آغاز تحقیقات درباره رشوه دادن به کاخ سفید برای بهره‌مندی از عفو ریاست‌جمهوری

وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات درباره پرونده رشوه دادن به کاخ سفید برای بهره‌مندی از عفو ریاست‌جمهوری را آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی جرمی بالقوه در رابطه با انتقال پول به کاخ سفید یا کمیته سیاسی مرتبط در ازای بخشش ریاست جمهوری است.

پرونده دریافت رشوه کاخ سفید از متهمانی که خواستار عفو ریاست جمهوری بودند در حالی به جریان افتاده است که تنی چند از مشاوران ارشد ترامپ که به محکوم به اتهامات جنایی فدرال هستند در صدد هستند پیش از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ با پرداخت رشوه مشمول عفو او شوند.

اطلاعات این پرونده که شامل اسناد ۲۰ صفحه‌ای بود دیروز سه شنبه در دادگاه منطقه دی سی منتشر شد. در ماه اوت، جمعی از دادستان‌ها حین تحقیقات درباره رشوه برای عفو به چنین اسنادی دست یافتند و آن را برای بررسی‌های بیشتر در اختیار قاضی «بریل هاول» قرار دادند. در این اسناد به زمان و نام افراد اشاره‌ای نشده است.

طبق این اسناد، ایمیل‌هایی فاش شده است که نشان می‌دهد فعالیت‌های مجرمانه‌ای شامل لابی گری و رشوه خواری صورت گرفته است و به مجرمان پیشنهاد شده است در ازای دریافت مبلغ هنگفتی پول مشمول عفو رئیس جمهور شوند.

دادستان‌ها شواهدی درباره پرداخت مستقیم رشوه، به قاضی ارائه نکرده اند.

گفته می‌شود در دوران ریاست جمهوری ترامپ ۲۹ نفر عفو شده اند و محکومیت ۱۶ نفر کاهش یافته است.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گزارش رسانه‌ها درباره تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره عملیات بالقوه «رشوه برای عفو» را جعلی خواند.

ترامپ در تازه‌ترین توئیت خود نوشت: تحقیقات درباره عفو خبری جعلی است.

وی در توئیت دیگر خود با بازنشر توئیتی از کاترین هریج، خبرنگار شبکه سی بی اس که نوشته بود «نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا از زبان سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا: برخی رسانه‌ها به غلط گزارش داده اند که وزارت دادگستری تحقیقات خود را درباره تقلب در انتخابات تکمیل و اعلام کرده است که هیچ شواهدی دال بر تقلب در انتخابات پیدا نکرده است. این چیزی نیست که آسوشیتدپرس گزارش کرده است» نوشت: رسانه‌های جعلی امتناع می‌کنند تا این را گزارش کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار