رمزگشایی از دخالت موساد در ترور شهید فخری‌زاده/ ردپای یگان «کیدون» در این عملیات مشهود است

کارشناسان صهیونیست در توضیح اینکه چگونه تل‌آویو با ترور پدر صنعت هسته‌ای ایران ارتباط دارد، گزارش‌های مختلفی نوشته‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ترور شهید «محسن فخری‌زاده» به‌وسیله مزدوران رژیم صهیونیستی و سرویس اطلاعاتی این رژیم (موساد) موضوعی است که بسیاری از کشورها، احزاب سیاسی و رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به آن اعتراف کرده‌اند و در آخرین مورد، وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای تل‌آویو را مسئول مستقیم عملیات تروریستی علیه دانشمند هسته‌ای کشورمان معرفی کرد.

رد پای رژیم صهیونیستی در عملیات ترور دانشمند هسته‌ای مشهود است

دولت‌ها، مسئولان و محافل بین‌المللی با محکوم کردن این جنایت عنوان کردند افزایش تنش، ادامه فشار‌های حداکثری علیه ایران، اخلال در روند پیشرفت توان دفاعی کشور، تضعیف محور مقاومت و جلوگیری از بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای از اهدف ترور است. در این میان رسانه‌ها و محافل داخلی رژیم صهیونیستی نیز معتقدند ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان از اهداف دیرینه تل‌آویو بوده که به آن جامه عمل پوشانده است.

از سکوت مقام‌های ارشد صهیونیست تا نگرانی تحلیلگران

گرچه مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی تاکنون به‌طور رسمی به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان واکنشی نشان نداده‌اند و سکوت کرده‌اند، ولی وزیر انرژی این رژیم با استقبال از عملیات تروریستی گفت که این اقدام نه‌تن‌ها به نفع اسرائیل، بلکه منطقه و جهان بوده است.

رد پای رژیم صهیونیستی در عملیات ترور دانشمند هسته‌ای مشهود است

همچنین روزنامه نیویورک‌تایمز به‌نقل از یک مقام ناشناس رژیم صهیونیستی که گفته می‌شود سال‌ها فخری‌زاده را تحت رصد خود داشته است، نوشت: جهان باید برای ترور دانشمند ایرانی از اسرائیل تشکر کند. این رژیم هر کاری که لازم باشد، برای توقف برنامه هسته‌ای ایران انجام خواهد داد.

صهیونیست‌هایی که از ترور دانشمند هسته‌ای ایران به قدرت پوشالی خود غرّه شده‌اند، اظهارات قابل تأمل و شگفت‌انگیزی را در رسانه‌ها و محافل مختلف داخلی مطرح کرده‌اند که با واقعیت‌های موجود رژیم صهیونیستی در تضاد قرار دارد. به‌عنوان نمونه «بروس ریدل»، مقام سابق سیا و پژوهشگر مؤسسه بروکینگز مدعی است ارتش رژیم صهیونیستی توانایی فوق‌العاده‌ای در حمله به افراد در خاک دشمن دارد و از روابط نزدیک خود با کشور‌های همسایه ایران مانند جمهوری آذربایجان برای نظارت و استخدام جاسوس استفاده می‌کند.

وی ادعا کرد: ترور فخری‌زاده اقدامی مثبت به نفع جهان بود و هر کسی آن را انجام داد، نه‌تن‌ها به اسرائیل بلکه به منطقه و جهان خدمت کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز جمعه و اندکی پس از ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، بدون پذیرش مستقیم دست داشتن در عملیات ترور، ولی به‌طور ضمنی گفت: این فقط بخشی از فهرست است و من همه چیز را نمی‌توانم به شما بگویم. این تنها دستاورد‌های یک هفته است و بیشتر نیز خواهد شد.

رد پای رژیم صهیونیستی در عملیات ترور دانشمند هسته‌ای مشهود است

بنیامین نتانیاهو و مایک پمپئو

اظهارات دوپهلوی مقام‌های رژیم صهیونیستی تردید‌ها را در زمینه دست‌داشتن مزدوران و دستگاه اطلاعاتی این رژیم در ترور شهید فخری‌زاده به یقین تبدیل کرد و پس از آن بود که دیگر مسئولان تل‌آویو نگرانی خود را از احتمال هرگونه حمله انتقامجویانه ایران یا قدرت‌های وابسته به جمهوری اسلامی ابراز کردند و درباره هرگونه خسارت احتمالی به کابینه نتانیاهو هشدار دادند. «رام بن»، نماینده جناح مخالف کابینه و معاون سابق موساد دراین‌باره از درز اطلاعات به خارج ابراز نگرانی کرد.


بیشتر بخوانید


تلاش لابی صهیونیستی برای سنگ‌اندازی مقابل پای بایدن

به‌دنبال ترور شهید فخری‌زاد دانشمند هسته‌ای کشورمان، رسانه‌های رژیم صهیونیستی و غربی مملو از گزارش‌هایی به‌نقل از داده‌های درزکرده مقام‌های اطلاعاتی شد که تأیید می‌کرد یگان ترور «کیدون» وابسته به موساد فهرستی برای عملیات ترور در اختیار دارد که در رأس آن‌ها سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، شخصیت‌های وابسته به جریان‌های فلسطینی، عراقی، یمنی، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دانشمندان هسته‌ای ایران قرار دارند.

رد پای رژیم صهیونیستی در عملیات ترور دانشمند هسته‌ای مشهود است

اکنون لابی‌های صهیونیستی برای احیای عملیات ترور به‌وسیله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با هدف تغییر قواعد بازی و گسترش هرج و مرج در غرب آسیا فشار‌هایی وارد می‌کنند تا به این ترتیب مأموریت جو بایدن، نامزد دموکرات پیروز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دشوار شود. روزنامه ساندی تایمز دراین‌باره نوشت: جزئیات عملیات ترور فخری‌زاده و استفاده از موتورسیکلت به‌وسیله باند اجرایی عملیات ترور حامل اثر انگشت این یگان صهیونیستی و تمام عملیات‌های ترور موساد تاکنون به همین شیوه انجام شده است. همین موضوع باعث شد رهبر معظم انقلاب اسلامی فوری انگشت اتهام را به سمت رژیم صهیونیستی نشانه رود و به انتقام تهدید کند.

موساد با همکاری مزدوران داخلی خود در لبنان به هیچ عنوان تلاش خود را برای ترور سید حسن نصرالله متوقف نکرده است، اما تمام این تلاش‌ها به علت هوشیاری امنیتی دایره محافظ او شکست خورده است.

حلقه وصل صهیونیست‌ها با ترور شهید فخری‌زاده

کارشناسان صهیونیست در توضیح اینکه چگونه تل‌آویو با ترور محسن فخری‌زاده، پدر صنعت هسته‌ای ایران ارتباط دارد، گزارش‌های مختلفی نوشته‌اند. همچنین روز جمعه لحظاتی قبل از ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، نتانیاهو در فیلم ویدئویی پخش شده به‌وسیله سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی با ابراز خرسندی، فهرست اهدافی را که در هفته گذشته انجام داده بود، برشمرد.

«راز زیمت»، پژوهشگر و کارشناس امور ایران در مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در تحلیلی می‌گوید: این عملیات بسیار پیچیده‌ای است که به آمادگی زیادی نیاز داشت و با مهارت بالایی انجام شد. با وجود این، فقط اسرائیل، آمریکا یا هر دو توانایی و ظرفیت تحقق چنین اقدامی دارند.

حمله بسیار پیچیده چندجانبه با مدیریت رژیم صهیونیستی

طبق معمول عملیات‌های محرمانه علیه منافع و دیگر کشورها، تل‌آویو نمی‌خواست واکنش رسمی نشان دهد، اما طبق گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تمام سفارت‌خانه‌های این رژیم در سراسر جهان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

این شبکه صهیونیستی به‌نقل از کارشناسی که خواست ناشناس بماند، گفت: این حمله‌ای بسیار پیچیده از سوی اسرائیل است که در آن دست‌کم ۱۲ مهاجم مشارکت کردند. با اطلاعات ارائه‌شده به‌وسیله موساد، عناصر سازمان مجاهدین خلق مأموریت را در ایران انجام دادند.

رد پای رژیم صهیونیستی در عملیات ترور دانشمند هسته‌ای مشهود است

رسانه‌های صهیونیستی برای اینکه ترور شهید فخری‌زاده را توجیه کنند، مدعی شدند وی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ بر روی پروژه نظامی به نام «آماد» کار می‌کرد که هدف آن تولید پنج کلاهک هسته‌ای بود. «زیمت» تأکید می‌کند: فخری‌زاده فعالیت‌های خود را با هدف حفظ دانش فنی هسته‌ای ادامه داده و حتی به‌عنوان شخصیت اصلی باقی مانده بود.

وی افزود: این وضعیت، اسرائیل را که تلاش می‌کند روند برنامه هسته‌ای ایران را مختل کند، نگران کرده بود و شاهد حادثه‌ای بودیم که تابستان امسال در نیروگاه نطنز رخ داد.

یک مقام ارشد سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گفت: این موضوع به‌طور قابل توجهی مانع به‌روزرسانی برنامه هسته‌ای ایران شد. همچنین حذف (فیزیکی) محسن فخری‌زاده فعالیت ایران را متوقف نخواهد کرد، زیرا این فعالیت‌ها به یک شخص بستگی ندارد، اما احتمال دارد باعث رعب و وحشت آن‌ها شود.

ایران قطعاً به رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهد

ترامپ با ابراز نگرانی از اظهارات جو بایدن مبنی بر تلاش برای بازگشت به برجام می‌خواهد با بحران‌زایی، سناریوی رعب و وحشت را در جمهوری اسلامی پیاده‌سازی و عملیاتی پیچیده را با مشارکت رژیم صهیونیستی طرح‌ریزی کند.

رد پای رژیم صهیونیستی در عملیات ترور دانشمند هسته‌ای مشهود است

مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی گفت: مهم‌ترین موضوع زمان عملیات است. بعید به نظر می‌آید ایران فوری واکنش نشان دهد، زیرا فرصتی برای انتقام‌جویی ترامپ فراهم می‌کند. ایرانی‌ها باهوش هستند و نمی‌خواهند در زمین ترامپ بازی کنند، اما مسلم است ایران دیر یا زود پاسخ خواهد داد.

در عین حال یک مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه «کان» گفت: اکنون ادامه برنامه تسلیحات هسته‌ای برای ایران بسیار دشوار شده است، اما اگر واقعاً چنین باوری در تل‌آویو وجود دارد، چرا عملیات ترور پیش‌تر انجام نشده بود.

در هر صورت مقام‌ها و محافل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی علاوه بر اعتراف به اینکه تل‌آویو نقش عمده و مستقیمی در ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان دارد؛ معتقدند واکنش جمهوری اسلامی ایران به این عملیات قطعاً رخ خواهد داد و به همین دلیل تدابیر امنیتی در مرز‌ها با لبنان و سوریه را افزایش داده‌اند، سامانه‌های گنبد آهنین را در بندر حیفا نصب کرده‌اند و سطح آماده‌باش را در سفارتخانه‌های خود در سراسر دنیا ارتقا داده‌اند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
آره بابا ما مرد هستیم این خنجری هم که به کمرمون بستیم برای مواقع اضطراری و مقابله با نامردها وبدخواهان بستیم !
آخرین اخبار