجاد یک استاندارد اروپایی برای جلوگیری از دسترسی به منطقه را توصیه می‌کند. 

این آژانس اضافه کرد: جنگ‌های جاری در سوریه، عراق، یمن، سومالی و مناقشه قره باغ  نقش هواپیما‌های بدون سرنشین در میدان جنگ را به خوبی اثبات کردند.

آمریکا هم به دلیل عدم موفقیت سیستم‌های  پاتریوت خود در رهگیری تعداد زیادی از هواپیما‌های بدون سرنشین کامیکازی که در سپتامبر ۲۰۱۹ به دو تأسیسات نفتی عربستان حمله کردند قصد دارد در تولید این سلاح ها همکاری کند.

در مجموع، گزارش آژانس دفاع اروپا شش تغییر دوره را برای کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در زمینه دفاع، از جمله توسعه یک تانک جنگی مشترک و کشتی گشت ساحلی، آغاز یک برنامه متحرک دفاع فضایی اروپا و شرکت بیشتر کشور‌ها در تمرینات مشترک را توصیه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
خاک بر سرتون.
آخرین اخبار