بخشی از آنچه در مجلس ۱۲ آذر ۹۹ گذشت؛

نقش «اسنپ» در ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰/ وقتی از نجابت قالیباف سوءاستفاده می‌شود!

لایحه بودجه ۱۴۰۰ امروز قبل از موعد قانونی به مجلس یازدهم رسید.

نقش یک تاکسی اینترنتی در ارائه لایحه بودجه!/وقتی از نجابت قالیباف سوءاستفاده شدبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، ساعت ۸ و ۲ دقیقه امروز صبح صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نفت؛ از برکت تا شر مطلق

از ۹ دستور کار نشست علنی، ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ شاید مهم‌ترین موضوعی بود که از روزهای گذشته درباره آن اظهار نظر می‌شد. رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود به وابستگی بودجه از نفت تأکید کرد و گفت که «نفت خیر و برکت است ولی اتکای به آن شر مطلق و تکیه بر باد است.»

او ادامه داد: در وضعیت معیشتی مردم به خصوص اقشار ضعیف، بودجه باید آرایش حمایت از محروم‌ترین طبقات را به خود بگیرد. بودجه‌ای که بند به بند آن با هدف حمایت از محرومان نوشته نشده باشد، تبعیض نامه‌ای علیه آرمان‌های جمهوری اسلامی است. یکی دیگر از موارد مورد توجه ما در بررسی لایحه بودجه، توجه به اقشار ضعیف خواهد بود و تلاش می‌کنیم تا برخی خسارت‌هایی را که ناشی از کرونا و شرایط خاص اقتصادی به وجود آمده است، جبران کنیم. مجلس بسته حمایت معیشتی را در بودجه سال آینده هم دنبال خواهد کرد و تعلل در حمایت از اقشار ضعیف را گناهی نابخشودنی در تصمیم گیری‌های اقتصادی می‌داند.


بیشتر بخوانید


رئیس مجلس همچنین یادآور شد که «دم زدن از عدالت اجتماعی، ادعایی شعاری و غیر واقعی است؛ تبعیض اژد‌های هفت سری است که در بسیاری از بخش‌ها رسوخ پیدا کرده و باید در تمام تصمیم گیری‌های خود آن را هدف قرار دهیم. مجلس مصمم به کاهش تبعیض‌های اقتصادی است؛ به همین جهت، یکپارچه سازی و هماهنگی‌های سیاست‌های حمایت از موضوعات مهم، مدنظر مجلس است. ضمناً لازم است هدفمند کردن یارانه‌ها به گونه‌ای که عزم بیشتری در اقتصاد حاکم و بهره وری ارتقا یابد، مدنظر قرار گیرد.»

نمایندگان با شروع دستور کار نخست و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور، دولت را مکلف به ثبت معاملات متوسط و بزرگ در سامانه ستاد در راستای ساماندهی خرید‌های دولتی کردند. 

اصلاح انتخابات ریاست جمهوری اولویت یافت

در میان اظهارنظرها و پیشنهادهای نمایندگان، علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس بر صندلی ریاست مجلس تکیه زد و حدود ۰۹:۴۰ صحن علنی به تنفس رفت. آغاز دوباره برنامه نشست علنی با درخواست محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همراه بود. نمایندگان با رأی خود به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا رأی موافق دادند.

جوکار در توضیح اهمیت طرح یاد شده گفت: در این قانون پیش بینی شده است که در طول ۴ سال هیئت نظارت بر انتخابات همچنان بر عملکرد شورا‌ها نظارت داشته باشد، یعنی مجلس در طول ۴ سال پیش‌رو در نظارت بر عملکرد شورا‌ها نقش داشته باشد. چراکه فساد‌هایی در دوره پنجم انتخابات شورا‌ها شکل گرفت تا جایی که قوه قضائیه ورود کرد، لذا ما می‌خواهیم این اتفاق مجدداً نیفتد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس یازدهم افزود: درباره با انتخابات ریاست جمهوری نیز نباید اشتباه‌های گذشته را تکرار کنیم و باید یک طرح واجد شرایط لازم را انتخاب کرد که عملکرد آن قابل دفاع باشد و میان قوه مقننه و مجریه تعامل برقرارکند.

معیشت را دریابید؛ انتخابات برای بعد!

در مخالفت با این اولویت‌دهی، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد که «مجلس باید به مسائل معیشتی بپردازد و با جلوگیری از کار سیاسی به دنبال تضمین آینده کشور باشد.»

احمدامیرآبادی فراهانی نماینده قم هم به عنوان موافق تأکید کرد که «۶ ماه از آغاز کار مجلس می‌گذرد و تاکنون اقدامات بزرگی در حوزه معیشت صورت گرفته است. قانون تامین کالا‌های اساسی، تخصیص قیر رایگان برای پروژه‌های عمرانی، قانون مالیات بر خانه‌های خالی و قانون لغو تحریم‌ها از جمله مواردی بود که در معیشت مردم تاثیر می‌گذارد.»

این طرح برای ما هم بود!

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در اثنای بررسی این اولویت‌دهی، به نیکزاد و هیئت رئیسه اعتراض کرد، او گفت که «طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان کمیسیون اصلی به کمیسیون شورا‌ها و به عنوان فرعی، به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده است، در حالیکه بخشی از این طرح مربوط به کمیسیون اصل نود است.» او خواستار بررسی این طرح در کمیسیون خود شد اما نتیجه‌ای در بر نداشت. 

این نماینده همچنین گفت: می‌گویند نایب رئیس مجلس طرح را به کمیسیون ها ارجاع کرده است و باید بررسی شود که چه توجیهی برای ارجاع نشدن آن به کمیسیون اصل نود وجود داشته است.

نقش «اسنپ» در ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰/ وقتی از نجابت قالیباف سوءاستفاده می‌شود!

رئیس مجلس به جمع نمایندگان در مجلس مشروطه پیوست

طبق برنامه ریزی هیئت رئیسه مجلس، وکلای ملت برای رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا، در صحن مجلس، کمیسیون تلفیق و مجلس مشروطه در جلسه علنی خانه ملت حضور دارند و از آنجا نظر خود را درباره مصوبات مورد بررسی در صحن علنی بیان می‌کنند. نکته جالب اینجا بود که محمدباقر قالیباف بعد از تنفس نیم ساعته مجلس برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در جمع نمایندگانی که در صحن مجلس مشروطه حضور داشتند، شرکت کرد و ادامه ریاست صحن علنی را به نایب خود واگذار کرد!

بودجه آمد، رئیس جمهور نیامد

در بخش دیگری از برنامه صحن علنی، لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه شد؛ البته رئیس جمهور نیامد و حسینعلی امیری معاون پارلمان او لایحه را تحویل نیکزاد داد، به گفته امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس، نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادهایشان را به کمیسیون تخصصی ارائه دهند و کمیسیون مربوط هم دو هفته مهلت خواهد داشت تا این پیشنهادها را بررسی کند.

بر اساس آیین نامه پس از پایان مهلت دو هفته‌ای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ تشکیل خواهد شد.

نبود حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور، در صحن علنی امروز مانند روزهای رأی اعتماد به وزرای پیشنهاد صمت، اعتراض نمایندگان را در پی داشت؛ البته برخی از آنها از شب گذشته به این موضوع در فضای مجازی نقد کرده بودند.

آغاز انتقادها...

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده ملایر در یک تذکر نسبت به این مسئله انتقادش را بیان کرد. او گفت: ما شرایط کرونا و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را کاملاً درک می‌کنیم و اینکه صندلی‌های کنار من خالی است، ناشی از تدابیر مقابله با کروناست، اما کار را نباید تعطیل و آینده کشور را نباید رها کرد. می‌دانیم که آقای نوبخت و آقای امیری معاون پارلمانی زحمت می‌کشند، اما آقای نیکزاد از من بپذیرید که سزاوار این بود امروز برای آقای روحانی به دلیل مردم و آینده کشور، مراقبت‌های بهداشتی تشدید می‌شد. اما رئیس جمهور حاضر می‌شد و درباره بودجه توضیح می‌داد و مردم می‌شنیدند. قضاوت را به مردم می‌سپارم.

نقش اسنپ در ارائه لایحه بودجه! 

حجت الاسلام حسن نوروزی هم معترض دیگر این اتفاق بود، اما یک ادعای جالب کرد. نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر مسئله نیامدن رئیس جمهور بحث کروناست که نمایندگان و معاون او هم انسان هستند؛ زیرا ظلم کردند و نیامدند و لایحه را با اسنپ ارسال کردند!  تا کی باید اهانت‌ها را بپذیریم، در این بودجه برای دولت آینده ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری به وجود خواهد آمد؛ از این رو باید چنین ارائه بودجه‌ای را به خودشان برمی‌گرداندید.

وقتی از نجابت قالیباف سوءاستفاده شد

تیغ گفته‌های حجت الاسلام نوروزی، امیرآبادی را هم در امان نگذاشت. او با اشاره به ماده ۲۹ در تذکری به امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در زمان ریاست آقای لاریجانی به دلیل همشهری بودن در جایگاه هیئت رئیسه می‌نشستید و اکنون نیز از نجابت آقای قالیباف سوءاستفاده می‌کنید؛ تاکنون ۱۰ طرح ارائه دادم که هیچ کدام از آن‌ها مطرح نشده است، به عنوان مثال طرحی برای ایثارگران ارائه شد، اما آقای امیرآبادی طرح خودش را ارائه کرد که این امر ظلم است.

امیرآبادی اظهار نظرهای حجت الاسلام نوروزی را بدون پاسخ نگذاشت؛  او بیان کرد: متاسفانه آقای نوروزی در ۶ ماه اخیر دو بار از تریبون مجلس به بنده جفا کرده اند و آقای نیکزاد هر دو مرتبه شما رئیس بوده اید و ایشان وقتی برای تذکر دادن نداشت، اما شما به او وقت دادید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای نوروزی در مجلس جدید به دنبال آن بود که رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شود حال من نمی‌خواستم که مسئولیت این فراکسیون را برعهده گیرم، اما آقایان نماینده این مسئولیت را به گردن بنده انداخته اند، اما از آن روز به بعد آقای نوروزی یا در جمع نمایندگان یا در تریبون مجلس علیه من صحبت می‌کند.

او گفت: بنده در زمان آقای لاریجانی عضو هیئت رئیسه مجلس بودم و نمایندگان در آن دوران به من برای عضویت در هیئت رئیسه رأی دادند و در مجلس یازدهم نیز با رأی نمایندگان عضو هیئت رئیسه شدم از این رو اظهارات آقای نوروزی توهین به رأی نمایندگان است. او می‌گوید «که می‌روی و آن بالا می‌نشینی» مگر من خودسرانه می‌توانم در جایگاه هیئت رئیسه بنشینم.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: آقای نوروزی شما برادر عزیز ما و آزاده و روحانی هستید، به خدا قبر و قیامتی وجود دارد، آیا من جلوی طرح‌ها را می‌گیرم، این مسئله چه ارتباطی با من دارد. شما طرحی را تدوین و ارائه کرده اید و آن اعلام وصول شده، وقتی طرحی در سیستم ثبت می‌شود، بنده آن طرح را به آقای موسوی لارگانی ارجاع می‌دهم بنابراین اگر یک طرح هم اکنون در کارتابل بنده مانده باشد بنده حاضرم استعفا دهم.

او افزود: البته طرح‌های یک فوریت و دوفوریت طبق نوبت بوده و آن هم رئیس جلسه باید به دبیر نشست دستور دهد تا یک فوریت و یا دوفوریت طرح را اعلام کند.

شورای نگهبان به «اقدام راهبردی» ایراد گرفت

هیئت رئیسه در میانه برنامه صحن اعلام کرد که شورای نگهبان به طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌‌ها و صیانت از ملت ایران، ایراد وارد کرده است. البته در جریان رسیدگی به دستورکارهای صحن علنی، از پشت تریبون اعلام شد که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان متولی طرح یاد شده، برای تشکیل جلسه از صحن خارج شوند که به نظر می‌رسد این نشست برای رفع همین مشکل تشکیل شده است.

مجمع نمایندگان خوزستان هم نسبت به اتفاقات اخیر استانشان واکنش نشان دادند و در نامه‌ای بیان کردند که «این روز‌ها استان خوزستان به ویژه شهر‌های اهواز، آبادان، ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، کارون و برخی روستا‌ها دچار آب گرفتگی‌های گسترده در اثر بارش‌های اخیر شده که باعث آسیب و خسارت به منازل و املاک مردم شده است. ضمن ابراز همدردی و اعلام آمادگی مجلس برای هرگونه همکاری، از دولت به ویژه وزرای کشور و نیرو می‌خواهیم هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
متاسفانه مجلس اصولگرا با حداقل آرا درگیر مسایل مربوط به سیاست زدگی و حواشی و سخنان غیرکارشناسی هست.حداقل توقع مردم اینه که در مورد موضوعات مهم مثل بودجه،تورم،مسایل اقتصادی،مسایل مربوط به برجام،مسایل مربوط به سیاست خارجی و... با افراد صاحب نظر و خبره مشورت کنند.آخه گناه مردم چیست که درگیر سیاست زدگی نمایندگان مثلا اصولگرا بشن؟متاسفانه باید گفت برای این مجلس باید یه هیاتی تشکیل بشه از افراد خبره که بر رفتار و گفتار و عملکرد و مصوبات و ...این مجلس نظارت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۱۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
مجلسی که به لطف آقایان جنتی و کدخدایی با کمترین رای تشکیل شود بهتر از این نمی شود هشت ماه است ازعمر مجلس می گذرد دوبار تذکر رهبری را دریافت نموده است.وبه غیر از فحش ناسزا دادن به دیگران کار خوبی نکردند در آخرین مصوبه شان که با شورای نگهبان داشتند جلو ارزونی دلار و طلا وخودرو را گرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
اون نکته جالب بود چدن قالیباف دید روحانی نمیاد اونم مجلسو داد دست نایب
کلا مملکت خاله بازیه
بیچاره مردم
Canada
علی
۲۰:۰۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
دست دولت درد نکنه بودجه رو به موقع داد مجلس باید خیلی سریع ابلاغ کنه بدون هیچ ایرادی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ح خ
۱۴:۰۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
رئیس جمهور باید در کنکور دانشگاه دولتی دو رقمی باشد وحتماً دکترای اقتصاد و اطلاعات عمومی بالایی داشته باشد در غیر این صورت بدون انتخابات خودتان مهره دلخواه تان مثل احمدی نژاد را بگذارید سنگین ترید ضمناً اگر از ۶۲ میلیون واجدین رای ۳۱ میلیون رای کمتر بیاورد باید از نو انتخوابات بر گذار شود کسی که بالای ۳۰ میلیون یعنی بیشتر ملت به او رای نداداند نمی تواند دولت خوب ومردمی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
نمایندگان محترم خوزستان و مسئولیت استان اگر این ابی که دراثر طغیان رود کارون به داخل معابر وخانه های مردم وارد میشود و بقیه آن هم به خلیج فارس سرازیر است را اجازه می دادند که قسمتی از این ابی که هدر میرودوهم باعث تخریب منازل مردم است به استان اصفهان استانهای همجوار خشک وبی آب اختصاص یابد هم مشکل استان خوزستان حل میشد هم استان های بی آب
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا
۱۱:۳۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
الحق والانصاف که رفیق حاج قاسم هستی سردار
هرچند حاج قاسم سردار تکرار نشدنی هست
اما بعد از حاج قاسم دل ما به عملکرد شما و سردار حاجی زاده خوش بوده
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۰:۱۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
باسلام
کشور درگیرتحریم ها شده ازیک طرف لجبازی دولت ومجلس یک طرف دراین وسط فقط ما کارگرها هستیم هرروز باورم برای نان شب محتاجیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
این حرکت فقط تحقیر نماینده های انقلابی و سردار قالیباف بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
فقط روحانی َََضریف خندان خائن وبر جام نباشه کرونا هم نمیتواندکاری کند
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۷:۱۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
چرا دولت مصوبه یا قانون حمایت معیشتی که از طرف مجلس ابلاغ شده، را اجرا نمی‌کند و برای فرار از اجرای آن چسبیده به مصوبه ستاد مقابله با کرونا درخصوص پرداخت 100 تومن به مددجویان کمیته و بهزیستی؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۷:۱۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
چرا دولت مصوبه یا قانون حمایت معیشتی که از طرف مجلس ابلاغ شده، را اجرا نمی‌کند و برای اجرای آن چسبیده به مصوبه ستاد مقابله با کرونا درخصوص پرداخت 100 تومن به مددجویان کمیته و بهزیستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مجلسی که با ۴۰ درصد ودر کلان شهرها۲۶ درصدمشارکت مردم شکل بگیرد کشور از این بهتر نمی شود معنی ومفهوم مقبولیت و مشروعیت را برای مردم معنا کنید.؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
نجابت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۰:۴۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
رییس جمهوری که نون و پنیر میخورد اما صبح تا شبش رو با وزرای کابینش برای مردم کار میکرد رو گفتین جن گیر هست و بی کلاس .
خوب کفران نعمت کردین .
حالا خدا روحانی رو تو دامنتون گذاشته .
حالا هم که به روحانی هم ایراد میگیرین .
معلوم هست شما با خودتون چند چند هستین ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خودشون میدونند حسن بدرد نمیخوره معلوم نیست کشوررا کی داره اداره میکند هرکی براخودش ریسه
Germany
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خدایا ما رو از شر نفت نجات بده !
بشیم مثل قبل از ملی شدن نفت!
چه حرف هایی می زنید!
Netherlands
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
نگران نباش عزیز دلم الانم وضع زندگی ما مردم عادی هیچ فرقی با قبل نفت نکرده و تو همون بدبختی و فلاکتیم،پول منابع ایران از جمله نفت و.... صد در صد تو جیب مسئولین و بچه های مفتخورشون میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
واقعا به این رییس جمهور........
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۲۲:۳۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خنده داره از واژه نجابت برای آقای قالی باف استفاده شده خدایا ملت فراموش نخواهد کرد اقدامات ایشان رو در زمانیکه شهردار بودن خدایا ملت چی فرض شدن
Netherlands
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۱:۲۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
بله هرکسی لباس کار بپوشه یا صبح زود سر کار بره یا باعث سربلندی ارگانی بشه مغضوب میشود فراموش نمیکنیم وضعیت معابر و طرحهای عمرانی اقای قالیباف رامقایسه با امروز که نه تعمیراتی نه حمل زباله به موقعی نه طرحهای عمرانی .فقط تعویض اسمهای خیابان از طرف شورای شهر هاشمی و ششهرداری فشلی که هیچ کاری را درست انجام نمیدهد حتی حمل زباله.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۱۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
نمایندگان بجای بحث های بیهوده قرار بود نسبت به اصلاح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام کنند چه زود فراموش کردند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
وقتی این همه توهین و.... به دکتر ظریف کردن انتظار دارید روحانی برا مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
نجابت قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
الان مجلس حکم بادمجان دور قاب چین هستش.نه این که فکر کنین بیشتر ازاین هم نمایندهامون ارزش دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
بودجه به این سبکی واقعا لازم بود آدم سنگینی بیاره همون اسنپ کافی نبود..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
زمین واقعا گرده بعداز۴سال از انتخابات و شعارهای آن حالا سه کاندید درکنار هم قرار گرفتن حالا مردم آن شعارهارامرورمیکنن خوب شد که روحانی رای آورد اگراینطورنمیشد معلوم نبود نتیجه برجام و قیمت دلار و گرانی واحتکاروتحریم ومیلیاردپولی که تو جیب نورچشمیهارفته چی میشد
Iran (Islamic Republic of)
سرچ کنید:
۲۰:۴۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
«بایا» چه ارتباطی با متهمان اقتصادی و سیاسی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
نفت منبعی برای دزدی مسئولین دزد در دولت‌های ۵و۶. ۷و۸. ۱۱و۱۲ که هنوز هم دست از بیت المال وجیب مردم نمی کشن و منابع مملکت را ارث پدر شأن میدانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
کرایه اسنپ ها خیلی بالا رفته!؟! کی جوابگو هس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اوضاع به نفع همه!؟! به غیر ازمردم ایران!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
مقصراصلی کسانی هستندکه دست مجلس رابرای احقاق حق مردم درمقابل ستم وظلم روحانی بستندوباحمایت ازظلم وستم روحانی عملا مجلس رابیخاصیت وروحانی راگستاختروبیشرمترکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
کاملا درسته. هر وقت مجلس اومد روحانی رو سر جاش بنشونه دستور از بالا اومد و جلوی نماینده ها رو گرفت. این ظلم به ملت و حمایت از رییس جمهوری, بیلیاقت نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
کاملا‌صحیح‌است.
بهترین‌کامنتی‌که‌خواندم‌همین‌بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
نجابت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خوزستان ایهمه مشکل داره ولا نمیدونیم چرا هنوز شریعتمداری استعفا نداده خجالت اوره از مشکل چن ساله کارخونه هفت تپه تا آب غیزانیه تا ابگرفتگی و.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
واقعاتاحالا همه چی فقط برای ایثارگران بوده
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۱:۲۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
خوبه برید یه نگاهی به اکثریت خانواده ایثار گران بندازی بعد نظر بدی اونا پدر و فرزندشون را معامله نکردند بعضی ها با شعار و تو بوق و کرنا کردن دارند خانواده های ایثارگران را زبر سوال میبرند حتی خیلی از مجروحین جنگ الان دارند با نداری دارو سر میکنند ،راحت بازیتون میدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
قالیباف یه فرد نظامی و انتظامی هست و سه دوره مدیریت در شهرداری فساد فراوان مشهوده و قالیباف
نه اقتصاد دان هست نه حقوق دان
هنوز با روحانی کل کل داره و عملکرد مجلس هم افتضاح هست
Iran (Islamic Republic of)
ببخشید
۲۲:۰۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
حداقل قالیباف تونست ۸ سال شهرداری رو اداره کنه و سال ۲۰۰۸ هم جزء شهرداران نمونه جهان شد
حالا تو چه پدرکشتگی با قالیباف داری خدا عالمه
Iran (Islamic Republic of)
حسان
۲۲:۱۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
فسادهای فراوان ! که اثبات نشده اما مردم مطمئنند که بسیار کمتر از ضربه هایی بوده که تو این ۷ سال از روحانی حقوق خوان خورده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
پل سه طبقه در بزگراهها وگسترش فصای سبز پارکها در زمان قالیباف هم لابد خودش اتفاقی رخ داده!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
ی خورده عقل وتفکر بعدحرف لطفا اخه روحانی جای دفاع داره. اه. اه. اه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
نه که روحانی خیلی اقتصادبلده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
گفتی اسنپ

تو این مملکت کسی نیست یقه اسنپو بگیره از راننده ها دزدی نکنه

یا کرایه اینقدر پایین نگیره که پول لوازم یدکیمونم در نیاد ...

هان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اشک یتیم رابخوانید بدون شرح قدیمیها نان خوردن حرف زدن.یکی میخورد تا تنگ دل یکی میمیرد از درد دل منظور از گرسنگیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
نجابت به جه درد مردم میخوره!؟! تمام مسایل اخلاقی را ریا وخراب کردید!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
نجابت چه دردی ازمشکلات نردن راحل می کند!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اگر رییس جمهور می رفت در مجلس دورش را می گرفتند و ازدحام می شد و اصلا پروتکلها رعایت نمی شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
زمانیکه ریشش رورنگ میزنه پروتکل رعایت میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
نجابت و چشم پوشى يك امر شخصى است و غير قابل انتقال هم هست. نجابت ملت دردمند هرگز به نمايندگان توكيل نشده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
مجلس جلوی بوجه دولت را بگیرد تورم پنچاه درصد گرانی زندگی نود درصد جامعه را فلج کرده دولت کشور را رها کرده حر ج مرج در تمام بازارها معلوم است مجلس به فکر پول ملی باشد نه دلار آمریکا روحانی میراث برای دولت بعدی نگذارد دولت بعدی بگوید مقصر من نیستم حقوق بیست درصد اضافه شود کالا صد درصد کران شود عدالت نیست دخل خرج دولت معلوم شود تا یک سال صد بار اجناس کران نشود بس کنی به داد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
وقتی رئیس دولتی تافته جدا بافته از ملت باشد میشود این فرد که خونش رنگین تر از همه است و لایق و سزاوار زنده بودن بیچاره خبر ندارد که خدمت به خلق خدا نوعی عبادت است و کشته شدن در این راه شهادت که نصیب هر کسی نمیشود خدا استخر فرح را نصیبش نماید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۲۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
کجای قانون گفته شده رئیس جمهور باید بودجه را به مجلس باید در قانون آمده دولت باید در اذر ماه لایحه بودجه را تحویل مجلس بدهد در مجلسی که یک وزیر میرود دهها نماینده اورا احاطه میکنند که چند بار خبرنگار شبکه خبر تذکر داد فاصله را رعایت کنید دوششان بدهکار نبود چرا باید روحانی میرفت مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
جناب مهدی نرفت چون مخالف مصوبه مجلس بود آره ایشون تافته جدا بافته ان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
رییس جمهور شده وظیفشه که بره مجلس جوابگو باشه تافته جدا بافته ک نیست
ن اینکه خیلی محبوب هستن ک دورش کنن
جمع کنید بابا بیچارمون کردین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۰۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اقای نورزی لطفا تمام کنید تبیض را مگر بقیه مردم ادم نیستند که فقط برای ایثارگران طرح ولایحه بدهید
اولا ایثارگر اگربرای رضای خدا ایثار کرده دیگر از خلق خداچه میخواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خدا رحم کرده که قشر ایثارگر مظلومترین قشر جامعه وساکت ترین هستند.
طرف جانبازه اومده مدرسه شاهد ثبت نامش نکردند!! جانباز 70 درصد از جفت چشمها و ریه شیمیایی و همسرش بیمار کسی رو نداره براش دارو تهیه کنند بنیاد شهید گفته دفترچه بفرسید براتون دارو بنویسم!!! یکی نباید بره منزل این عزیز؟ یکی نباید بپرسه معیشت شما از کجا تانین میشه بااین گرانی دارو اون هم برای جانباز وهمسرش؟!
فکر کردید خیلی به ایثارگران خدمت میکنند؟! بقول دوستمون میگفت درد متلکهای بعضی از مردم از درد شیمیایی وترکشهای جنگ بیشتره و حتی تبلیعات الکی وا نمود میکنند جانبازها هنه چی دادند بردند وخوردندو.... نه والله برید از نزدیک عیادتشون تا ببنید چه خبره!! قسم میخوره از شب تا صبح از شدت درد چشمها که چندین بارهم عمل شدن فقط 10 دقیقه ان هم بزور گذاشتن تکه قالب یخ روی چشمها خابش برده و در روز از شدت بی خابی ناچار چندساعتی خاب داره مدام ماسک اکسیژن و در خانه ماندن میتونی چند روز تحمل کنی؟ ولی اینها بیش از 15ساله دارن تحمل میکنند و خون دل میخورن از پایمال شدن خون همسگران وزحمات خودشون
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۱:۳۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
تبعیض اینه که کسی جانش را سلامتی اش را فرزندش را پدرش را از دست داده یا دائم با نقص عضو بیماری میبیند تا شما در امنیت زندگی کنید و یک عده به اسم انها میدزدند و شما ساده لوحها را به این باور میرسانند که تمام خدمات را انها برده اند کمی به اطرافتان نگاه کنید میبینید که اکثر ایثار گران در مناطق محروم و متوسط هستند و امثال طلب کارهای نظام از اقشار متمول و بالی همت نشین .کمی بصیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اینم از وضع مملکت
آخرین اخبار