ماس: صلح در افغانستان شرط عقب نشینی نیرو‌هاست

وزیر امور خارجه آلمان پیشرفت در مذاکرات صلح در افغانستان را پیش شرط خروج نیرو‌های ناتو از این کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تریدر، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز سه شنبه تأکید کرد که پیشرفت در مذاکرات صلح افغانستان پیش شرط خروج نیرو‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از این کشور است.

او گفت: برای حفاظت از آنچه که تاکنون به آن رسیده ایم، نباید اقدامات عجولانه‌ای انجام دهیم. به همین دلیل ما از اعضای این سازمان می‌خواهیم تا به منظور جلوگیری از ارسال پیام غلط، از نزدیک روند صلح بررسی شود.

ماس پیش از این در مورد خروج زودهنگام آمریکا از افغانستان هشدار داده و گفته بود چنین اقدامی می‌تواند مذاکرات صلح در این کشور را به خطر بیندازد.

پیشتر، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان طی سخنانی درباره مذاکرات صلح میان هیئت‌های دولت و طالبان در دوحه پایتخت قطر گفته بود دولت افغانستان برای برقراری صلح تلاش و گزینه‌های زیادی را پیشنهاد کرده است. اما اگر گروه طالبان در این زمینه تلاش نکند، نیاز خواهد بود شهروندان در این باره تصمیم بگیرند.

گفتنی است که از آغاز مذاکرات صلح میان هیئت‌های دولت افغانستان و طالبان، خشونت‌ها از سوی گروه طالبان در سراسر افغانستان افزایش یافته است. این مذاکرات از تاریخ ۲۲ شهریور در دوحه آغاز شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار