بازیکن اسبق تیم ملی دوچرخه سواری:

برگزاری لیگ دوچرخه سواری اتفاق خوبی بود/ نزدیک بودن انتخابات فدراسیون یک دغدغه است

امیر زائر رفیعی گفت: حضور رکاب‌زنان در لیگ برتر دوچرخه سواری با وجود شیوع بیماری کرونا اتفاق خوبی بود.

امیر زائر رفیعی، ملی پوش سابق تیم ملی دوچرخه سواری در گفت و گو‌ با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین شرایط رشته دوچرخه سواری بیان کرد: به نظرم همین که پس از چند ماه‌  تعطیلی ورزش دوچرخه سواری، شرایط برای رکاب‌زنان فراهم شده است تا بتوانند با وجود شیوع ویروس کرونا دوباره در مسابقات شرکت کنند، یک حرکت رو به جلو برای آنان بوده است؛ البته به علت آن که مدت زیادی این دوچرخه سواران از شرایط تمرین و مسابقه دور بوده‌اند، رکورد‌های به ثبت رسیده توسط آن‌ها  ایده آل نبود.

او گفت: اکنون با توجه به تاخیر در برگزاری المپیک، بهترین شرایط پیش روی فدراسیون دوچرخه سواری است تا بتواند از لحاظ امکانات، اردو‌های برون مرزی و تجهیزات، شرایط خوبی را برای دوچرخه سوارانی که قصد اعزام به المپیک دارند، فراهم کند. رکاب‌زنان با فراهم شدن امکانات خوب در فاصله چند ماهه تا شروع المپیک، می تواند خودشان را به خوبی آماده کنند تا در المپیک بهترین نتیجه را بگیرند.

ملی پوش اسبق دوچرخه سواری گفت: مسیر المپیک توکیو شبیه به مسیر المپیک ریو و به مسافت ۲۳۴ کیلومتر و در ارتفاع صفر، استارت خواهد خورد. این ارتفاع تا ۱۴۵۰ متر نیز بالا خواهد رفت و ۳۵ کیلومتر انتهایی مسیر، ۶۰۰ متر افت ارتفاع خواهد داشت. مانند ۴۸۰۰ متر صعود، ۴۳۰۰ متر نیز فرود در مسیر مسابقه طراحی شده است تا کاملا مسیری فنی و تکنیکی باشد. ورزشکار منتخب المپیک نیازی نیست که یک سربالا روی تمام عیار (king of mountain) باشد و خوشبختانه ورزشکاران جوان خوبی  از جمله گنج خانلو، بهنام آرین و امیر کلاهدوز داریم که می‌توانند بدون مشکل در این مسیر رکاب بزنند.

رفیعی با اشاره به این که پایان دوران ریاست قمری در فدراسیون دوچرخه سواری نزدیک است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی دوچرخه سواران در این شرایط، پایان دوران ریاست قمری است، زیرا با توجه به این اتفاق ممکن است به دلیل شرایط نامناسب شیوع کرونا، انتخابات این رشته با تاخیر چند ماهه مواجه شود و دود این موضوع به چشم رکاب‌زنان برود. هر چند که امیدوارم وزارت ورزش و جوانان، با مدیریت خوبش بیشتر از گذشته توجه ویژه‌ای به این رشته داشته باشد تا دوچرخه سواری مانند گذشته در مسیر موفقیت گامی بلند بردارد.

او در پایان با ابراز تاسف از درگذشت محمد پراش، ملی پوش اسبق تیم ملی دوچرخه سواری عنوان کرد: درگذشت محمد پراش بسیار سنگین و جانسوز بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار