خرید تجهیزات صنعتی با چک جعلی

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبرداری که با چک‌های جعلی اقدام به خرید تجهیزات صنعتی کرده بود، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ "جلیل موقوفه ای" گفت: با دریافت مرجوعه قضائی مبنی بر جعل چند فقره چک متعلق به مردی ۶۵ در شرق تهران موضوع در دستور کار قرارگاه جلب محکومین و متهمین متواری قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی شاکی پرونده مشخص شد که چهار سال قبل ۹ فقره چک به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال توسط فردی ۶۵ ساله به جهت خرید ۹ دستگاه پرس صنعتی پرداخت شده که هنگام نقد کردن چک توسط فروشنده متوجه جعل چک می‌شود.

سرهنگ موقوفه‌ای تصریح کرد: افسران قرارگاه جلب محکومین و متهمین متواری با توجه به صدور دستور جلب و بازداشت فرد خریدار با چک‌های جعلی دستگیری این مرد ۶۵ ساله را در دستور کار خود قرار می‌دهند، با توجه به اینکه این جرم چهار سال قبل به وقوع پیوسته بود سرنخ‌های اندکی برای دستگیری فردجاعل وجود داشت، اما با تلاش شبانه روزی پلیس مخفیگاه جاعل شناسایی و فرد مورد نظر دستگیر گردید.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: پس از دستگیری جاعل در بازجوئی‌های به عمل آمده اقرار کرد به صورت سازمان یافته و با طرح و نقشه قبلی چک‌ها را جعل کرده است و متهم ۶۵ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

بیشتر بخوانید

باند 8 نفره جاعلان چک‌های بانکی متلاشی شد/ کلاهبرداری 2 میلیارد تومانی و مراجعه 200 شاکی

دستگیری ۹ جاعل حرفه‌ای چک، اسناد بانکی و مهر‌های دولتی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار