مکرون: تحریم‌های آمریکا علیه سیاستمداران لبنان بی‌نتیجه است

رئیس جمهور فرانسه در دومین کنفرانس مجازی جمع آوری کمک مالی برای لبنان اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه سیاستمداران لبنان و در روند تشکیل دولت بی نتیجه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در آغاز دومین کنفرانس مجازی جمع آوری کمک مالی برای لبنان پس از انفجار بندر بیروت، پایتخت لبنان در ۴ اوت سال جاری سخنرانی کرد.

او گفت: هیچ یک از تدابیر نقشه راه فرانسه برای لبنان اجرایی نشده است. هیچ گامی در راستای بازنگری حساب‌های بانک مرکزی لبنان برداشته نشده است.

مکرون افزود: این در حالی است که اوضاع مالی لبنان وخیم شده است و این به معنای رویارویی با مشکلات بیشتر خواهد بود.

او به تحریم‌های آمریکا علیه مقامات و افراد سیاسی لبنان اشاره کرد و گفت: تحریم‌های آمریکا علیه سیاستمداران لبنان تاکنون هیچ تاثیری نداشته است و این تحریم‌ها هرگز در مسیر تشکیل دولت جدید در لبنان تاثیر نداشته و کمکی نکرده است.

با وجود شکست‌های پی در پی طرح فرانسه برای نجات لبنان از وخامت اوضاع مالی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و سیاسی و کاهش پویایی آن بعد از انفجار بندر بیروت، پاریس امروز (چهارشنبه) میزبان دومین کنفرانس گروه حامیان لبنان است.

این نشست از طریق ویدئوکنفرانس برگزار و از کاخ الیزه اداره و با نظارت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای فراهم کردن کمک‌های انسانی بیشتر برای لبنان برگزار می‌شود و حدود ۳۰ رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و تعدادی از وزرا و نهاد‌های اقتصادی و مالی بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول در آن شرکت می‌کنند.

در نشست اول وعده‌هایی برای کمک به لبنان به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار داده شد و این مبلغ در برابر خسارت‌هایی که به دلیل انفجار بیروت به لبنان وارد شده، ناچیز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار