معاون درمان وزارت بهداشت:

حضور همراه بیمار در بیمارستان‌‌ها ممنوع شد

بنابر اعلام معاون درمان وزارت بهداشت حضور همراهان بیمار در تمام بخش‌های بیمارستانی ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، ضمن تاکید بر جلوگیری از حضور همراهان بیمار در تمامی بخش‌های بیمارستانی به منظور پوشش خدمات رفاهی و شخصی بیماران، بر استفاده از ظرفیت نیرو‌های بهیاری، پرستاری و همچنین نیرو‌های داوطلب کمک بهیار یا خدماتی در امر تغذیه، مراقبت و انتقال نمونه‌های گرفته شده از بیمار به آزمایشگاه، تصویربرداری و سایر امور مرتبط، تاکید کرد.


بیشتر بخوانید

ملاقات بیماران در بیمارستان ها ممنوع شد


 در این نامه است:

معاونین محترم درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور

احتراماً پیرو نامه شماره ۱۲۴۲۶/۴۰۰ د مورخ ۰۸/۰۷/۱۳۹۹ به استحضار می‌رساند در خصوص حضور همراه در کنار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ جهت پوشش خدمات رفاهی و شخصی به بیماران با عنایت به اینکه حضور همراه در کنار بیمار کووید ۱۹ خطر انتقال بیماری به فرد همراه، خانواده و جامعه را بسیار بالا می‌برد، انتظار می‌رود طبق تاکیدات قبلی از حضور همراهان در تمامی بخش‌های بیمارستانی جلوگیری گردد و هرگونه خدمات مورد نیاز بیماران عزیز در امر تغذیه، مراقبت و انتقال نمونه‌های گرفته شده از بیمار به آزمایشگاه، تصویربرداری و سایر امور مرتبط، تنها توسط نیرو‌های بهیاری و پرستاری انجام شود.

بدیهی است در صورت امکان می‌توان از طریق نیرو‌های داوطلب کمک بهیار یا خدماتی نظیر داوطلبین هلال احمر، نیرو‌های داوطلب جهادگر بسیجی و ... استفاده نمود.

دکتر قاسم جان بابایی

معاون درمان وزارت بهداشت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۵۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
تو بیمارستان های خصوصی پرستارا مطلقا کاری برای مریض انجام نمیدن مگرم سرم و امپول و قرص چطور میشه از بیمارستانهای دولتی توقع داشت مریض رو ترو خشک کنن
-
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
علی برکت الله
پرستارا و کمک بهیارا به کارای خودشون به سختی میرسند یا انجام نمیدن حالا میخوان همراه بیمارم باشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
ایشون احتمالا در دوره دانشجویی هم به بیمارستان وبخش های درمانی نرفته واصلا از دست پختشون در زمینه سیستم درمانی اطلاع نداره .
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۸:۳۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
چطور محرم با رعایت پروتکل بهداشتی همه جا میشد رفت الان نمیشه ؟ً!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
الا
۱۷:۴۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
من با مادرم یک هفته بیمارستان بودیم واقعا بدون همراه اصلا نمیشه چند روز ازش دچار مشکلات روانی شد که حتی با یکی از خواهرام هم نتونستیم مادرمو آروم کنیم و رسیدگی بهش واقعا خسته کننده بود در ضمن پرستاران محترم قرصها رو میدادن خودمون بهش بدیم می گفتن کار ما نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
یکم شک بر انگیزه با توجه به شایعاتی که پیچیده
این حرکت هم دامن میزنه به شایعات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
خب دیگه کی به مریض برسه؟ پرسنل بیمارستان که نه وقتشو دارن و نه حالشو دارن که به نیازهای بیمار برسن. بیمار هم نه میتونه غذا بخوره نه میتونه خودشو تمیز کنه. در نهایت غذایی هم که جلوی بیمار گذاشتن و نتونسته بخوره، ناگهان ناپدید میشه!
آخرین اخبار