یک سوم بارش سالانه بوشهر تحقق یافت/ بارندگی ۷ درصد کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بر اساس میانگین بلند مدت، ۳۴ درصد بارش سالانه در استان تحقق یافته است.

بارندگی در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافته استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: میانگین بارش استان بر اساس ایستگاه‌های وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای از ابتدای سال آبی کنونی یعنی مهر تا کنون ۸۶.۵ میلیمتر بوده است.

او با بیان اینکه با توجه به بارندگی اخیر، نسبت به میانگین بلند مدت ۳۴ درصد بارش سالانه تحقق یافته است، افزود:  میانگین بارش سالانه ۲۵۶ میلیمتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با تاکید بر اینکه نسبت به میانگین مدت مشابه پارسال ۷ درصد کاهش بارندگی در استان داشته‌ایم، عنوان کرد: در سامانه بارشی اخیر از ۷ تا ۱۰ آذر به طور میانگین ۵۴ میلیمتر باران در استان بارید.


بیشتر بخوانید

میانگین بارش در بوشهر به ۳۳ میلیمتر رسید/ ۱۳ درصد بارش سالانه محقق شد


محمدی با بیا اینکه بارش بیش‌تر در شمال استان بوشهر و در گناوه و دیلم بود، ادامه داد: بر اساس بارش‌ها از ابتدای سال آبی کنونی تا کنون رودخانه‌های استان ۲۳۵ میلیون مترمکعب آورد داشته‌اند که ۱۴۰ میلیون مترمکعب آن مربوط به بارش‌های اخیر بوده است.

او با بیان اینکه در سامانه بارشی اخیر ۴۸ میلیون مترمکعب آب پشت سد رئیسعلی دلواری ذخیره ش، گفت: ۵۲ میلیون مترمکعب آب ناشی از بارندگی این سامانه نیز با توجه به وجود بندها، وارد شبکه آبیاری و کشاورزی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.