وزیر خارجه دولت مستعفی: امارات باید اهداف خود را در یمن مشخص کند

وزیر خارجه دولت مستعفی اعلام کرد امارات متحده عربی باید اهداف خود را در یمن مشخص کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزیر خارجه یمن در سخنانی گفت امارات متحده عربی باید اهداف خود را در یمن مشخص کند.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن همچنین گفت اهدافی که امارات در یمن پیگیری می‌کند، نباید با اهداف ائتلاف سعودی درتعارض باشد.

گفتنی است سخنان وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در حالی بیان می‌شود که روز گذشته نیز مختار الرحبی، مشاور سابق منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در حساب توییتری خود نوشته بود نیرو‌های دولت مستعفی به زودی شهر عدن را پس خواهند گرفت.

او در چرایی تأخیر در بازپس گیری این شهر که زمانی پایتخت موقت دولت منصور هادی بود، نوشته بود: «آنچه باعث شده است ما در این مسئله تأخیر کنیم، صرفا مسائل مربوط با ائتلاف است که میزبان رهبران سیاسی در ریاض است.

مشاور سابق منصور هادی در ادامه توییت خود نوشت: عربده‌کشی منطقه‌ای به پایان خود نزدیک شده است و امارات به زودی یمن را ترک خواهد کرد و نیرو‌های بازیچه این کشور نه ارزشی دارند و نه آنکه وزنه‌ای هستند. ماهیت اقلیت‌های متعصب این است که از بیگانه کمک می‌گیرند و هرگاه که این اجنبی رفت، به حجم طبیعی ِ کم خود باز خواهند گشت.

شایان ذکر است دولت مستعفی و فراری یمن از سال ۹۶ در پایتخت عربستان سعودی مستقر است و شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات است، تابستان سال گذشته طی سلسله حملاتی شهر عدن، پایتخت موقت این دولت را به تصرف خود درآورد و طی این مدت به رغم امضای توافق ریاض بین این شورا، دولت منصور هادی و ریاض و ابوظبی درگیری‌ها در جنوب غربی یمن ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار