روحانی در جلسه هیئت دولت:

عدم حضورم در مجلس صرفا به دلیل مصوبات ستاد ملی کروناست/ مصوبه دیروز مجلس را مضر می‌دانم

رئیس جمهور گفت: عدم حضورم در مجلس صرفا به دلیل عمل به مصوبات ستاد ملی کروناست.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفت: بسیار علاقمند بودم طبق روال سال‌های گذشته سخنان امروز من خطاب به مردم عزیز و نمایندگان محترم در خانه ملت و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ایراد می‌شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه گمانه‌زنی‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود که عدم حضور امروز من در مجلس شورای اسلامی به دلیل مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: البته دولت با آن مصوبه موافق نیست و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند، اما نرفتن به مجلس صرفا به دلیل دستورالعمل‌های بهداشتی و نه مسئله دیگر بوده است.

روحانی در ادامه به اهمیت خاص و ویژه بودجه امسال اشاره کرد و گفت: اساسا سال ۱۴۰۰ از جهاتی سال ممتاز و حائز اهمیت است. اولا سال آینده سال پایانی قرن چهاردهم و در آستانه ورود به قرن جدید خواهیم بود و از طرف دیگر این بودجه در زمانی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود که احساس می‌کنیم شرایط سال آینده با دهه‌ای که گذشت از آغاز سال ۹۰ تا امروز، کمی متفاوت خواهد بود.

رئیس جمهور اظهار کرد: دشمنان همه توان خود را برای تسلیم مردم ایران در این دهه به کار گرفتند و به ویژه در سه سال اخیر تحریم را به یک جنگ تمام عیار اقتصادی تبدیل کردند. اما در عین حال فکر می‌کنیم با شکست این جنگ و فشار حداکثری، شرایط در سال آینده شرایط متفاوتی خواهد بود.

روحانی افزود: البته این شرایط متفاوت نه تنها به دلیل اینکه ترامپ با سیاست‌های غلط خود نسبت به ایران و جهان شکست خورد، بلکه هر دولتی در آمریکا روی کار می‌آمد به خاطر شکست جنگ اقتصادی و فشار حداکثری، ناچار بود در برابر ملت ایران سر تسلیم فرود بیاورد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این دولت در شرایطی سال ۹۲ فعالیت خود را اغاز کرد که برای اولین بار بعد از جنگ تحمیلی شرایط رکود تورمی عمیقی را در کشور شاهد بودیم، گفت: در آغاز فعالیت دولت، با تورم بیش از ۳۴ درصدی و رشد اقتصادی منفی ۷.۷ مواجه بودیم.

روحانی افزود: این دولت توانست طی ۶ ماهه اول فعالیت خود در هر دو مسئله تورم و رکود، تغییرات اساسی در کشور ایجاد کند به طوری که با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده همان سال تورم به ۱۵.۶ درصد رسید و در زمینه رشد اقتصادی هم به عدد مثبت ۳.۲ رسیدیم.

رئیس جمهور ادامه داد: برغم اینکه در بخش دوم سال ۹۳ قیمت نفت با سقوط بی سابقه از ۱۲۰ دلار به ۳۰ دلار تنزل کرد، توانستیم کشور را بدون تکانه‌های اقتصادی اداره کنیم و در عین حال مذاکرات هسته‌ای را هم در سال ۹۳ و ۹۴ ادامه دهیم و با دستیابی به توافق هسته‌ای گشایش‌های زیادی در کشور ایجاد شد و اقتصاد رونق گرفت.

روحانی بهره برداری تعداد زیادی از فاز‌های پارس جنوبی، افتتاح کارخانجات متعدد پتروشیمی و همچنین تکمیل و به بهره برداری رسیدن پالایشگاه خلیج فارس را از اتفاقات مهم کشور بعد از امضای برجام و گشایش‌های اقتصادی عنوان کرد و افزود: شرایط کشور به طور کلی عوض شد تا جایی که در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی جهان برای ایران به ثبت رسید.

رئیس جمهور تک رقمی شدن نرخ تورم در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ و حتی ماه‌های اولیه سال ۹۷ را مورد اشاره قرار داد و افزود: شرایط اقتصادی که در طول فعالیت این دولت ایجاد شده در متوسط ۵۰ ساله کشور بی نظیر بوده است.

روحانی در ادامه به فعالیت‌های انجام شده از سوی این دولت در بخش اشتغال اشاره کرد و با بیان اینکه از سال ۸۵ تا ۹۱ رشد اشتغال خالص کشور تقریبا صفر بوده است، گفت: در این دولت اقدامات و تلاش‌های زیادی در بخش ایجاد اشتغال انجام شده است و به طور متوسط از ۹۳ تا ۹۷ حدود ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده که آمار بی سابقه‌ای است.

رئیس جمهور در عین حال افزود: البته در کنار این افزایش شغل ما هر فصل نسبت به فصل مشابه قبل بیش از ۹۰۰ هزار نفر جمعیت فعال کشور نیز افزایش یافته است.

روحانی همچنین اظهار داشت: طی این ۷ سال برغم فراز و نشیب‌ها و کاهش قیمت نفت و طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای تا سال ۹۴، توانستیم پایه‌های مقاومت کشور در برابر فشار‌های بیرونی را تقویت کنیم و به برکت همین مقاومت و ایستادگی بود که از سال ۹۷، آمریکا در هر قطعنامه‌ای که علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل برد، ناموفق بود و شکست خورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۷ حتی روسیه و چین نیز به قطعنامه‌های آمریکا علیه ایران رای مثبت می‌دانند، گفت: از سال ۹۷ به بعد با اقدامات و تلاش‌های انجام شده و دیپلماسی فعال، تنها یک یا دو کشور با آمریکا همراهی کرده اند و علاوه بر زمینه‌های سیاسی، در زمینه حقوقی نیز در هر دادگاه بین المللی که علیه آمریکا حضور یافتیم، تاکنون موفق بوده ایم.

روحانی با اشاره به تقویت قدرت دفاعی کشور در این دولت، افزود: امروز قدرت دفاعی کشور ما با ۸ سال قبل بویژه در زمینه سلاح‌های راهبردی زمینی، هوایی، دریایی، پدافند و موشکی قابل مقایسه نیست و قدرت ما چند برابر شده و توانسته ایم بنیه دفاعی کشور را از هر زمان دیگر بیشتر تقویت کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیار مهم است که آمار و ارقام در همه زمینه‌ها با گذشته مقایسه شود، افزود: امروز در زمینه هسته ای، شرایط ما به مراتب بهتر از ۸ سال گذشته است، از IR۱ و IR۲ به IR۸ و IR۹ رسیده ایم و در زمینه غنی سازی از هر سال دیگری قدرتمند‌تر هستیم و امکان تحقیق و توسعه از هر زمان دیگری در کشور بهتر است.

روحانی با تاکید بر اینکه نباید بخاطر رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی، اخلاق و حقایق را زیر پا بگذاریم و باید واقعیت‌ها را با آمار و ارقام به مردم بگوئیم، گفت: موفقیت‌های این دولت در شرایطی بدست آمده که در بهترین شرایط صادرات نفتی در سال ۹۶، درآمد این دولت به اندازه بدترین سال درآمد نفتی دولت قبل بوده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه دولت، گفت: همه می‌دانیم قبل از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، عده‌ای با برجام مخالف بودند و سه گروه متشکل از صهیونیست ها، ارتجاع منطقه و تندرو‌ها در آمریکا با همه توان می‌خواستند و تلاش می‌کردند که برجام به نتیجه نرسد، اما موفق نشدند، چون دولت قبلی در آمریکا تا حدی به سیاست و مدیریت بین المللی آشنا بود.

روحانی افزود:، اما کسی در آمریکا روی کار آمد که نه سیاست بلد بود و نه مدیریت و نه تدبیر داشت، پول عربستان و فشار تندرو‌ها او را به هر طرفی که خواستند، چرخاندند تا اینکه یک توافق سازنده برای همه جهان را زیر پا گذاشت و با خروج از برجام فشار مضاعف اقتصادی و تحریم را علیه ملت ایران اعمال کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه از سال ۹۷ که فشار شدید و جنگ اقتصادی علیه ایران آغاز شد، نگذاشتیم کشور دچار تکانه شدید شود، گفت: در تحریم سال‌های ۹۱ و ۹۲ دیدیم که مردم چگونه برای کالای اساسی صف می‌بستند، اما در سال ۹۷ برغم تحریم‌های شدیدتر، کالای اساسی به وفور در اختیار مردم بود.

روحانی افزود: در سال ۹۸ برغم همه فشار‌ها و مشکلات اقتصادی، کنترل تورم و افزایش رشد اقتصادی را در دستور کار داشتیم و تلاش‌ها منجر شد که در ابتدای سال ۹۹ رشد اقتصادی ما مثبت شود، اما در این سال همه دنیا با یک مشکل بی سابقه به نام ویروس کرونا مواج شد و همه کشور‌های جهان از جمله ایران با مشکل اقتصادی مواجه شدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه با شیوع بیماری عالمگیر کووید ۱۹ به طور طبیعی صادرات و واردات در کشور با افت مواجه شد، گفت: در شرایطی قرار گرفتیم که در ۸ ماهه اول امسال صادرات کشور از نظر وزنی ۱۴ درصد و از نظر ارزشی ۱۹ درصد کاهش یافت و همچنین بخاطر مشکلاتی که برای خریداران نفت ما در عرصه بین المللی از سوی آمریکا ایجاد شد، درآمد نفتی کشور نیز در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ کاهش داشت.

روحانی اظهار کرد: برغم همه این مشکلات خوشحالیم که امروز شرایط به سمت بهبود تدریجی حرکت می‌کند و امید مردم برای رونق اقتصاد بیشتر شده است، محاسبات هم بر این مبناست که جنگ اقتصادی دشمن به پایان نزدیک است و محاسبات جهانی این است که تحریم و فشار آمریکا علیه ایران شکست خورده است.

رئیس جمهور با اشاره به سختی‌هایی که مردم عزیز کشور در طول این سال از ناحیه تحریم و جنگ اقتصادی دشمنان متحمل شده اند، گفت: دولت، مردم و همه قوای کشور با مقاومت در برابر این فشار‌های ناعادلانه و همچنین مشکلات ناشی از کرونا مبارزه کردند و امیدواریم موفقیت نهایی را در هر دو زمینه بدست آوریم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تولید و تلاش در کشور برای افزایش و رونق تولید اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در تولید داخلی مهرماه امسال نسبت به سال گذشته، تولید و فروش فعالیت‌های اقتصادی مثبت بوده و رشد داشته ایم به عنوان نمونه در بخش صنعت در ۷ ماه اول سال رشد تولید ۶.۴ درصد و رشد فروش ۸.۹ درصد بوده است و برغم اینکه در زمینه تامین دلار با مشکل مواجه بودیم، حرکت‌های بسیار خوبی در سال جهش تولید انجام شده است.

رئیس جمهور در ادامه به ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: درآمد عمومی در لایحه بودجه سال آینده ۸۴۱ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و معتقدیم با کمک همدیگر این رقم در بخش‌های مالیات، گمرکات و عوارض، درآمد نفتی، فروش اوراق مشارکت و سهام که درآمد‌های اصلی دولت هستند، قابل تامین است.

روحانی با بیان اینکه همه امکانات خود را بسیج کرده ایم و شرایط را مناسب می‌دانیم که سال آینده فروش نفت را افزایش دهیم، گفت: پیش بینی ما فروش بیش از ۲ میلیون بشکه نفت و میعانات است، اما این به معنای افزایش اتکا به نفت در لایحه بودجه نیست.

افزایش درآمد نفتی صرف بودجه جاری نخواهد شد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اتکا به نفت در لایحه بودجه سال آینده همچون سال گذشته بوده و اتکا به نفت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیشتر نشده است، افزود: افزایش درآمد نفتی در سال آینده به طور عمده در دو سرفصل "توسعه زیربنایی کشور" و " توانمندسازی اقشار محروم" مصرف خواهد شد و افزایش درآمد نفتی صرف بودجه جاری نخواهد شد.

روحانی با تاکید بر اینکه نباید در این زمینه خلط مبحث شده و این تلقی ایجاد شود که اتکا به نفت در لایحه بودجه سال آینده افزایش یافته است، گفت: بسیار مهم است که این اشتباه رخ ندهد، زیرا معتقدیم که فاصله گرفتن بودجه جاری کشور با نفت باید بیشتر شود.

رئیس جمهور با تاکید بر ادامه واگذاری سهام دولت به مردم افزود: همچنان علاقمندیم که دولت سهام بیشتری به مردم واگذار کند و این واگذاری به طور عمده از طریق بورس انجام شود تا مردم وارد اقتصاد شوند و مدیریت و مالکیت به مردم واگذار شود.

روحانی با تاکید بر اینکه همه تلاش دولت بر این است که منابع درآمدی در بودجه برای توسعه کشور صرف شود، یکی از اولویت‌های دولت را توسعه دولت الکترونیکی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: در این بخش‌ها کار‌های بسیاری انجام شده و تصمیم داریم تا خرداد سال ۱۴۰۰ تکمیل و نهایی شود.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح مرحله اول و مهم سامانه جامع تجارت در روز‌های گذشته، گفت: بخش اول و مهم سامانه تجارت با هدف شفافیت و مبارزه با فساد فعالیت خود را آغاز کرد و بخش دوم بهمن ماه و بخش آخر آن نیز تا خرداد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

روحانی با بیان اینکه برخی امور ممکن است به ظاهر بودجه جاری داشته باشند، اما در اصل زیربنایی و ساختاری هستند، گفت: دانشگاه ها، آموزش و پرورش، بخش سلامت و پارک‌های علم و فناوری ممکن است ظاهر بودجه جاری داشته باشند، اما ساختاری و زیربنایی هستند.

در لایحه بودجه ۱۴۰۰، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۲۵ درصد است

رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت برای تداوم کمک به اقشار ضعیف در ماه‌های آتی و سال آینده، اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۲۵ درصد دیده شده، معافیت مالیاتی ۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده و حداقل دریافتی از ۲.۸ میلیون تومان به ۳.۵ تومان افزایش یافته و ۱۶ هزار میلیارد تومان نیز برای کاهش فقر مطق تعیین شده است.

روحانی تاکید کرد: کمک‌های معیشتی همچون سابق پرداخت خواهد شد، بیمه رایگان برای ۳۰ میلیون نفر در نظر گرفته شده و اعتبار بخش سلامت ۲ برابر شده، استخدام ۵۰ هزار نیروی جدید در بخش بهداشت و درمان مد نظر قرار گرفته است.

رئیس جمهور ادامه داد: بودجه عمرانی کشور در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را ۱۰۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در بودجه سال آینده توجه خاصی به تولید و اشتغال شده تا بتوانیم در استان‌های مختلف طرح‌ها و پروژه‌های ملی را سریع‌تر تکمیل و راه اندازی کنیم.

روحانی توجه و رسیدگی به اقشار محروم و کسانی که درآمد ثابت دارند و همچنین عدالت اجتماعی و حمایت از صندوق‌های تامین اجتماعی را از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه سال آینده عنوان کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد از طریق بودجه مولد سازی ظرفیت‌های منطقه‌ای را با توسعه ارتباطات و حمل و نقل افزایش دهیم.

رئیس جمهور افزود: آب و محیط زیست، زیر ساخت‌های نفت و گاز و پتروشیمی، آموزش عالی و آموزش و پرورش، مبارزه با فساد و همچنین ارتقاء امنیت غذایی با توسعه زیر ساخت‌های کشاورزی از دیگر مواردی است که در لایحه بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته است.

روحانی افزود: امیدوارم با بودجه ۱۴۰۰ برای ادامه رونق تولید و حمایت ازاقشار ضعیف جامعه و تحول در اقتصاد نوین بر مبنای اقتصاد دانش بنیان به توفیق برسیم.

رئیس جمهور در پایان از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت خواست با بررسی و تصویب لایحه بودجه در زمان مناسب بهمن ماه، این امکان را برای دولت فراهم کنند تا در فرصت باقیمانده تا پایان سال آیین نامه‌های لازم را برای اجرای بودجه تصویب کند.

روحانی همچنین ابراز امیدواری کرد در آینده فرصتی فراهم شود تا بتواند در جمع نمایندگان مجلس در خانه ملت حضور یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
نمیدونم سال ۹۲ کی بود تو مناظرات میگفت امار ارقام بزارید کنار ملاک جیب مردمه شما اقای روحانی چه فرقی با سایر مردم داری اون کارگریکه تو شلوغی مترو باید بره سر کار یا نره و لنگ نون شب بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
حاجی از خواب بیدار شو این آمار که بهت دادن آمار کشور ما نبوده احتمالامال کشورهای همسایه هستش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
خودت گفتی مردم باید به زندگی با کرونا عادت کنندپس خودت چرا عادت نمی کنی از زمان کرونا تا الان یک بار هم تو مجلس حاضر نشدی فقط شعار میدی یه جو عمل هم خوبه به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
اون کسی که به جای شما لایحه رو برد مجلس آدم نبود آقای روحانی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مضر تر از ویروس کرونا شخص جنابعالی هستین ، بعد اینقدر وقیعانه بیسوادی خودتونو با اظهار نظر های آمریکایی پسند میخوایین به خورد ملت بدین ؟
Netherlands
علی جعفرجلالی
۰۰:۰۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
خیلی کار خوبی کردی اگر عمدی نه رفتی بازم کار خوبی کردی به نظرم اگه می رفتی همون کاری که با آقای دکتر ظریف کردن با شما هم می کردن شاعر میگه هر دست که دادی همان دست گرفتی منظورم مجلس هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
شماها جز اقلیتین طرفدارشین چشم باز کن ببین تو اینجا چندنفر هستن سنگشو به سینه میزنن البته مرفه سرمایه دار دلال اوکین طرفدارش یکیش خودت
Canada
داریوش
۲۳:۱۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
آقای روحانی پشت بهانه ستاد کرونا پنهان نشو و توجیه اشتباهات خود نشو از دفتر کار خود در پاستور و مجلس کلآ یک ربع فاصله بود و نزدیکتر از ولنجک تا‌ محل ریاست جمهوری در واقع خود را از پاسخگوئی پنهان میکنی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۴۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
به قرآن ما چهل تومن پول داشتیم خوابوندیم تو بانک چهل تومان دیگه پول بگیریم تا ماشین بگیریم خدا یا فقط خودت به داد ما برس که من با هشتاد میلیون تومان میتونم چه ماشینی بگیریم بابا یه خورده هم انصاف داشته باشید نمیتوانید قیمت پژو پارس ها رو سی ملیون و چهل میلیون بکنید به کنار حداقل به هشتاد تومن برسونید پژو پارس ۱۲۰۰۰۰۰۰۰ میلیونی رو تا مای قشر کارمند هم بتونیم ماشین بگیریم یه خورده انصاف داشته باشید خودتون بزارید جای ما تا ما بدبخت بیچاره ها هم مزه زندگی رو بفهمیم.
Iran (Islamic Republic of)
Mjp. Shirax
۲۲:۴۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
شماچطورهرروزجلسه داریدباوزرایاباستاد م کرونا. امانوبت مجلس ک میرسه کرونا ترس شدی؟ترس ازکرونا یا یانشون دهنده ی دست خالی شماازهراقدام مثبت اقتصادیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
عجب!!!! .. بگو جواب هیچکدوم از سوالای نماینده ها رو ندارم چون بد کردم به این مردم و شرایط زندگی مردمو نابود کردم...بگو علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
من از سیاست چیزی نمیدونم ولی وقتی بچه بودم با هم بازی هام میگفتیم موشک جواب موشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
وقتي با اف ٣٥ ماشينتو زدن ميفهمي هزار برابر اينم كمشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اقای ریس جمهور رئیس شجاع و دلاور و خط شکن و پیش رو در همه ی زمینه ها از جمله اجرای دستورالعمل های بهداشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۲۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
چطور ستاد ملی کرونا فقط میگه رئیس جمهور جایی نره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۸:۴۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
چون ایشون شیخ مضر تشریف دارند
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۷:۱۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
هنوز هم داری با دولت قبل مقایسه میکنی! بابا تو دیگه کی هستی! دست شیطوونو...........
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
روحانی انگار تافته جدا بافته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
آقای روحانی
این دستورالعمل بهداشتی فقط برای شماست
یعنی نمایندگان دیگه احتمال نداره آلوده بشن
شما اگر میومدین بیشتر از اینکه به نمایندگان
احترام بذارید به مردم احترام میزاشتین .
شما حاج قاسم و ببین اونم توی جنگ همیشه نفر اول بود!!!!!
شما تو آرامش هم به مجلس نرفتین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
مصوبه مجلس کاملا مفید و منطقیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
آقای رئیس جمهور همانطور که نگران سلامتی خودت هستی کاش نگران سلامتی کارگران و ملت ایران هم بودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
رئیس جمهور عزیز
امید وارم روزی به این درک برسی که بحث شرعی قانونی بودن برای خیلی دستورات دیگه هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اهااان چه جالب اوکی ما باور کردیم
Iran (Islamic Republic of)
نو
۱۴:۴۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
آیاآقای امیری از فداییان حسن صباح(روحانی)است یا پسرعموی کروناست که با اوکار ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
دوباره دلار وسکه بالا رفت!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
قانع شدم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اون دنیا میخوای چه بهانه ای برای عدم پاسخ گویی بیاری
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
واقعن جای تعجب داره این حرفای اقای روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
مرغ گرون می شود بعد می گویند مشکل توزیع است، خوب همه کاره خودتون هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
همه میدونن مضر در این مملکت چیه و کیه...
8 سال هیچ نتیجه ای نگرفتن. انتظار دارند بایدن جانشان به دادشان برسد.

هر کشوری بود همچین دولتمردانی رو محاکمه میکردن. اما ما اینجا مجبوریم تحمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۲۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
لعنت خدایان بر تو ای ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
روحانی مردم دیگر توان تحمل تورم پنچاه درصد را ندارد تو که میروی میراث بدبختی برای نود درصد جامعه درست نکن در آمد نداری خرج درست نکن سفره مردم جیب مردم خالی شده دست بردار از راه اشتباه بس کن سوی مدیران چقدر چرا قیمت ارز را نمی زاری پایین بیاد آیا مدیرت شما از عراق افغانستان کمتر. تورم یک درصد دارند
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر
۱۳:۱۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
يك بار براي گفتن خدا قوت به كادر درمان دربيمارستان ها حاضر نشدي
تمام رئيس جمهور هاي دنيا تو يه بيمارستان جلسه گذاشتن واز دور هم شده تقدير تشكر كردن
چي ميگيد برا خودتون!!!!!!!!!!!!
واقعا اين هشت سال برا قشر ضعيف چكار كردي
همين مسكن مهر پرديس هنوز تمام نكرديد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
وقتی سیاستهای کلان اقتصادی از ذهن های بیمار درست میشه نتیجه اون هم بیماری اقتصاد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
مصوبه دیروز مجلس هیچ ضرری نداره مگه اینکه خودتون سنگ جلو پای مجلس وملت بندازید اونم از ترس........
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۵:۳۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
وقتی اخبار گفت دولت به مصوبه دولت واکنش نشان داد فکر کردم الان می گوید از مجلس حمایت کردند و اطمینان دادند که با قدرت مصوبه مجلس شورای اسلامی را اجرا خواهند کرد وقتی گفت ربیعی از مجلس گلایه کرده چشم هایم مثل قورباغه زد بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خودت برای خودت قانون تصویب کردی در ستاد ملی کرونا . علی برکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اینقدر که مقید به شرع و قانون هستید لطفاً نصایح رهبری را هم جزء تکلیف شرع قرار دهید خیلی خوبه میشه.
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۳:۴۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
عیسی کلش
۱۳:۱۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خداوند به همه مسولین و مردم کمک کنند انشاالله.یاحق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
مشکل برجام این بود که ما به تعهدات خود عمل کردیم و طرف مقابل ما را سر کار گذاشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
بله جناب روحانی تو گفتی و ما هم باور کردیم....
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اول اینکه فشاری که امروز دشمن وارد میکنه بخاطر ساده اندیشی مدیران دولت شماست دوم اینکه در زمانی که مردم در فشار هستند زندگی لوکس امثال شما مردم رو عصبی میکنه
و گرنه ما ملت بدتر از اینها رو هم دیدیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خداوکیلی کارهای خوبی که کردی اقای روحانی شرح بدهیدمااطلاع داشته باشیم صدای ماروبه گوش مسئولین برسانید
Iran (Islamic Republic of)
دزفولی از دزفول
۱۲:۵۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
روحانی باید از مجلس تبعیت بکند و مصوبات مجلس را اجرا کند فقط همین.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۲:۵۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
مرگ برا همسایه خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
تو که راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۲:۲۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
یکی نیست پخش کنه روحانی دانشمند هسته ای خاموشه .شاید کسی آمد و ما را از دستش نجات بده . خبر پر کشیدن روحانی واقعا می ارزد به دنیایی دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
مگه نمایندگان مجلس نمایندگانی نیستن که مردم انتخاب کردن پس چرا روحانی ارزشی برای رای مردم قائل نیستن !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
نمایندگان چند درصد مردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خدایا 1400 برسان....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
یکی به این بگه مضر تویی!!!

برو فقط تو، خودمون یکاریش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
شما مصوبات ستاد کرونا رو عمل کن یه موقع مریض نشی. بقیه رو بیخیال. اونوقت نوبخت چرا مصوبات عمل نکرده؟. ازنظر شما ایرادی نداره؟ این همه ادم تواین مملکت دارن شب وروز میدوون برا یه لقمه نون شب. به فکر اوناهم هستی. کجایی عزیزم . دقیقا کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اگر بخاطر کرونا نرفتی پس چرا سخنگوی سازمان انرژی هستی را فرستادی یعنی جون ان مهم نیست و جان تو مهمه
اقا من تو این هشت سال فهمیدم هرچی که رئیس جمهور گفت یعنی برعکس ان درسته حالا که میگه مضر یعنی فایده داره چون نا قانون تصویب شد بایدن برای بازگشت به برجام شرط گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
چرا دست از برجام بر نمی داری قبل از برجام ارز سه هزار تومان بود تورم پانزده درصد الان چه خبر دست بردار از سوی مدیران برو دنبال کارت بس کن رحم به سفره مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اين برجام واسه روحاني از نون شب واجب تره
همه نباشن ولي برجام بايد باشه
آقاي روحاني برجام يعني (برادر روحاني جوجه اخر پاييز ميشمارند)
دست از سر ما بردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اتفاقا چون شما مضر می دانید پس یقینا به نفع کشور هست
جان شما هم عزیز تر از جان مجلسی ها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
مجلس قبلی در عرض 20دقیقه برجام تصویب کرد مجلس فعلی 3ساعت لغوش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
همیشه انداختن سنگ توی چاه راحت تر از درآوردن اون است.
Netherlands
رضا
۱۱:۴۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
عدم حضور بخاطر ستاد ملی کرونا نیست بلکه بخاطر ترسه از پاسخگوییه.
تا 1400 با روحانی تا 1400 تا خرخره تو ضرر.
خدا رحم کنه به لجبازی این بابا سر این مصوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
امسال آمار بیکاری کاهش پیدا کرد چون کرونا گرفتن و مردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
کاش تذکرات رهبری را نیز مثل دستور ستاد ملی کرونا گوش می‌دادی و اقدام میکردی ، خدا این چرا تموم نمیشه
United States of America
گشتاسپ
۱۱:۴۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خوب مواظب عالی جناب باشید وجودش برای کشور و ملت نعمت و با برکته حیفه از وجود چنین نعمت پرخیری بی نصیب شوند.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۴۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
طرف خودش رئیس ستاد ملی کرونا است برای خودش مصوب کرده نره جلسه مجلس
این دیگه شاهکار هست، فقط از امثال آقای روحانی بر میاد
امیدوارم رهبری با این آقا برخورد جدی بفرمایند تا یادش بیاد رئیس جمهور 80 میلیون جمعیت ایران و کل کشور هست نه رئیس جمهور 4 درصدی ها و تهران فقط
آقای رئس جمهور شما مسئول هستید مسئول مرگ تک تک افرادی که از گرسنگی ، فقر و کرونا می میرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
روحانی با برجامش مردم رو اسکول کرده مجلس باید برجام رو با خاک یکسان کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
بااین کارهای روحانی شاهان قاجار به. عمل کرد خود امید وار میشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خیلی هم عالی باتشکککککککر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
نترس کروناهم زورش به تو نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
برووووووووووووو؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
نمی تونی کشور داری کنی مردانه کنار بکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
یعنی بیش از 250 نماینده مجلس اشتباه فکر می کنند و شما درست؟؟؟؟
در این چند سال تحریم و تعطیلی هسته ای چه اتفاقی افتاد که بخواهد دوباره مضر باشد؟؟؟
مگر چه مانده که تحریم کنند که مضر خواهد بود؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
آخی .. نمی خواد مضر بدونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
برجام برای دولت به مانند فرزند برای والدینش شده که هرچقدر هم به انحطاط و فساد کشیده شده باشه نمیتونه ازش دل بکنه چون فرزندشه اونهم تنها فرزند
Netherlands
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
"اونهم تنها فرزندش" را خوب اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
یکی یک دونه عزیز دردونه خل و دیوونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
چه تعابیر جالب البته فرزند نارس و چموش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
سازش و عقب نشینی توام با تسلیم شما در مذاکره با غرب باعث ایرادگیریهای بنی اسرائیلی انها و شرط و شروط گذاشتن های عجیب و غریب شده وروز بروز هم گستاخ تر میشوند اولا فریب وعده وعیدهای پنهانی انهارا نخورید دوم حداقل بگذارید مجلس یه کاری بکند از شما دیگر کاری برنمیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
شما چی می دانی؟ به جز اینکه ثابت کنی امریکا اهل مذاکره است .
بس است اینهمه عزیزانمان را شهید کردند. فکر کنم همه را بکشند و شما تنها بمانی باز امید مزاکره دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اون وقت رییس ستاد مبارزه با کرونا کیه؟
البته هر تصمیم در راستای عزت و اقتدار کشور برای همفکران شما مضر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
چرا قر نطینه فقط برا یه نفر؟؟؟؟؟؟؟
ستاد کرونا چرا واسه همه مردم اینحوری تصمیم نمیگیره؟؟؟؟
Netherlands
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
آخه خون ایشون از خو ن ما کارمندان رنگین تره! ما باید حتی تو این دو هفته تعطیلی می رفتیم از ترس اینکه اخراج نشیم ولی ایشون هم کرونا نمی گیرن هم حقوقشون پرداخت می شه
بعله اینجوریاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
جناب روحانی ، لطفاً معنای تکانه اقتصادی را بفرمائید!!
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۰:۳۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
شما نگی کی بگه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
با حسن روحانی مخافم ولی این صحبتش درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اشتباهی مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
فرشته زمانی پور
۱۵:۲۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
این که همش منفیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
آره،باشه ما هم نفهمیدیم واسه مصوبه نرفتی
همون شرع اسلام هم میگه با دشمن سازش نکن
Iran (Islamic Republic of)
y
۱۰:۱۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خدایا هر چه زودتر خرداد 1400 را برسون دیگه تحمل دیدن روحانی برامون خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
دولت وا داذه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
شما خودتون رییس ستاد مقابله هستید، خون شما که رنگین تر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
در هرصورت مصوبه مجلس به منزله قانونه و باید مثل تمام کشورها قانون بی عیب و نقص اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
یا ترس ازپاسخگویی
آخرین اخبار