در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امدادرسانی به بیش از ۷ هزار نفر بر اثر حوادث جوی در چهار روز گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۷ هزار و ۵۶۳ نفر بر اثر حوادث جوی (سیل و آبگرفتگی) در ۸ استان متاثر خبر داد.

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گزارش امدادرسانی‌ها در حوادث جوی در تاریخ ۸ تا ۱۱ آذر ماه اظهار کرد: ۸ استان (خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، قزوین، ایلام، گلستان و لرستان) در این مدت متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند و امدادرسانی‌ها همچنان در خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

او با اشاره به امدادرسانی به ۱۲۰ شهر، روستا و مناطق عشایر نشین گفت: تا به امروز به ۷ هزار و ۵۶۳ نفر امدادرسانی شده است و ۶۲۵ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند، همچنین ۷ نفر برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به انتقال ۷ نفر به مراکز امن، گفت: از ۹۱ واحد مسکونی آب تخلیه شد و ۱۳۲ تیم عملیاتی در قالب ۶۰۲ نفر برای امدادرسانی در مناطق حضور پیدا کردند.

ولی پور درباره اقلام توزیع شده در بین آسیب دیدگان تصریح کرد: ۱۰۷ دستگاه چادر، دو هزار و ۷۵۸ تخته پتو، هزار و ۳۵۴ تخته موکت، دو هزار و ۱۰۶ کیلوگرم برنج، ۶ هزار و ۲۲۷ کیلوگرم نایلون، ۵۰۱ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۶ هزار و ۸۳۲ قوطی کنسرو و ۵ هزار و ۷۳۴ قوطی آب معدنی در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به سیل و آبگرفتگی در استان خوزستان، گفت: ۱۵ شهرستان این استان بر اثر بارش شدید متاثر از سیل و آبگرفتگی شدند که در پی آن ۴ تیم واکنش سریع به شهرستان ماهشهر و اهواز اعزام شد.

او با اشاره به رهاسازی ۴۹۶ خودرو در اهواز، تصریح کرد: در این مدت ۵ هزار و ۵۳۳ خدمات امدادی و ۵۶۲ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
با کارگیری چهار دستگاه تونل کن اتوماتیک امکان حفر روزانه 60 متر تونل به ارتفاع 7 متر فراهم میشود دریک ماه حفر تونل 1800 متری میتوان 265هزار متر مکعب آب باران را در زیر زمین ذخیره کرد که بتوان از سیلاب داخل شهرها جلوگیری کرده واز این آب برای آبیاری فضای سبز استفاده نمود
آخرین اخبار