اخطار به معادن غیرفعال در فارس

تمام معادن غیرفعال در استان فارس اخطاریه دریافت کرده اند و باید در مدت تعیین شده فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با توجه به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مهرماه ۹۹ به تمام استان‌ها درخصوص لزوم فعال سازی معادن تعطیل شده و دادن یک فرصت سه ماهه به بهره برداران، این بخشنامه در استان فارس در حال پیگیری است.

ظفر افشون افزود: ۲ ماه از این فرصت سه ماهه گذشته است و معادنی که در سطح کشور راکد و غیر فعال هستند، تا یک ماه فرصت دارند فعالیت خود را آغاز کنند و در صورت غیرفعال بودن، مجوزشان باطل می‌شود.

او ادامه داد: در استان فارس ۱۸۹ معدن راکد و نیمه فعال وجود دارد که تعداد قابل توجهی از این معادن، معدن شن و ماسه است.

افشون بیان کرد: بر اساس ویژگی‌های زمین‌شناسی معدنی، هم اینک از ۳۷ نوع ماده معدنی شناسایی شده در استان فارس ۲۳ نوع از جمله سنگ آهک، مارن، سنگ گچ، مرمریت، سنگ چینی، خاک نسوز، خاک صنعتی، نمک آبی و سنگی، سیلیس، کوارتزیت، منگنز، سرب، روی، کرومیت، باریت، سنگ آهن، مس و گرانیت در حال بهره‌برداری است.

تنوع مواد معدنی قابل برداشت، تنوع سنگ‌های تزئینی و نما با مزیت صادراتی، وجود انواع خاک‌های نسوز و صنعتی، منابع عظیم انواع مصالح ساختمانی، کشف ذخایر دولومیت در جنوب استان فارس، وجود پتانسیل‌های سنگ آهن در شرق فارس و همچنین معادن فلزی استان از جمله قابلیت‌های معدنی فارس است.

استان فارس از نظر تعداد معادن رتبه و میزان استخراج در کشور رتبه چهارم و از نظر ذخایر معدنی رتبه هفتم کشور را در اختیار دارد و از جمله استان‌هایی است که بالاترین میزان کشف‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.