استان همدان از وضعیت قرمز کرونای خارج شد

رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: همه شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده اند و اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارند.

منوچهر کرمی،  رئیس مرکز بهداشت استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  گفت: به دنبال اجرای محدودیت‌های تردد از ابتدای آبان امسال و همکاری موثر مردم، خوشبختانه همه شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده و هم اینک استان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

با وجود خارج شدن استان همدان از وضعیت قرمز، اعمال محدودیت‌های پیش بینی شده تا ۱۵ آذر در استان همچنان ادامه دارد و قرار است براساس نظر وزارت بهداشت، نحوه و شرایط اعمال محدودیت‌های جدید ابتدای هفته آینده اعلام شود.  

او با اشاره به اینکه تمامی شهرستان‌های استان همدان در وضعیت نارنجی هستند، اضافه کرد: اجرای مطلوب محدودیت‌های پیش بینی شده از ابتدای آبان،  رعایت مولفه‌های بهداشتی از سوی مردم، پیشگیری و خودداری از برگزاری مهمانی‌های داخلی، دورهمی‌ها و برگزار نکردن مجلس عزا و عروسی از جمله عوامل موثر در تغییر وضعیت استان از قرمز به نارنجی بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: بزرگترین اتفاقی که در زمینه همه گیری بیماری‌های تنفسی پیش رونده مصداق دارد این است که این همه گیری ها  همواره با هر گونه سهل انگاری و بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی نظیر حضور در تجمع ها،  نزدن ماسک ، همانند آتش زیر خاکستر روشن می‌شود.

کرمی تاکید کرد: برای پیشگیری از موج  همه گیری  کرونا باید به سبک زندگی پایدار مقابله با کرونا رسید همچنین باید پذیرفت که برای خرید ایمن به صورت الکترونیک و با کمترین تردد خدمات را دریافت کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: اولویت قرار دادن رعایت شیوه نامه ها ی بهداشتی ، پذیرش موضوع ارتباط و دیدار با خانواده‌ها به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای از طریق فضای مجازی، درک مسئولیت اجتماعی ضرورت مراقبت از یکدیگر بسیار با اهمیت است.

کرمی بیان کرد: استفاده از ماسک،  تهویه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به شیوه نامه‌های ابلاغی به مقابله با کرونا در شرایط پایدار کمک می‌کند، اما غفلت و سهل انگاری مجدد در رعایت دستورالعمل های بهداشتی موجب شکل گیری موج سنگین، شدید و بزرگتر از موج‌های قبلی کرونا می‌شود.

کرمی اظهار کرد: براساس آخرین آمار‌های اعلام شده، شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان همدان که به حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر رسیده بود با اجرای موفقیت محدودیت‌ها و همچنین همراهی و همکاری موثر مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در روز‌های اخیر به کمتر از ۷۰۰ نفر رسیده است.  

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.