ربیعی:

وزارت اطلاعات افراد مرتبط با ترور فخری‌زاده را شناسایی کرده است

سخنگوی دولت گفت: وزارت اطلاعات اشخاص مرتبط با ترور شهید فخری‌زاده را شناسایی کرده و همه ابعاد در حال بررسی است.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی سخنگوی دولت روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» درباره ترور شهید فخری‌زاده، گفت: وزارت اطلاعات با تلاش‌هایی که داشتند متوجه تحرکاتی شده و موفق شدند روی منطقه تسلط پیدا کنند. وزارت اطلاعات اشخاص مرتبط را شناسایی کرده و همه ابعاد در حال بررسی است و زمانی که قطعی شود، واکنش متقابل طراحی خواهد شد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که همان طور که مقام معظم رهبری اشاره داشتند دانش هسته‌ای ما تحت تأثیر قرار نگرفت و نتوانستند آن را ترور کنند. یکی از برنامه‌های ما تقویت دانش پدافندی پژوهشی است. جذب نخبگان و حتی اعتبار بیشتر برای پیشرفت‌های علمی، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در فناوری قطعاً هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.

متن کامل این گفت‌وگو به شرح زیر است:

آیا وزارت اطلاعات به سرنخی در مورد ترور شهید فخری زاده رسیده است؟

«در این زمینه شورای عالی امنیت ملی قبلاً اطلاع رسانی کرده است. وزارت اطلاعات با تلاش‌هایی که داشتند متوجه تحرکاتی شده و موفق شدند روی منطقه تسلط پیدا کنند. وزارت اطلاعات اشخاص مرتبط را شناسایی کرده و همه ابعاد در حال بررسی است و زمانی که قطعی شود، واکنش متقابل طراحی خواهد شد.

نکته حائز اهمیت این است که همان طور که مقام معظم رهبری اشاره داشتند دانش هسته‌ای ما تحت تأثیر قرار نگرفت و نتوانستند آن را ترور کنند. یکی از برنامه‌های ما تقویت دانش پدافندی پژوهشی است. جذب نخبگان و حتی اعتبار بیشتر برای پیشرفت‌های علمی، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در فناوری قطعاً هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


با توجه به اینکه چند وقت پیش در مجلس مصوبه خروج از پروتکل‌های الحاقی تصویب شد، مهم است بدانیم که آیا دولت با این موضوع موافق است؟

قانون گذاری حق مجلس است، اما اساساً ما یک سری مسائل و تصمیم گیری‌هایی داریم که به چند نحو تأثیر دارند، مانند جنگ و صلح که رهبر تصمیم می‌گیرد. این انتخاب و عدم انتخاب سناریو‌ها به نظر می‌رسد فرا قوه‌ای است و اصل ششم قانون اساسی نیز به همین منظور پیش بینی شده که این نوع تصمیمات مهم و تأثیر گذار در سیاست خارجی، اقتصاد کشور و حتی مسائل اجتماعی باید در چهارچوب کلی شورای عالی امنیت ملی تنظیم شود و در نهایت به تصویب و تأیید مقام معظم رهبری برسد.

همان طور که برجام را از این مسیر رفتیم و هیأت وزیران برای آن تصمیم نگرفتند. ما ۳ سال مقاومت کردیم و متعهد ماندیم. مردم سختی کشیدند. آن‌ها تصمیم داشتند با فشار اقتصادی مردم را به خیایان‌ها بکشانند. اما ما تحمل کردیم و امروز می‌توانیم از دستاورد‌های این سه سال استفاده کنیم. در چنین شرایطی ما باید کنار هم باشیم و بتوانیم از دستاورد‌های مردم حفاظت کنیم.

به هر حال عنوان طرح هم مقابله با تحریم است، اگر بنا به رفع تحریم است کارشناسان دولت، اعضای دیگر شورای امنیت ملی، مسئولان نیرو‌های مسلح و قوه قضائیه هستند و من اگر نکته‌ای را از سمت دولت عرض کردم بر این اساس بود که شورای عالی امنیت ملی جوابگوی بحث و بررسی تغییرات مهم و تأثیر آن در حوزه سیاسی، دفاعی و امنیتی و حتی اجتماعی است.

محدودیت‌های کرونایی به نظر شما چقدر تأثیرگذار بوده؟

قطعاً تأثیر داشته الان شمار مبتلا‌ها کم شده و بسیاری از شهر‌ها از حالت قرمز خارج شدند. به هر حال وضعیت هنوز عادی نیست، اما این طرح تأثیر داشته و باید آن را تداوم دهیم. مشکل این است که در مقابل این دستورالعمل‌ها عده‌ای خسته شده و عده‌ای به آن باور ندارند. برخی هم مسئولیت پذیر نیستند.

دولت برای اقشار آسیب دیده از جمله اصناف، چه حمایت‌هایی را در نظر گرفته است؟

برنامه ریزی کرده‌ایم که تقریباً ۶۵ هزار میلیارد تومان برای مخارج و تسهیلات مقابله با کرونا صرف شود که عمدتاً ۲۲ هزار میلیارد تومان آن صرف وام یک میلیون تومانی اول شد و ۸ هزار میلیارد تومان آن صرف مشاغل آسیب دیده. وام دوم هم ۱۳ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده‌ایم و افراد با پیامک می‌توانند مراجعه و وام بگیرند.

ما هم شغل و هم شاغل را در نظر گرفتیم، بیمه بیکاری را افزایش دادیم و تقریباً ۳ هزار میلیارد تومان به بیمه بیکاری تزریق کردیم که احتمالاً ۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز داشته باشیم. همچنین ۴ هزار میلیارد برای تجهیزات کادر درمانی هزینه داشتیم. در حال حاضر هم روی طرح حمایت معیشتی کار می‌کنیم و از خانوار‌ها تقریباً تمام این افراد را استخراج کردیم که در اثر کرونا زندگیشان آسیب نبیند. این افراد حدود ۳۰ الی ۳۴ میلیون نفر هستند که هدف گذاری شده و در چهار مرحله قرار شده از آن‌ها حمایت شود و امیدواریم بتوانیم به قول‌مان عمل کنیم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۲۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
شک ندارم پایگاه های اصلی آمریکا و اسرائیل کودک کش در داخل ایران میباشد لطفا سازمان های امنیتی اول پایگاههای دشمنان را در داخل کشور بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
گشتاسپ
۲۲:۴۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
معرفی کنید نطنز رو کی زد پنچ نفر شهدای هسته ای قبلی رو کی زده پیدا کردید آتش سوزی های اخیر تو تلمبه خانه های نفت و...کار چه کسانی بود.مثل قبل نباشه چند نفر رو بگیرید بعدش ثابت بشه کار این اشخاص نبوده .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
کاملا مشخص که کار موساد اسراییل ما هم باید انتقام بگیریم و شخصیت های صهیونیستی شیطان های بزرگ و دشمن ترور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
یک بار میگن کسی حضور نداشته .
ترور اتوماتیک بوده

یک بار میگن کسانی دستگیر شدند.
معلوم نیست چیشده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
کاره نفوذیهاست که دربدنه وزارت اطلاعات لانه کردن صددرصدوبه دستور غربزدگان‌ واربابشان عمل میکنند بادستگاه دروغ سنج توسط سازمان حفاظت اطلاعات سپاه شناسایی خواهند شد انشاالله درهمه دستگاهها بدستور آقای رئیسی که چندروزقبل صادرکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اگر سرنخ داشتید که بنده خدا زنده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
احسنت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
البته پیشگری بهتر درمان است ، الان دیگه زشته بیاند ترور کنند الان ابراز های هوشمند طراحی کنید که به روز باشه ، داخل ماشین افراد مهم می تونید کپسول محافظ طراحی بشه که ضد انفجار باشه وهزار کار دیگه برای حفاظت اشخاص مهم ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
همیشه لاف زدید دولت بی تدبیر. دولتی که تشنه واردات است هیچ وقت تحمل پیشرفت علم در کشور را ندارد.. کمی از کره و ژاپن یاد بگیرید برای حمایت از مردم خود چه ها که نمی کنند زیر پرچم آمریکا نیستند با علم و تولید به دنیا حکمرانی می کنند نه با خودستایی و تکبر.
Iran (Islamic Republic of)
Mohamad
۲۰:۲۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
این چه حرفیه«« اما ما تحمل کردیم»» مردم تحمل کردند شما که چی رو تحمل کردید
Netherlands
محمد
۲۰:۲۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
البته که این موضوع بسیار مهمی است در سیاست داخلی و خارجی یک کشوری که در حال پیشرفت در ابعاد بسیار بزرگ و حساس علمی است و دفاع از این پیشرفتها جدیت بالایی نیاز دارد .و یکی دیگر از موارد مهم در امر دفاع ،علم به روز رسانی است که قبل از عمل بتوان مانع شد . و دیگر اینکه تا زمانی که دشمن بداند حرکتها همیشه پدافندیست سعی در تجهیز کردن عملیات افندی بهتری میکند ،پس عملیات افندی پیشرفت بهتری دارد .واینکه در صورتیکه ۱ را با ۲ مساوی کنیم حتما جلوگیری خواهد شد از افند های بعدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
مملکت بی بخار
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۵۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
انشالله که خون شهی فخری زاده پایمال نخواهد شد وسربازان گم نام امام زمان قاتلان شهیدرا پیدا میکنن و اعدام میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
ما ملت امام حسینیم. ما را شهید کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۱۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
وزارت اطلاعات لطف کنه اون جاسوسهایی که در دل دولت نفوذ کرده اند و در شهادت سردار دلها و شهید فخری زاده نقش داشته را دستگیر کنه و الا همان ساعت ترور و در همون منطقه هم برق و هم دوربین های مداربسته چطور قطع شدند و چرا برق درمانگاهی که شهید را برای درمان به آنجا انتقال دادند چرا نیم ساعت قبل حادثه قطع شد؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
کرمانی آماده جنگ
۱۹:۰۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
فقط بگید کدوم کشور اینکارو کرده ما با خاک یکیش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
بمب اتم نسازید باختید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
کدام اشخاص راشناسایی کردید؟؟؟؟ اینگونه امنیت هم زیر سؤال نمیره!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
طراحی یک انتقام دقیق مقتدرانه که هم نشانه عزم واراده در کرفتن انتقام خون همسمگرانمان وهم طوری که ثابت کند قدر تفکر وبرنامه ریزی سربازان گمنام این مرز بوم را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
#هر_جا_سخن_از_اعتماد_است_نام_وزارت_میدرخشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
چرا قبل از شهادت دانشمند هسته ای سرنخ پیدا نشد؟ حالا که پیدا شده چرا با اقدام مجلس همراهی کامل ندارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
ما که دیگه آروم نمیگیگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
کاش نفوذی های این مملکت می گرفتن نابود می کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
دست وزارت اطلاعات دردنکنه که تروریست ها رو شناسایی کرده ، لطفا زود تر بگیریدشون ،تا محاکمه و مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
اقای ربیعی عزیز لطفااز الان به بعد هیچ وقت نگویید ما در مقابل تحریم مقاومت کردیم .چون تحریم هیچ فشاری برشما وارد نکرد .تنها و تنها مردم عام و عادی بودن که این همه فشار تحریم را تحمل کردن .شما اصلا هیچ درکی از فشار و تحریم نداشتید و ندارید و نخواهید داشت.
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۷:۱۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
با توجه به صحبتهای قبلی آقای ربیعی و همینطور آقای شمخانی: سوالی که پیش میاد اینه که اگه نیروهای اطلاعاتی از این موضوع اطلاع داشتن چرا جلوی اون رو نگرفتن؟
آیا این مدل حرف زدن که ناشی از دستپاچگی طرفداران مذاکره هست باعث نمیشه قدرت اطلاعاتی کشور زیر سوال بره؟!!
ضمن اینکه به نظر میرسه دولت با این مدل شوی رسانه ای میخواد افکار عمومی رو از درخواست مقابله به مثل دور کنه تا بتونه برجام 2 رو با رفقای 30 سالش .....
Iran (Islamic Republic of)
خوزستانی آماده جهاد
۱۶:۵۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
شک نداریم نیروهای خدوم و عاشق امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بی منت در حال خدمت هستند ولی از بچه های وزارت اطلاعات می خوایم جواب دندان شکن بدهند حالا که اسرائیل باشد چه آمریکا تو خاک کشورشون یک شخصیت به هلاکت برسوند تا بفهمن ما آروم نمیگیریم و از خون حاج قاسم و دکتر فخری زاده نمی گذریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
آفرین
آخرین اخبار