سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد؛

پیشنهاد ممنوعیت تردد شبانه در تهران و شهر‌های نارنجی/ ۶۴ شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

رئیسی گفت: پیشنهاد منوعیت تردد شبانه در تهران و شهر‌های نارنجی در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز آخرین وضعیت روند بیماری کرونا در سطح کشور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا توضیح داده شد و باید از مردم برای رعایت دستورالعمل‌ها تقدیر و تشکر کرد و رئیس جمهور هم در این جلسه ضمن تقدیر از مردم ابراز امیدواری کردند که این روند ادامه پیدا کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: از یکم آذرماه ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز کرونا اعلام شدند و امروز فقط ۶۴ شهر قرمز داریم و ۲۷۸ شهر نارنجی هستند و ۱۰۶ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و شهر‌هایی که تغییر وضعیت داده اند، از شنبه محدودیت‌ها با توجه به وضعیت جدیدشان اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: رشت، شیراز، زاهدان، اردبیل، مشهد، قزوین، ساری و گرگان از شهر‌های مهمی هستند که همچنان اوضاع قرمز دارند.

رئیسی با اشاره به فهرست شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونا گفت: شهرستان‌های تکاب، چایپاره و شوت در آذربایجان‌غربی شهرستان؛ آبدانان و چرداول در ایلام، پیشوا در استان تهران؛ اردبیل، پارس آباد، مشکین شهر در استان اردبیل؛ اردستان، تیران، نائین و نظنز در استان اصفهان؛ سامان و کیار در استان چهارمحال و بختیاری؛ اسفراین، بجنورد و مانه در خراسان شمالی؛ جهرم، خرامه، داراب، سپیدان، شیراز، قیر و کارزین، کازرون، گراش، نی‌ریز و خفر و ممسنی در استان فارس، آبیک، البرز، بوئین زهرا، بویین‌زهرا و تاکستان و قزوین در استان قزوین؛ آق قلا، بندرگز، علی‌آباد، گمیشان، ترکمن، کلاله، گنبدکاووس و مرواه‌تپه در استان گلستان؛ آستارا، رشت، رودبار و تالش در استان گیلان؛ آمل، ساری، نور، گلوگاه و محمودآباد در استان مازندران؛ زابل و زاهدان در استان سیستان و بلوچستان؛ خلیل آباد، سبزوار، قوچان و مشهد در استان خراسان رضوی؛ یاسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد و سنقر در استان کرمانشاه شهر‌هایی هستند که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و گروه‌های ۲، سه و چهار شغلی در آن‌ها تعطیل خواهند بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره استان‌هایی که بیشترین شهرستان با وضعیت قرمز را دارند، بیان کرد: استان فارس با ۱۱ شهر قرمز، استان گلستان ۹ شهر قرمز، استان مازندارن ۶ شهر قرمز، قزوین ۵ شهر قرمز، اصفهان ۴ شهر، گیلان ۴شهر، آذربایجان‌غربی ۳ شهر، اردبیل ۳ شهر، خراسان‌های رضوی و شمالی ۳ شهر، استان کرمان ۳شهر، ایلام ۲ شهر، چهارمحال و بختیاری ۲ شهر و سیستان‌بلوچستان ۲شهر قرمز دارند. در خراسان جنوبی، تهران، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد هم هر کدام یک شهر قرمز وجود دارد.

رئیسی گفت: ۱۰ مرکز شامل اردبیل، مشهد، گرگان، بجنورد، زاهدان، شیراز، یاسوج، قزوین، رشت و ساری استان در وضعیت قرمز قرار دارند و تهران از وضعیت قرمز خارج شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: در شهر‌های نارنجی گروه‌های شغلی سه و چهار ممنوعیت فعالیت دارند و مراکز تجمعی و مشاغل شامل پاساژ‌های سرپوشیده، تالار‌های پذیرایی و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی تعطیل هستند و بقیه مشاغل باز هستند همچنین حداکثر تا یک دوم کارکنان در شهر‌های نارنجی در محل کار حاضر خواهند شد.

رئیسی گفت:‌در شهر‌های قرمز و نارنجی محدودیت تردد بین شهری وجود دارد و پیشنهاد شده است که ممنوعیت تردد شبانه که پیش از این در شهر‌های قرمز اعمال می‌شد در شهر‌های نارنجی هم اعمال شود و این پیشنهاد در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
بندرعباس داره اخبار اعلام میکنه که قرمزه اما تو این لیست وجود نداره خدایا کدومشون دروغ میگن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
چطوریه که تهران با اون شرایط حاد و وخیم کرونایی اوضاعش خوب شده واز شنبه تعطیلی تمام میشه ولی مشهد هنوز در وضعیت قرمز قرار داره.انگار فقط تهران مهمه و بس.
آخرین اخبار