چین: آمریکا بورس اوراق بهادار را هم سیاسی نکند

سخنگوی وزارت خارجه چین درباره لایحه کنگره آمریکا مبنی بر انصراف شرکت‌های چینی از بورس بهادار این کشور گفت: آمریکا نباید این موضوع را هم سیاسی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال تایمز، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره لایحه پیشنهادی کنگره آمریکا که می‌تواند شرکت‌های چینی را مجبور به انصراف از لیست خود در بورس اوراق بهادار آمریکا کند، گفت قاطعانه با اقدامات آمریکا در این زمینه مخالف است.

هوآ چونیینگ در یک نشست مطبوعاتی در پکن گفت این اقدام یک بار دیگر نشان داد آمریکا رویکرد تبعیض آمیزی را در پیش گرفته و به دنبال سرکوب سیاسی علیه شرکت‌های چینی است.

او افزود: در بازار سرمایه جهانی امروز، تقویت همکاری صادقانه و نظارت مرزی با استفاده از ابزار‌های باز، موثرترین راه برای افزایش همکاری در مواردی مانند حمایت از حقوق سرمایه گذاران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین بیان کرد: ما با اقدام آمریکا درباره سیاست‌گذاری مقررات اوراق بهادار مخالف هستیم و امیدواریم که واشنگتن به جای تلاش برای ایجاد موانع غیرضروری، فضای عادلانه و پایداری را برای شرکت‌های خارجی که در این کشور سرمایه گذاری و فعالیت می‌کنند، فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار